ZF Aftermarket adviseert voorjaarscontrole van voertuigen

  • Winterseizoen legt zware belasting op veiligheidsonderdelen van de auto
  • ZF Aftermarket biedt producten van OE-kwaliteit én advies

De winter kan een zware wissel trekken op auto-onderdelen als schokdempers, remmen en andere chassisonderdelen. Die kunnen snel een veiligheidsrisico vormen als ze niet worden onderhouden. Dankzij een voorjaarscontrole bereiden garagehouders de auto’s voor op de warmere seizoenen en kunnen ze, door hun kennis effectief in te zetten, een langdurige klantrelatie opbouwen.

Onafhankelijke garages kunnen punten scoren bij hun klanten door hen een professionele voorjaarscontrole te bieden. ZF Aftermarket ondersteunt garages met de juiste producten van de merken Lemförder, Sachs en TRW in OE-kwaliteit, samen met relevante technische informatie.

De ZF Aftermarket-experts adviseren om de schokdempers grondig te controleren na de eerste 80.000 kilometer en daarna om de 20.000 kilometer. Rijveiligheid wordt namelijk alleen geboden door perfect werkende schokdempers. De controle vindt idealiter plaats wanneer de banden worden gewisseld in het voorjaar. Als vervanging nodig is, is het ook noodzakelijk om alle aanvullende componenten te controleren. Een lange levensduur voor schokdempers kan alleen gegarandeerd worden als de ophangsteunen, drukbegrenzers en beschermende buizen in perfecte staat zijn.

Als klanten willen wachten tot de volgende bandenwissel om de schokdempers te controleren, is het voor garagehouders en monteurs belangrijk dat ze uitleggen dat de remvoeringen meer dan twee mm in voegdikte moeten bedragen, rekening houdend met het aantal afgelegde kilometers de voorbije zes maanden. Naast controle van de remschijven en remvoeringen, is het ook essentieel om de remklauwen en remslangen te controleren op lekkage en goede werking.

Het chassis in de gaten houden
Het chassis en de stuurcomponenten, zoals stuurarmen, kunnen verslijten of beschadigd zijn door vuil of vreemde voorwerpen. Als beschadigde onderdelen niet worden vervangen, tast dit de rijeigenschappen van de auto ernstig aan en komt de veiligheid in gevaar. Het is ook belangrijk om de rubberen voeringen van de chassisverbindingen te controleren. Opspattend water spoelt namelijk het speciale vet weg, waardoor vuildeeltjes in de verbindingen dringen.

Met remmen van TRW, schokdempers en componenten van de merken Sachs en TRW en het chassis en de stuurcomponenten van Lemförder, is de garage perfect uitgerust voor alle klussen. ZF Aftermarket biedt garages niet alleen een breed productportfolio in OE-kwaliteit, maar biedt ook diensten die aan dit kwaliteitsniveau voldoen. Met praktische training, technische informatie en workshopconcepten kunnen garages een gedetailleerd beeld krijgen van producten en systemen en zo de beste basis leggen voor gerichte diagnostiek en professionele reparatie.

Onderschrift
De voorjaarscontrole van ZF Aftermarket
Garages kunnen punten scoren bij hun klanten door een professionele voorjaarscontrole van hun voertuig.
Foto: ZF

 

Over ZF Friedrichshafen AG
ZF is wereldleider op het gebied van transmissie- en chassistechnieken en actieve en passieve veiligheidstechnologie. Het bedrijf biedt werk aan bijna 146.000 mensen op ongeveer 230 locaties in een 40-tal landen. In 2017 behaalde ZF een omzet van 36,4 miljard euro. ZF is een van de grootste automotive toeleveranciers ter wereld. Met ZF kunnen voertuigen zien, denken en handelen. Elk jaar investeert het bedrijf meer dan 6% van zijn omzet in onderzoek en ontwikkeling, met name in elektrische en efficiënte transmissies en in technologie gericht op een wereld zonder ongevallen. ZF ontwikkelt oplossingen en diensten voor zowel personenauto’s, bedrijfswagens, zware vrachtwagens en industriële toepassingen. Met geïntegreerde oplossingen en het complete ZF-productengamma garandeert de Aftermarket-divisie van ZF Group een efficiënte en kosteneffectieve werking van voertuigen gedurende hun hele levenscyclus. Met gevestigde productmerken, digitale innovaties, op maat gemaakte producten en diensten en een wereldwijd servicenetwerk, is ZF uitgegroeid tot een gewaardeerde partner en nummer twee op de wereldwijde aftermarket.

Meer foto's en informatie: www.zf.com/press

Contacteer ons
Corneel Haine Evoke (CJ Communications BVBA)
Corneel Haine Evoke (CJ Communications BVBA)
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel