Webfleet introduceert nieuwe AI-assistent die wagenparkbeheerders helpt efficiënter om te gaan met vlootgegevens

  • Webfleet presenteert zijn nieuwe AI Assistant op IAA Transportation 2024, waarbij gebruik wordt gemaakt van GenAI-technologie. 
  • Met de nieuwe tool kunnen wagenparkbeheerders op een intuïtieve en eenvoudige manier met gegevens werken door simpelweg vragen in te typen.
  • De Webfleet AI Assistant, die als bètaproject wordt geïntroduceerd, zal zich eerst richten op de Webfleet OptiDrive-oplossing, die antwoorden op maat biedt voor uitdagingen op het gebied van rijgedrag.

Brussel, 17 september 2024 - Webfleet, de wereldwijd vertrouwde oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, presenteert vandaag haar nieuwe AI Assistant op IAA Transportation 2024. De tool maakt gebruik van GenAI-technologie en vereenvoudigt vlootbeheer door wagenparkbeheerders in staat te stellen intuïtief en eenvoudig met hun vlootgegevens te werken. 

“We zijn blij dat we vandaag op IAA TRANSPORTATION 2024 de eerste demo van de Webfleet AI Assistant kunnen laten zien, die een game changer gaat zijn voor wagenparkbeheer”, zegt Raghunath Banerjee, Vice President of Data Solutions bij Bridgestone Mobility Solutions. “Nu wagenparkvoertuigen en -activa steeds meer verbonden data creëren, is het onze taak om op een eenvoudige en snelle manier bruikbare inzichten te bieden aan beslissingnemers in het wagenpark. Onze nieuwe AI Assistant doet dat met de eenvoud van een intuïtieve AI: door directe interactie met hun gegevens en het stellen van vragen kunnen wagenparkklanten sneller en met meer duidelijkheid datagestuurde acties ondernemen om hun activiteiten te verbeteren.”

De Webfleet AI Assistant wordt geïntroduceerd als een bètaproject in samenwerking met klanten om de oplossing verder te ontwikkelen. Het bètaproject zal zich eerst richten op de Webfleet OptiDrive-oplossing om Webfleet-klanten feedback te geven op basis van precieze antwoorden op uitdagingen op het gebied van rijgedrag. 

De AI-tool levert realtime en historische gegevens over belangrijke prestatie-indicatoren van het wagenpark, waaronder brandstof- en energieverbruik en rijgebeurtenissen zoals stationair draaien, te hard rijden en hard remmen. Wagenparkbeheerders kunnen vragen intypen zoals 'Geef me de statistieken van alle rijtijd en het totaal aantal kilometers voor mijn chauffeurs, samengevoegd voor de afgelopen vijf maanden' of 'Wat is de trend van het brandstofverbruik over de afgelopen drie maanden?' en krijgen binnen enkele seconden nauwkeurige overzichten. Ze hebben ook toegang tot vooraf gedefinieerde prompts en voorgestelde vervolgvragen.

Met databeveiliging als hoogste prioriteit is de Webfleet fleet management software ISO 27001 gecertificeerd, wat betekent dat het voldoet aan de hoogste industrienorm voor databeveiliging, -kwaliteit en -beschikbaarheid. De gegevens van de Webfleet AI Assistant op OptiDrive worden bewaard binnen de Webfleet-omgeving om gevoelige vlootgegevens te beschermen.

De Webfleet AI Assistant is voor geselecteerde Webfleet-klanten beschikbaar voor testgebruik. Bezoekers van IAA TRANSPORTATION kunnen de eerste demo van de AI Assistant zien op de stand van Bridgestone Fleet Care in hal 12, #C54. 

Meer informatie over de Webfleet AI Assistant is hier te vinden.

 

Over Webfleet ​
​Webfleet is de wereldwijd vertrouwde oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone. Meer dan 60.000 bedrijven over de hele wereld gebruiken het om de efficiëntie van het wagenpark te verbeteren, chauffeurs te ondersteunen, de veiligheid te verbeteren, wet- en regelgeving na te leven en duurzamer te werken. Al meer dan 25 jaar biedt het wagenparkbeheerders datagestuurde inzichten die hen helpen hun activiteiten te optimaliseren.

Webfleet omarmt de missie van Bridgestone Mobility Solutions om de wereld op weg te helpen naar een duurzame toekomst met datagestuurde mobiliteitsoplossingen en draagt bij aan het realiseren van The Bridgestone E8 Commitment. Deze brede, wereldwijde bedrijfsverplichting definieert de waarde die Bridgestone belooft te leveren aan de maatschappij, klanten en toekomstige generaties in acht aandachtsgebieden: Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease en Empowerment. Deze bieden een kompas voor de sturing van strategische prioriteiten, besluitvorming en acties in elk onderdeel van het bedrijf.

Meer informatie is te vinden op: webfleet.com. Volg ons op X: @WebfleetNews en LinkedIn @Webfleet en @Bridgestone Mobility Solutions. Bezoek voor meer informatie over Bridgestone: Bridgestone | Bridgestone Corporation en de Bridgestone Newsroom.

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be