Vijf TMS-elementen die transporteurs (onterecht) afschrikken

Als manager van een transportbedrijf weet u al dat het controleren van leveringen en ervoor zorgen dat ze op tijd zijn geen eenvoudige taak is. Gelukkig zijn er veel hulpmiddelen beschikbaar om vloten en zendingen te beheren, waaronder een transportmanagementsysteem (TMS). Maar ondanks dat u veel over TMS hebt gelezen, hebt u nog steeds enkele angsten en redenen om niet op een digitaal systeem over te stappen. In deze blog ontkrachten we voor eens en altijd vijf van de meest voorkomende angsten rond de invoering van TMS.

1) “TMS installatie en uitrol zijn ingewikkeld
Veel mensen denken dat de implementatie van een TMS ingewikkeld is, maar dat is niet waar. Het startpunt voor de uitrol van een TMS is bepalen wat u daadwerkelijk nodig heeft. Als het doel en de verwachtingen van een TMS implementatie niet duidelijk zijn, dan zult u de mogelijkheden van het TMS niet ten volle benutten.

2) “TMS software is momenteel te duur”
De kosten van een TMS kunnen per bedrijf enorm verschillen. De kosten van de software zelf zijn echter minder dan 10% van de gerealiseerde winst. Een geoptimaliseerd tijdsbeheer kan leiden tot 30% minder interacties tussen vervoerders en partners en tot vijf uur besparing per week op de administratieve verwerking van dossiers. Bovendien kan een stijging van de inkomsten worden verwacht, met betrouwbaardere facturering en een voor iedereen toegankelijk klantenportaal. Er is maar één manier om zeker te zijn van de kosten: vraag een offerte aan op basis van een lijst van uw behoeften en een nauwkeurig overzicht van de organisatie.

3) “Ik heb al te veel softwaretools; ik kan niet nog een TMS toevoegen omdat ik dan het overzicht verlies!”
In plaats van versnippering verbindt een TMS alle interne en externe processen. Het TMS brengt alle bij uw logistieke proces betrokken partners bij elkaar door middel van gedeelde informatie. U heeft bijvoorbeeld toegang tot de transportplanning met informatie die in real-time wordt bijgewerkt voor alle gebruikers. Het TMS werkt als een link tussen alle tools en degenen die ze gebruiken om het transportproces te versnellen. Minder dubbel werk, minder kans op fouten, meer communicatie.

4) "Ik wil het product testen voordat ik het koop”
Een TMS kan eigenlijk niet getest worden zonder het uit te rollen. Daarvoor is het voor technische teams te ingewikkeld om een groot aantal accounts tegelijkertijd te controleren, zonder een onberispelijke service te garanderen. Bij interesse in de integratie van een TMS in uw bedrijf, zijn er wel gepersonaliseerde demonstraties ter plaatse mogelijk.

5) "Ik weet niet zeker of mijn gegevens veilig zijn”
Bij het gebruik van Dashdoc's TMS worden de computergegevens van klanten op geen enkele manier openbaar gemaakt. Dashdoc zet zich actief in voor zijn klanten als betrouwbare derde partij, u bent de enige eigenaar van persoonlijke gegevens. Deze gegevens worden gecodeerd, waardoor ze onleesbaar en ontoegankelijk zijn. 

Bent u bang om gegevens plots te verliezen? Ze worden dubbel geback-upt op de Duitse servers van Google, om elk verlies van informatie te voorkomen.

Extra: CO2-reductie staat centraal in de TMS-software
CO2-reductie is een prioriteit van transportbedrijven, iets wat verweven is met alle problemen en doelstellingen waarmee u te maken krijgt. De CO2-uitstoot van een bepaald transport in kaart brengen, deze valideren en actie ondernemen om de CO2-voetafdruk te verminderen, is wat veel organisaties nastreven. Dashdoc heeft de berekening van CO2 voor elk transport geïntegreerd in zijn TMS, net om de eerste belangrijke stap in dit proces te kunnen zetten. 

Ook al kan het TMS u nog niet vertellen welke biobrandstof u moet kiezen of welk deel van de vloot u moet vernieuwen, de denkpistes over de ecologische uitdagingen van het goederenvervoer over de weg zijn alvast gestart.

Sami Dandache

Sami Dandache

General Manager Benelux, Dashdoc

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be