Ziekenhuis Geel vervangt traditionele cafetaria door foodcorner van Selecta

Hele dag verse en gezonde voeding voor patiënten, medewerkers en bezoekers

Geel, 12 maart 2024 - Ziekenhuis Geel heeft de traditionele cafetaria in de lobby vervangen door een foodcorner van Selecta, inclusief een Shop&Go Delhaize en een ‘We Proudly Serve Starbucks™’-corner. De lobby werd ook volledig opnieuw ingericht en biedt nu duidelijk meer zitruimte dan vroeger. Medewerkers, patiënten en bezoekers kunnen hier van ‘s ochtends tot ‘s avonds terecht voor verse en gezonde voeding. 

Ziekenhuis Geel is een regionaal ziekenhuis dat een waaier van diensten aanbiedt. Hun medewerkers en vrijwilligers staan jaarlijks in voor 170.000 consultaties en 48.000 opnames. Deze medewerkers en patiënten kunnen vanaf nu terecht in een gloednieuwe minifoodmarket en koffiehoek, waar ze de keuze hebben uit verse voeding, snacks en een ruim drankaanbod, onder meer van ‘We Proudly Serve Starbucks™’.

“We zijn exclusief ‘We Proudly Serve Starbucks™’-verdeler in België”, vertelt Tim Goossens, gedelegeerd bestuurder Selecta Benelux & export. “We merken dat het koffiemerk zeer populair is en ook hier in Ziekenhuis Geel slaat het duidelijk aan. Voor de verse voeding werken we dan weer samen met Foodmaker en Delhaize. Deze producten worden drie keer per week aangevuld in de nieuwe Shop&Go Delhaize hier in de foodcorner. Het concept werkt volgens het scan&go principe, waarbij gebruikers zelf alle gewenste producten nemen en eenvoudig zelf afrekenen aan de slimme kassa. Dankzij deze slimme kassa zien we continu wat goed in de markt ligt en wat niet, zodat we ons aanbod kunnen aanpassen naargelang de wensen en voorkeuren van de klant.”

Zelfbediening

De ‘Micro Market’ biedt een assortiment producten van Delhaize aan volgens een nieuw concept: alles verloopt via zelfbediening, van het zetten van een koffie tot het afrekenen. Hoewel de foodcorner volledig onbemand functioneert, zet Ziekenhuis Geel wel vrijwilligers in op piekmomenten. “We zien dat het zelfbedieningsconcept nog niet voor iedereen als vanzelfsprekend wordt beschouwd”, zegt Hubert Kerstens, Manager Facilitaire Diensten bij Ziekenhuis Geel. “Daarom helpen onze vrijwilligers op drukke momenten met mensen wegwijs te maken of door toezicht te houden. Zo kan de winkel van 7u ‘s ochtends tot 21u ‘s avonds open blijven met een minimum aan personeel.” 

Versnelde implementatie

Toen de uitbater van de vaste cafetaria en het winkeltje vorige zomer failliet ging, kwam de implementatie van de foodcorner in een stroomversnelling. “Selecta was bereid snel te schakelen en heeft echt mee de schouders onder ons project gezet”, gaat Hubert verder. “Daardoor waren we al in augustus operationeel. Als we nu de resultaten van de eerste maanden bekijken, kunnen we van een groot succes spreken.”

Ondertussen werd de inkomhal van het ziekenhuis ook volledig verbouwd. De uitgebreide zitruimte is dankzij het zelfbedieningsconcept bovendien nu ook voor iedereen toegankelijk. 

 

Over Selecta Group ​
Selecta Group, met haar hoofdkantoor in Zwitserland sinds 1957, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend routegebaseerd, zelfbedieningsdistributienetwerk in Europa, dat innovatieve convenience foodservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimtes. Selecta is actief in de foodtech business en werkt voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren ze premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van 1,2 miljard euro hebben ze hun succes te danken aan hun ca. 6.500 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor hun klanten en consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop het bedrijf zaken doet, gericht op de belangrijkste gebieden waarin ze een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.be.

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be