Van restaurant tot kledingzaak, geschenkbon Tukadoo legt keuze bij ontvanger

Van restaurant tot kledingzaak, geschenkbon Tukadoo legt keuze bij ontvanger

Tukadoo biedt bedrijven handige formule voor personeelsgeschenken

Tukadoo lanceert als eerste in België een geschenkbon waarbij de ontvanger zélf kiest aan wat of waar hij of zij de bon besteedt. Tukadoo is nog maar sinds januari actief en nu al geldig in bijna 400 zaken over heel het land: van restaurants, over wellnesscentra tot winkels en zelfs kapperszaken. Een geschenk naar ieders wens, ook naar die van de handelaars. Zij profiteren van een veel hogere marge op een Tukadoo dan op een geschenkbon van grotere gekende spelers.

“Een cadeau is niet altijd een schot in de roos”, vertelt Stef Van der Stappen, zaakvoerder van Tukadoo. “Meer nog, meer dan 50% van de cadeau's die we geven, valt niet in de smaak. Veel mensen hebben zo ook nog een cadeaubon of twee op stapel liggen en voor ze het weten, zijn ze vervallen. Ze komen er misschien niet aan toe, maar meestal interesseert het cadeaupakket hen gewoonweg niet voldoende.”

Met Tukadoo kan dit niet. De ontvanger besteedt het bedrag waar hij wil, aan wat hij wil. Een juweeltje? Een nieuwe outfit of een paar schoenen? Een race op een circuit of een verblijf in een b&b of hotel? Het kan allemaal. “Via Tukadoo krijgt de ontvanger toegang tot een eindeloos aanbod in ruil voor één cadeaubon.”

Aantal deelnemende handelaars stijgt razendsnel
Op www.tukadoo.be zijn alle deelnemende handelszaken opgelijst. Hier kan men makkelijk zoeken op trefwoord, categorie of postcode naar een zaak in de buurt. Het aanbod is ongelooflijk divers en gaat van restaurants tot b&b’s, van wellnesscentra tot kledingzaken, van elektroshops tot webshops, van schoenenwinkels tot juweliers. Maar ook aan een nieuwe haarsnit of fotoshoot kan men een Tukadoo-bon besteden. Momenteel zijn er in België bijna 400 deelnemende handelaars, en deze lijst breidt zich nog dagelijks uit. “In tegenstelling tot andere bekende cadeaubonnen, waar je als handelaar al snel tussen 30% en 60% op verliest, werkt Tukadoo als nieuwe speler met veel lagere marges vanaf 3%. We zijn dus ook een welkom geschenk voor de handelaar”, zegt Stef Van der Stappen.

Tukadoosje
De Tukadoo is beschikbaar in drie versies. De digitale cadeaubon of E-Tukadoo wordt per e-mail bezorgd en kan ook uitgeprint of doorgestuurd worden naar de ontvanger. Een perfecte oplossing voor wanneer je de bon niet persoonlijk kan afgeven of nog last-minute een geschenk zoekt. Je kan de bon zelfs laten afleveren op een later tijdstip naar keuze. Daarnaast zijn er ook de Tukadoo Card en het Tukadoosje. Deze worden aan huis geleverd bij de koper en kunnen dan later afgegeven worden. De Tukadoo-bon is bovendien heel personaliseerbaar. “Bij bestelling kan de koper een persoonlijke boodschap, een foto, kleur of motief kiezen en de geschenkbon zo volledig afstemmen op de ontvanger en de gelegenheid.”

Personeelsgeschenken
“Een geschenk voor een vriend vinden is niet eenvoudig, laat staan voor je personeel. Daarom is Tukadoo er ook voor bedrijven en hun werknemers”, vertelt Stef Van der Stappen. Op www.tukadoo.be kan een bedrijf of organisatie via enkele klikken een groot aantal bonnen bestellen en deze personaliseren met een logo of persoonlijke boodschap voor hun personeel. Zij kiezen dan zelf waar en waarvoor ze de geschenkbon gebruiken.

Samenleggen met vrienden
“Maar ook vrienden of collega’s kunnen een gezamenlijke geschenkbon aankopen via de website. Iemand bestelt de bon en nodigt de rest van de groep uit om hun deel te betalen. Via hun e-mailadres worden de anderen op de hoogte gebracht en krijgen ze de tijd om hun deel bij te leggen.”

 

Contacteer ons
Stef Vanderstappen Zaakvoerder, Tukadoo
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel