Uman haalt Jens Bontinck aan boord als Chief of Staff

Bontinck brengt jaren aan consultancy-ervaring en diepgaande AI-kennis mee van ML6

Gent, 10 september 2024 - Uman, een innovatieve start-up uit Gent die met behulp van AI razendsnel hypergepersonaliseerde pitches creëert voor complexe B2B-salesorganisaties, benoemt Jens Bontinck tot Chief of Staff. Bontinck brengt waardevolle ervaring mee vanuit zijn rol bij ML6, waar hij als Office of the CTO een sleutelrol speelde in de organisatorische ontwikkeling. Onlangs haalde Uman ook 1,9 miljoen euro op voor hun pitchplatform. 

De salesmarkt is voortdurend in beweging, met krimpende budgetten, groeiende concurrentie, traditionele benaderingen die aan effectiviteit verliezen, en verkoopafdelingen die moeite hebben om complexe portfolio's te beheersen, zeker als er overnames in het spel zijn. Verkoopteams worden zo gedwongen om proactiever en efficiënter te werk te gaan om groei te realiseren. Dit geldt des te meer voor complexe B2B-salesorganisaties met een breed aanbod aan producten en diensten, die in verschillende markten actief zijn: zij moeten hun pitches voortdurend aanpassen, wat bemoeilijkt wordt door informatiecomplexiteit en silo’s tussen experten, marketing en sales. Dat resulteert in gemiste kansen, opportuniteiten voor cross-selling die niet benut worden, enzovoort.

Uman helpt die organisaties om hun kansen beter te benutten, door de manuele research voor de salesteams grotendeels te automatiseren. De AI-tool van Uman genereert daarvoor in recordtempo hypergepersonaliseerde en relevante salespitches, accountrapporten, businesscases en offerteaanvragen, op basis van informatie van klantenwebsites, nieuwsbronnen en databases. Om zijn werking verder te professionaliseren, haalt Uman nu Jens Bontinck aan boord.

Strategische visie en AI-expertise

Bontinck zal mee de strategie van de start-up uitwerken als nieuwe Chief Of Staff. Hij kwam bij Uman terecht via zijn eerdere samenwerking met Uman-zaakvoerders Charles Boutens en Sven Degroote, met wie hij voordien bij AI strategy partner ML6 werkte. De keuze voor Uman kwam voort uit zijn wens om een nieuwe uitdaging aan te gaan en mee te werken aan een end-to-end oplossing voor salesteams.

"Veel AI-sales tools focussen nu vooral op sales-assistentie. Uman gaat echter een stap verder door klanten echt te begrijpen en zo echt op hun noden in te spelen. Vanuit dat inzicht bieden ze een oplossing die de specifieke uitdagingen van de klant aanpakt. Zo kan de klant volledig voorbereid en zelfverzekerd naar zijn meetings gaan. ”, aldus Bontinck.

In zijn nieuwe rol zal Jens zich richten op langetermijnprojecten, met een sterke focus op Customer Success en de verdere ontwikkeling van Umans AI-platform. Zijn ervaring met generative AI en autonomous AI maakt hem een aanwinst voor Uman.

"Bij ML6 heb ik geleerd hoe cruciaal het is om vertrouwen op te bouwen met klanten door transparant te zijn in de AI-processen die je gebruikt. Als je een tool aanbiedt met één knop en zegt 'genereer', lijkt het resultaat al snel op hocus-pocus, wat wantrouwen wekt. Bij Uman draait het niet om magie; klanten moeten begrijpen wat er achter de schermen gebeurt en hoe onze processen werken”, zegt Bontinck
Charles Boutens, CEO van Uman, is blij met de expertise die Jens meebrengt: “Met een decennium aan consultancy-ervaring en diepgaande kennis van AI, is Jens uitstekend gepositioneerd om bij te dragen aan Umans missie.

Over Uman
Uman is een AI-agent die de manier waarop B2B sales professionals en go-to-market teams vandaag werken, grondig verandert. Door gebruik te maken van data governance en generatieve AI, integreert het bedrijf naadloos interne sales data en -processen met externe data, die het onder andere uit bedrijfswebsites, het sociale netwerk LinkedIn en openbare jaarrapporten haalt. Zo genereert het platform onder andere hypergepersonaliseerde en relevante sales pitches, e-mails en klantcases, om zo betere salesresultaten te behalen. Het bedrijf richt zich voornamelijk op B2B professionals uit de IT-, consultancy- en telecomsector, die te maken hebben met een uitgebreid en complex productportfolio.

 

Herlinde Rollez

PR Consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be