ZF Aftermarket en CVS verenigt onder één dak in nieuwe Service Center te Delfgauw

Extra aandacht voor productopleidingen en e-mobility op maat van industrie

Delfgauw, 8 november 2023 - Drie jaar na de overname van Wabco opent ZF Aftermarket, de toonaangevende speler in de automotive aftermarket, een nieuwe gedeelde uitvalsbasis met ook ZF CVS (Commercial Vehicle Solutions). Het gerenoveerde ZF Aftermarket Service Center in het Nederlandse Delfgauw biedt extra ruimte voor productopleidingen en oplossingen op het vlak van e-mobility, waarmee ZF Aftermarket inspeelt op de evoluerende arbeidsmarkt en de shift naar meer duurzame lifecycle solutions. Het vernieuwde hoofdkantoor van ZF Aftermarket in de Benelux werd officieel ingehuldigd door de directeur van ZF Services Benelux, Wim Deckx.

Het ZF Aftermarket Service Center in Delfgauw bestaat uit een nieuw trainingscentrum, ruimte voor opleidingen, workshops en kantoren met meerdere flexwerkplekken. De renovatie is het gevolg van de integratie van het voormalige Wabco binnen de ZF-groep, waardoor ZF Aftermarket en ZF CVS ​ nu op hetzelfde adres te vinden zijn.

“De opening van het Service Center maakt de integratie van CVS binnen de ZF Groep extra zichtbaar”, zegt Robin Bode, general manager bij ZF CVS in Nederland. “Onze doorgedreven samenwerking zorgt voor een nog betere dienstverlening naar ons gedeelde klantenbestand, dat nu kan rekenen op een meer uitgebreid aanbod en optimale ondersteuning. 
Dieter Bode, General Manager bij ZF CVS in Nederland
Dieter Bode, General Manager bij ZF CVS in Nederland

De dienstverlening vanuit het gloednieuwe ZF Service Center omvat de verkoop van vervangingsonderdelen en complete producten, evenals onderhoud en reparaties. Het centrum biedt ruimte voor 65 medewerkers. Drie dagen per week worden er trainingen georganiseerd die klanten meer vertrouwd maken met het productaanbod van de marktleider. 

Next-generation mobility
De komende jaren wil ZF Aftermarket daarnaast sterk inzetten op “next-generation mobility”, om zo de overgang naar e-mobiliteit en autonoom rijden te ondersteunen. “We willen een leider zijn op het vlak van lifecycle solutions”, geeft Wim Deckx aan. Deze transformatie zal een grote impact hebben op het distributie netwerk, werkplaats concepten en het fleet management. Hieromtrent wil ZF een passend antwoord bieden en best-in-class oplossingen aanbieden.

Toenemende vraag naar opleidingen
Vanuit de bedrijfswereld neemt de vraag naar opleidingen namelijk alsmaar toe, een tendens die wordt gedreven door de veranderende arbeidsmarkt met meer verloop van medewerkers en een scholingsgraad die gemiddeld lager ligt dan vroeger. “Veiligheid blijft echter een absolute prioriteit, en in het ZF Aftermarket Service Center spelen we in op deze behoefte door opleidingen op maat aan te bieden conform ons ZF Academy concept, stelt Wim Deckx, managing director ZF Services Benelux.

 

“Tijdens de opleidingen in het nieuwe Service Center is er bijgevolg extra aandacht voor het werken met applicatie software , wat een cruciale rol speelt bij de elektrificatie van wagenparken.”
Managing Director ZF Services Benelux ​ ​
Director Non-Automotive & Specific OE
Managing Director ZF Services Benelux ​ ​
Director Non-Automotive & Specific OE

Over ZF
ZF is een wereldwijd technologiebedrijf dat systemen levert voor personenauto's, bedrijfswagens en industriële technologie, waarmee de volgende generatie mobiliteit mogelijk wordt gemaakt. ZF zorgt ervoor dat voertuigen kunnen zien, denken en handelen. In de vier technologische domeinen van Vehicle Motion Control, Integrated Safety, Automated Driving en Electric Mobility biedt ZF uitgebreide product- en softwareoplossingen voor gevestigde voertuigfabrikanten en nieuw opkomende transport- en mobiliteitsdienstverleners. ZF elektrificeert een breed scala aan voertuigtypen. Met haar producten draagt het bedrijf bij aan het verminderen van emissies, het beschermen van het klimaat en het verbeteren van veilige mobiliteit.

Dochterbedrijf ZF Aftermarket is de op een na grootste automobile aftermarket speler ter wereld. Het bedrijf is actief in 115 landen en telt ruim 9.000 medewerkers, met een omzet van 3,2 miljard euro.

Contact
Paul Bliek, Projectleider Marketing, E: Paul.bliek@zf.com, M: +31 (0)6 51 033 281


 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be