VINCI Energies wil meer vrouwen aanwerven

VINCI Energies in België lanceert tweede ‘Women in technology’-campagne

Brussel, 8 maart 2022 - Nadat VINCI Energies in België recent meerdere awards in ontvangst mocht nemen voor haar actieve diversiteits- en inclusiviteitsbeleid, blijft het bedrijf ook in 2022 inzetten op gelijke kansen op de werkvloer. Zo lanceert de specialist in digitale transformatie en energietransitie voor de tweede maal de ‘Women in technology’-campagne, om haar aantal vrouwelijke werknemers nog verder omhoog te krijgen.

Voor veel ondernemingen is Internationale Vrouwendag elk jaar weer het moment om hun vrouwelijke werknemers in de kijker te zetten en te onderstrepen wat ze doen om vrouwen gelijke kansen en waardering te bieden. Lovenswaardig, maar het ideaal is natuurlijk om die inspanningen elke dag in de praktijk te brengen, voor vrouwen en andere, non-binaire genderidentiteiten. 

Dat hebben ze bij VINCI Energies goed begrepen, getuige daarvan de verschillende onderscheidingen die het bedrijf recent te beurt vielen: het X² Genderequivalent Approved Enterprise–kwaliteitscertificaat, het diversiteitslabel van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Bold Champion Award van Veuve Clicquot voor managing director Marc Lemaire en felicitaties van sectorfederatie Agoria voor het goede diversiteitsbeleid.

Nog meer vrouwen aanwerven

Met de ‘Women in technology’-campagne, die dit jaar zijn tweede editie kent, wil VINCI Energies in België ook in 2022 blijven inzetten op meer variatie, en specifiek meer vrouwen op de werkvloer. De campagne omvat verschillende initiatieven om de vrouwelijke werknemers van VINCI Energies in België in de kijker te zetten en meer vrouwen aan te trekken in de traditioneel eerder mannelijke sectoren waarin het actief is: industriële automatisering, energie-, transport- en communicatie-infrastructuur, gebouwtechnieken, brandbeveiliging en facilitaire diensten.

Een van de manieren waarop het bedrijf die stereotypes probeert doorbreken, is door elke maand een vrouwelijke collega in de kijker te zetten op het jobportaal van de groep. Ook worden alle deelneemsters aan de ‘Women in technology’-campagnes uitgenodigd voor een netwerklunch, waar ook een aantal keynotes rond lichaamstaal georganiseerd zullen worden. Daarnaast is het bedrijf ook nog bezig de formulering van haar vacatures te herzien om ze zo inclusief mogelijk te maken.

Afgelopen jaar rekruteerden we, ondanks de coronacrisis, meer dan 300 nieuwe krachten, waarvan een vijfde vrouwen. Een mooi percentage, al willen we dit nog verder omhoog krijgen. We moeten de bestaande genderstereotypes en clichés doorbreken: technologie is neutraal en dus is iedereen bij ons welkom: vrouw, non-binair of man!”, verklaart Marc Lemaire, managing director bij VINCI Energies België.

Over VINCI Energies in België

In een wereld die constant in beweging is, focust VINCI Energies zich op netwerken, prestaties, energie-efficiëntie en data om sneller nieuwe technologieën uit te rollen, waarbij we ons voornamelijk richten op digitale transformatie en energietransitie. Met hun sterke lokale roots en wendbare organisatiestructuur geven de business units van VINCI Energies een boost aan de betrouwbaarheid, veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie van energie-, transport- en communicatie-infrastructuren, industrie, gebouwen en informatiesystemen.

In België is VINCI Energies actief in industriële automatisering, energie-, transport- en communicatie-infrastructuren, gebouwtechnieken, brandbeveiliging en facilitaire diensten via de merken Actemium, Axians, Cegelec, Omexom en VINCI Facilities, alsook via verschillende lokale merken. VINCI Energies in België telt 2.850 medewerkers en realiseert een jaarlijkse omzet van 600 miljoen euro.

www.vinci-energies.be

Eddy Vandersmissen

HR Director, VINCI Energies Belgium
Paul Geens

Paul Geens

PR consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be