Webhero ontzorgt sportverenigingen met gratis bookingtool
Bookingtool stimuleert verdere digitalisering en professionalisering van sportclubs
Leuven, 8 februari 2022. Webhero, het Leuvense platform gespecialiseerd in websites, webshops en hoger scoren in Google, breidt zijn aanbod verder uit met de lancering van de online Webhero Booking-tool. Die tool richt zich specifiek op sportclubs en verlost vrijwilligers van heel wat administratieve taken. Het boeken en betalen van kampen, het storten van lidgelden of het aankopen van uitrusting wordt via de tool gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Daardoor krijgen vrijwilligers meer tijd om hun schouders volledig onder hun club te zetten. Het is de eerste bookingtool die zo veel functionaliteiten kosteloos bundelt.
Het boeken van kampen, de reservaties van een benefietavond, het innen van lidgeld of de verkoop van uitrusting hoeven niet langer administratieve taken te zijn waar gemotiveerde vrijwilligers van sportclubs tegenop kijken. Dankzij de Webhero Booking-tool kunnen al deze zaken voortaan via een breed inzetbaar online platform afgehandeld worden. Het is de volgende stap in de digitalisering en professionalisering van de bijna 25.000 officieel erkende sportverenigingen in ons land.
Betaalbaar en breed inzetbaar
Webhero kreeg in het verleden al vaker de vraag om dergelijke toepassingen te ontwikkelen voor klanten uit de reis- en sportsectoren. Dat waren steeds unieke platformen op maat van professionele organisaties. Voor vzw’s zijn dergelijke platformen op maat vrijwel altijd te prijzig. “We hebben daarom het principe van Webhero toegepast, namelijk het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijk centraal platform dat breed inzetbaar is en alle essentiële elementen bevat om sportkampen, evenementen, lidgelden en de verkoop van extra materiaal af te handelen”, legt mede-oprichter van Webhero Jo Deferm uit.
Gebruiksvriendelijk voor clubs en ouders
Jo richtte meer dan twintig jaar geleden reisorganisatie BoardX op, waarmee hij samen met medeoprichter van Webhero Sander Claes reeds inzette op het aanbieden van online boekingen. Bovendien weet hij dankzij vrijwilligerswerk bij basketbalclub Leuven Bears en als ouder van twee kinderen die zelf regelmatig op sportkamp gaan, wat er beter kan bij online reservaties van sportkampen en de aankoop van tickets voor de jaarlijkse spaghetti-avond. “Een gebruiksvriendelijk platform waarmee je zowel voor je eigen kinderen als voor hun vriendjes een sportkamp kan boeken, kan aangeven of ze blijven eten en meteen online kan betalen, is voor elke ouder erg handig. Voor wie te laat is met boeken, wordt automatisch een wachtlijst gegenereerd.Daarnaast wordt het bestuur van de sportclub enorm ontlast door het wegvallen van administratieve rondslomp, het innen van cash geld of het opvolgen van betalingen. In de Webhero Booking-tool verloopt dit allemaal digitaal en geautomatiseerd. Met één klik krijg je als organisator een overzicht van alle reservaties.
Ondersteuning
Sportverenigingen die gebruik willen maken van het platform, kunnen contact opnemen met Webhero. Ze krijgen dan een grondige voorstelling van de werking van het platform, samen met een overzicht van alle functionaliteiten. “We hebben er alle belang bij dat geëngageerde vrijwilligers ongeacht hun technische vaardigheden met de Webhero Booking-tool aan de slag kunnen”, aldus Jo Deferm. “Ze kunnen daarvoor ook rekenen op de uitstekende customer service die we met Webhero doorheen de jaren hebben opgebouwd. Daar worden ze steeds snel geholpen bij eventuele vragen of problemen.”
De opstart en het gebruik van de Webhero Booking-tool is volledig gratis. Webhero verdient enkel een administratieve kost van 2,5 procent per boeking. Sportclubs die naast de tool ook een Webhero-website willen, kunnen rekenenen op een extra grote korting bij de aankoop van een website.
Meer informatie: www.webhero-bookings.com
Over Webhero
Webhero is een Leuvens platform, gespecialiseerd in websites, webshops en hoger scoren in Google. Het team van digitale helden focust zich specifiek op zelfstandigen en KMO's. In mei 2014 rolde de eerste Webhero website de digitale wereld in. Het startschot van een stevig succesverhaal met intussen meer dan 3.000 klanten die bewust kozen voor een betaalbare website die je zelf eenvoudig kan beheren zonder je zorgen te maken over technische aspecten.
Jo Deferm
Mattias Goossens