Van startup naar Europees marktleider. My-Trucks maakt dromen waar en stuurt 1000ste vrachtwagen de weg op

Leasing- en financieringsbedrijf van tweedehandsbedrijfsvoertuigen groeit van kleine KMO tot grote, Europese speler

My-Trucks, leasing- en financieringsmaatschappij van tweedehandsbedrijfsvoertuigen uit het Oost-Vlaamse Lievegem, heeft haar 1000ste vrachtwagen opgeleverd. Het bedrijf, dat werkt in België, Frankrijk, Nederland en Duitsland, timmert intussen aan het grootste Europese platform voor de leasing van tweedehandsvrachtwagens om op die manier ook de rest van Europa te veroveren.

My-Trucks start in 2012 als lokale kmo in het Oost-Vlaamse Zomergem. De drie oprichters, actief in de distributie-, bank- en verzekeringssector, stellen uit ervaring vast dat starters en kleine bedrijven het steeds moeilijker hebben om bij de banken een krediet te krijgen. Met My-Trucks reiken ze de hand naar beginnende truckers en firma’s door een all-in formule te lanceren die én de levering, én de financiering, én de verzekering van een tweedehandsvoertuig inhoudt.

Zeven jaar na de lancering is het kleine driemanbedrijf uitgegroeid tot een belangrijke Europese speler. “Tijdens ons eerste jaar brachten we 22 vrachtwagens aan de man. Vandaag zijn we samen met onze 18 medewerkers fier dat we onze 1000ste truck hebben opgeleverd”, illustreert CEO Eric Van Speybroeck de sterke groei van zijn bedrijf.

Hun unieke weg naar succes
My-Trucks scoort door haar unieke en flexibele financieringsformules. Waar banken een lening vooral toekennen op basis van verleden en inkomsten én sinds de crisis alleen maar strenger zijn geworden, werkt My-Trucks op basis van een degelijk businessplan, maar ook gedrevenheid en passie van de cliënt spelen een rol. Starters krijgen een kans bij My-Trucks, dat blijkt ook uit de acceptaties: maar liefst 96% van de ingediende dossiers wordt aanvaard.

Het bedrijf stuurt de klant al binnen één werkdag een financieel voorstel, gaat meteen in heel Europa op zoek naar de meest geschikte truck, neemt de financiering, verzekering en het papierwerk volledig voor haar rekening en levert het voertuig razendsnel vertrekkensklaar af tot voor de deur van de klant.

Fiere, harder werkers
Redouane Tenafer (25) uit het Franse Marseille is de nieuwe eigenaar van de 1.000ste ‘My-Truck’. Dé ideale klant ook: een oprecht, zelfstandig ondernemer die superfier is op zijn vrachtwagen, keihard werkt en beseft dat het in de transportsector snel moet gaan. “Ik ben opgegroeid met een vrachtwagen. Mijn vader was altijd truckchauffeur. Het was mijn grote droom om hem achterna te gaan. Ik zal nooit vergeten dat ik op mijn 22ste, dankzij de steun van My-Trucks, mijn eigen transportfirma RT Transport heb kunnen opstarten. Mijn eerste truck van toen heb ik nu ingeruild voor een nieuw exemplaar: een schitterende Scania S650. Ondertussen heb ik er ook al een trailer gefinancierd. My-Trucks is een betrouwbaar bedrijf, dat luistert en meedenkt, snel handelt en heel professioneel voor de dag komt. Daarom koos ik opnieuw voor hen.”

Europees marktleider
Met haar 1.000ste, geleasede voertuig bereikt My-Trucks een eerste, grote mijlpaal. Om de steile ambities waar te maken, schakelt het nu nog een versnelling hoger en bouwt het aan het grootste Europese platform voor leasing van tweedehandsvrachtwagens met meer dan 2.000 voertuigen van grote merken als Scania, Volvo, DAF, Mercedes-Benz, Renault en Iveco in de portefeuille. “De komende jaren willen we blijven groeien en hopen we nog veel starters zoals Redouane te helpen professionele dromen waar te maken en op te nemen in de My-Trucks community”, blikt Van Speybroeck vooruit. “Door het verder uitbouwen van een solide structuur op de Europese markt willen wij dé referentie zijn voor de flexibele financiering van tweedehandsvrachtwagens. Onze ambitie is om tegen 2022 jaarlijks 2500 voertuigen in 10 landen in de markt te zetten en zo Europees marktleider te worden. “

“Met het grootste, Europese platform voor de leasing van tweedehands-bedrijfsvoertuigen wil My-Trucks jaarlijks 2.500 voertuigen in de markt zetten in 10 landen.”

 

Persinfo

Eric Van Speybroeck, CEO
[email protected]
0496 57 50 82

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be