Untitled design (1).png
Delen:

Webfleet Solutions blikt terug op succesvolle Webfleet Mobility Conference 2022

  • De eerste online editie vond plaats op 26 april 2022 in 21 landen tegelijk. Het motto is ‘'Mobiliteit 2032: Bent u er klaar voor?'. 
  • Experts uit de wereld van mobiliteit legden uit hoe organisaties het wagenpark van morgen kunnen vormgeven.
  • Besluitvormers op het gebied van wagenparkbeheer uit 21 landen namen deel aan het jaarlijkse evenement.

Brussel, 3 mei 2022 – Webfleet Solutions, de grootste Europese aanbieder van telematicaoplossingen en een dochteronderneming van Bridgestone, organiseerde op 26 april 2022 het jaarlijkse wereldwijde online event Webfleet Mobility Conference. Onder het motto 'Mobiliteit 2032: Bent u er klaar voor?' brachten meer dan 100 sprekers en besluitvormers op het gebied van wagenparkbeheer de deelnemers op de hoogte over de ontwikkelingen op het gebied van fleet management en mobiliteit.

Jan Maarten de Vries, CEO van Bridgestone Mobility Solutions, opende de conferentie en deelde zijn visie op de snel veranderende wereld van mobiliteit en de uitdagingen die wagenparken zullen moeten overwinnen.

“Het antwoord op deze uitdagingen ligt in CASE; het nieuwe tijdperk van mobiliteit zal Connected, Autonomous, Shared, en Electric zijn. Dat is ook de richting waarin wij bewegen.”

Greg Lindsay, futurist, stedenbouwkundige, schrijver en journalist, gaf de deelnemers een kijkje in de stad van de toekomst. Hij beschreef welke instrumenten nodig zijn om straten vol met zelfrijdende spullen te volgen en te reguleren. Hij schetste bovendien wat de volgende ingrijpende fase van digitalisering betekent, wanneer informatie als een schil bovenop de fysieke wereld wordt gelegd.

Raghunath Banerjee, vicepresident data solutions & innovation bij Bridgestone Mobility EMIA presenteerde het werk van zijn nieuwe team rond toegepaste data vanuit voertuigen.

“Deze verzamelde gegevens zullen bovendien meer en meer worden ingezet bij de planning van de binnenstad en de toekomstige mobiliteit.”

Rondetafelgesprek

Deelnemers aan de online Webfleet Mobility Conference 2022 konden vervolgens kiezen uit een breed aanbod aan sessies waarin de specialisten en partners van Bridgestone dieper ingingen op ontwikkelingen die de veiligheid, zekerheid en voorspelbaarheid in het wagenparkbeheer gaan verbeteren. Daarnaast vond een rondetafelgesprek plaats over elektrische wagenparken in de praktijk. Remco Harkmans, senior accountmanager van Webfleet, Jacco van der Burg, COO van LastMileSolutions en Jasper Engel, eigenaar van Oxcart automotive training & education bespraken de transitie die veel wagenparken momenteel doormaken naar EV’s. Daarbij kwamen onderwerpen aan bod zoals de inzet van telematica, de toekomst van duurzaamheid en diverse soorten EV’s in de logistieke dienstverlening. 

Praktijkvoorbeelden

Tijdens de online Webfleet Mobility Conference 2022 deelden de specialisten en partners hun visie op de toekomst. Er was echter ook aandacht voor wat er vandaag de dag allemaal al mogelijk is. Meije Smink, operationeel directeur Dasko Koel- en Vriestransporten en Rob Schuurbiers, CEO van Simacan, lieten zien hoe hun organisaties de data uit voertuigen gebruiken om bedrijfsprocessen te verbeteren, de serviceniveaus te verhogen en vooral het leven van medewerkers te vergemakkelijken. 

Carla Detrieux, director of business development, Volta Trucks vertelde over de visie van Voltra Trucks waarbij duurzaamheid, veiligheid en de beleving van de chauffeur centraal staan. Door dat als uitgangspunt te nemen, ontwierp Voltra een compleet vernieuwde vrachtwagen. Webfleet kreeg tijdens de presentatie de primeur en een demonstratie van de Volta Zero. Die prachtige vrachtwagen zal het straatbeeld radicaal veranderen.

"Ik ben verheugd dat we tijdens Webfleet Mobility Conference 2022 zoveel geïnteresseerde en betrokken deelnemers mochten verwelkomen en dat we werden vergezeld door geweldige partners, experts en innovatieve denkers”, zei De Vries ter afsluiting. “We kregen een kijkje in hoe mobiliteit er in 2032 uit komt te zien en welke stappen we al gezet hebben om de industrie op weg te helpen naar een duurzame toekomst".
Jan Maarten de Vries, CEO van Bridgestone Mobility Solutions
Jan Maarten de Vries, CEO van Bridgestone Mobility Solutions

Klik hier voor meer informatie en een overzicht van alle presentaties.

Over Webfleet Solutions – onderdeel van Bridgestone

Webfleet Solutions is een van ‘s werelds leidende leveranciers van telematica-oplossingen voor wagenparkbeheer, voertuigtelematica en diensten voor connected cars. Het WEBFLEET-platform wordt door bedrijven van elke omvang gebruikt om de efficiëntie van wagengebruik te verbeteren, operationele kosten te verlagen, continue ondersteuning van chauffeurs te bieden en de algehele efficiëntie van de vloot te verhogen. Webfleet Solutions levert diensten voor verzekeraars, verhuur- en leasebedrijven auto-importeurs en dienstverleners voor zowel bedrijven als consumenten. Meer dan 50.000 klanten maken wereldwijd gebruik van Webfleet Solutions en beschikken zodoende over het grootste ondersteuningsnetwerk en het breedste scala aan sectorspecifieke toepassingen en integratietools in de sector. Webfleet Solutions biedt klanten de hoogste standaarden van beveiliging, integriteit en beschikbaarheid van diensten die gecertificeerd zijn volgens ISO/IEC 27001:2013 (audit in november 2020) en biedt daarnaast de maatschappij de hoogste standaarden van duurzaamheid volgens ISO/IEC 14001:2015 (audit in november 2020).

Webfleet Solutions is onderdeel van Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, een wereldwijde leider in banden en rubber die daarmee voortbouwt op de expertise in het leveren van oplossingen voor veilige en duurzame mobiliteit. 

Ga voor meer informatie naar webfleet.com. Volg Webfleet Solutions op Twitter @WebfleetNews. Meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA is te vinden op www.bridgestone-emia.com en in de perskamer van Bridgestone.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

www.evokepr.be

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]