Webfleet's nieuwe cold chain oplossing helpt gekoelde transporten op de juiste temperatuur te houden

  • De laatste telematicaoplossing van Webfleet helpt temperatuurgereguleerde wagenparken met het waarborgen van de productkwaliteit en het voorkomen van extra kosten ten gevolge van beschadigde goederen.
  • Gekoeld transport geholpen door verbeterde bewaring van temperatuurgevoelige producten, met realtime temperatuurregeling en -monitoring voor een vereenvoudigde regelnaleving voor de koeltransport.
  • Webfleet Cold Chain biedt met een enkel platform een oplossing voor alle gekoelde trucks, bestelwagens en trailers.

Brussel, 1 juni 2023 - Webfleet, de wereldwijd erkende oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, introduceert Webfleet Cold Chain. Aan de hand van de realtime temperatuurbewaking is het platform in staat om temperatuurgereguleerde wagenparken te helpen met het behoud van de kwaliteit en veiligheid van de goederen. Dit is essentieel om extra kosten te vermijden door beschadigde goederen of het niet naleven van de regelgeving.

De temperatuur van gekoelde goederen moet bij transport steeds binnen een bepaalde marge blijven. Instabiele temperaturen kunnen goederen zoals geneesmiddelen, voedingswaren en elektronica, beschadigen. Een consistente temperatuur aanhouden is ook belangrijk voor de openbare veiligheid: verkeerde temperaturen kunnen leiden tot door voedsel overgedragen ziekten.

Het leveren van goederen op verkeerde temperaturen kan leiden tot geweigerde ladingen, dit bovenop de financiële kosten en reputatieschade voor het transportbedrijf. Wagenparkbeheerders moeten snel handelen om mogelijke problemen op te lossen, maar zonder zicht op hun lading kunnen ze niet weten of de temperatuur buiten de marge valt of wanneer een vrachtwagenchauffeur een verkeerde temperatuur instelt.

Met Webfleet Cold Chain kunnen wagenparkbeheerders eenvoudig de temperatuursomstandigheden van hun gekoelde goederen opvolgen, controleren en registreren. Hierdoor kunnen zowel wagenparkbeheerders als vrachtwagenchauffeurs snel reageren op ongunstige temperatuurschommelingen en zo het risico op beschadigde goederen verminderen. Dankzij de realtime inzichten zijn chauffeurs bovendien in staat om bij de levering te bewijzen dat de goederen een consistente temperatuur hebben aangehouden tijdens het transport. 

“We zijn trots om transporteurs te kunnen helpen met het beschermen van goederen, het vermijden van kosten en het tevredenstellen van hun klanten", zegt Taco van der Leij, Vice President van Webfleet Europe. “Webfleet Cold Chain voorziet temperatuurgereguleerde transporten met de tools en inzichten die ze nodig hebben om succesvol door te groeien. Onze oplossing vereenvoudigt de tegemoetkoming van bijkomende voorschriften en richtlijnen, en dat allemaal vanuit één platform.”

Webfleet’s oplossing kan elk type wagenpark met gekoeld transport ondersteunen. Het is dus geschikt voor alle opleggers, ongelede vrachtwagens of bestelwagens, zolang de voertuigen uitgerust zijn met koelingsapparatuur en gebruikt worden om goederen op de correcte temperaturen te houden.

De nieuwe Webfleet Cold Chain oplossing sluit aan bij de Bridgestone E8 Commitment, die dient als leidraad voor de transformatie van Webfleet als partner die duurzame oplossingen biedt, en die fungeert als een kompas om het management aan te sturen en tegelijkertijd het vertrouwen van toekomstige generaties te winnen.

 

Over Bridgestone Mobility Solutions ​ ​ ​
Bridgestone Mobility Solutions, een Business Unit van Bridgestone EMIA, is op een missie om de wereld naar een duurzame toekomst te leiden met behulp van datagestuurde mobiliteit. We willen een one-stop shop worden voor wagenparken, door onze digitale oplossingen te combineren met de premium bandenproducten en het servicegerichte retailnetwerk van Bridgestone. Ons uitgebreide portfolio omvat Webfleet (wagenparkbeheer), Fleetcare (onderhoud als service), Tirematics (geavanceerde bandenoplossingen) en Advanced Data Solutions. ​ 

Bridgestone Mobility Solutions draagt bij aan de realisatie van The Bridgestone E8 Commitment. Deze brede, wereldwijde bedrijfsverplichting definieert duidelijk de waarde die Bridgestone belooft te leveren aan de maatschappij, klanten en toekomstige generaties in acht aandachtsgebieden: Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease en Empowerment. Deze bieden een kompas als leidraad voor strategische prioriteiten, besluitvorming en acties in alle bedrijfsonderdelen.

Bezoek voor meer informatie over Bridgestone in de EMIA-regio www.bridgestone-emia.com en de Bridgestone Newsroom.

 

Over Webfleet ​
Webfleet is de wereldwijd vertrouwde fleet management oplossing van Bridgestone. Meer dan 60.000 bedrijven over de hele wereld gebruiken het om de efficiëntie van het wagenpark te verbeteren, chauffeurs te ondersteunen, de veiligheid te vergroten, de regelgeving na te leven en duurzamer te werken. Al meer dan 20 jaar voorziet het wagenparkbeheerders van datagestuurde inzichten die hen helpen hun activiteiten te optimaliseren. 

Webfleet omarmt de missie van Bridgestone Mobility Solutions om de wereld naar een duurzame toekomst te brengen met datagestuurde mobiliteitsoplossingen en draagt bij aan de levering van The Bridgestone E8 Commitment. Deze brede, wereldwijde bedrijfsverplichting definieert duidelijk de waarde die Bridgestone belooft te leveren aan de maatschappij, klanten en toekomstige generaties in acht aandachtsgebieden: Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease en Empowerment. Deze bieden een kompas als leidraad voor strategische prioriteiten, besluitvorming en acties op elk gebied van het bedrijf.

Meer informatie op: webfleet.com. ​ Volg ons op Twitter: @WebfleetNews.

Mathieu Strobbe

Mathieu Strobbe

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be