Evoke valt in de prijzen op BORAs

Pr-bureau verzilvert een van twee nominaties met campagne voor Publicis Groupe Belgium

Brussel, 16 november 2023 - Op de uitreiking van de Best Of Reputation Awards (BORA), gisteravond in Antwerpen, mocht Evoke de prijs voor beste “Internal and change communication” in ontvangst nemen. Die award won het Brussels pr-agentschap voor de succesvolle ‘Right to Rest’-campagne in opdracht van Publicis Groupe Belgium, de Belgische poot van een van ‘s werelds leidende reclamebureau’s. Evoke was met diezelfde campagne ook genomineerd in de categorie “Best small budget campaign”, maar die award werd uiteindelijk niet uitgereikt.

59 inzendingen voor 45 unieke cases: zoveel kandidaten waren er dit jaar voor de tweede editie van de BORAs, een initiatief van beroepsvereniging ACC dat de strafste pr-campagnes van het afgelopen jaar bekroont. Die inzendingen werden beoordeeld door een jury van twaalf experts uit het vak, met 29 cases die uiteindelijk de shortlist haalden en die de verschillende agentschappen op 4 oktober dus live mochten komen verdedigen. 

Daarbij kwam Evoke als beste uit de bus in de categorie “Internal and change communication”, met het pr-werk rond de ‘Right to Rest’-campagne voor Publicis Groupe Belgium. Met dat initiatief, waarbij medewerkers betaalde rust kunnen nemen op het werk, wil Publicis België inzetten op het belang van voldoende rust, want: wie creatief en mentaal scherp wil zijn, moet voldoende uitgerust zijn. 

Behalve intern wil Publicis België met deze campagne ook een pionier zijn voor verandering in de rest van de reclamesector en bij uitbreiding zelfs de hele werkwereld, en dus deden ze een beroep op ons om hun boodschap rond het belang van rust en mentaal welzijn ook extern te laten weerklinken. Met succes, want dankzij een brede waaier aan coverage in verschillende media, met als uitschieter het VTM-avondjournaal, bereikten we 1.715.000 mensen, goed voor een pr value van ruim 180.000 euro* - en dat voor een fractie van het budget”, vertelt Paul Geens, die als pr-consultant verantwoordelijk was voor de campagne.
Hoewel onze specialisatie bij tech en mobiliteit ligt, bewijst deze award dat we zeker niet tot die niches beperkt zijn, maar ons ook in andere domeinen met verve uit de slag trekken. We zijn dus trots op deze erkenning, en blij met ons werk te kunnen bijdragen aan het nobele streven van Publicis. Bij deze bedanken we hen dan ook graag nog eens voor het vertrouwen!”, zegt Corneel Haine, oprichter en managing director van Evoke.


*
Cijfers: AMMCO

 

Over Evoke

Evoke is een onafhankelijk Brussels pr-agentschap dat in 2016 werd opgericht door Corneel Haine, met Jesse Huybrechts als mede-zaakvoerder. Het is gespecialiseerd in persrelaties, communicatieconsultancy en contentcreatie, van alle soorten geschreven content tot social media en video. Die diensten levert het aan klanten van uiteenlopende grootte: van start-ups en kleine kmo’s tot scale-ups en grote internationale spelers of organisaties uit de meest diverse sectoren, met een bijzondere specialisatie in tech, industrie en mobiliteit. Tot zijn klanten behoren onder meer ABN Amro, Henkel, Hysopt, Leasys, Siemens, Testo, VINCI Energies en Workday.

Paul Geens

Paul Geens

PR consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be