Uman breidt team uit met Sam Huylebroek als nieuwe Chief Commercial Officer

Huylebroek zal focussen op schaalbaarheid en naamsbekendheid van Gentse start-up

Gent, 4 maart 2025 - Uman, een innovatieve start-up uit Gent die met behulp van AI razendsnel hypergepersonaliseerde pitches creëert voor complexe B2B-salesorganisaties, heeft voor het eerst een Chief Commercial Officer aangesteld. Sam Huylebroek laat een succesvolle periode bij Beeple achter zich, waar hij de start-up mee vorm gaf, en zal zich voornamelijk inzetten inzetten op de verdere opbouw van het commerciële team van uman en de schaalbaarheid van de jonge speler.

Voor B2B-organisaties met complexe productportfolio’s en meerdere markten is het een uitdaging om sales effectief te beheren. Salesteams moeten voortdurend inspelen op nieuwe kansen, en bijgevolg hun pitches aanpassen. Door een overvloed aan informatie en silo’s tussen experts, marketing en sales, wordt dat steeds moeilijker. Uman biedt een oplossing door verkoopteams te helpen de handmatige research te automatiseren. Hun AI-tool genereert in een razendsnel tempo gepersonaliseerde salespitches, accountrapporten, businesscases en offertes, gebaseerd op gegevens van klantenwebsites, nieuwsbronnen en databases. Om zijn oplossing nu bij een breder publiek bekend te maken stelt het voor het eerst een Chief Commercial Officer aan: Sam Huylebroek. 

Sam Huylebroek, Chief Commercial Officer bij uman
Sam Huylebroek, Chief Commercial Officer bij uman

Ervaring en sales-expertise

Huylebroek zal zich richten op de opbouw van umans commerciële team en het vergroten van de zichtbaarheid van de oplossing. Zijn ervaring als business developer, sales manager en CCO bij Beeple maakt hem de ideale persoon om dit te realiseren. Hij kwam bij uman terecht na persoonlijk contact met oprichter Charles Boutens, waarna hij meteen gecharmeerd werd door het bedrijf. 

“Uman heeft een geweldige oplossing ontwikkeld, maar nu is het belangrijk om het op de juiste manier naar buiten te brengen. We moeten klanten duidelijk maken wat de meerwaarde is. De eerste stap daarin is het verfijnen van onze boodschap, zodat we met een overtuigend verhaal naar de klant stappen. Daarna kunnen we schaalbare sales opzetten en het team uitbreiden”, zegt Huylebroek. “Klanten moeten niet alleen begrijpen wat uman voor hen kan betekenen, maar ook vertrouwen krijgen in de technologie. AI is voor veel bedrijven nog nieuw, en we moeten ons onderscheiden van de concurrentie. In dit fijne en ambitieuze team waarin ik terecht ben gekomen trekt iedereen aan dezelfde kar, en dan is alles mogelijk. Op lange termijn willen we wereldleider worden in AI voor complexe sales.”

Ook Charles Boutens, CEO van uman, is verheugd om Huylebroek te mogen verwelkomen in het team. “Sam brengt niet alleen jarenlange ervaring in sales bij grote klanten met zich mee, maar ook de leiderschapskwaliteiten en Profit and Loss-beheer die nodig zijn om ons commercieel departement naar een hoog niveau te tillen.”

Charles Boutens, CEO van uman
Charles Boutens, CEO van uman

Over uman

Uman is een AI-agent die de manier waarop B2B sales professionals en go-to-market teams vandaag werken, grondig verandert. Door gebruik te maken van data governance en generatieve AI, integreert het bedrijf naadloos interne sales data en -processen met externe data, die het onder andere uit bedrijfswebsites, het sociale netwerk LinkedIn en openbare jaarrapporten haalt. Zo genereert het platform onder andere hypergepersonaliseerde en relevante sales pitches, e-mails en klantcases, om zo betere salesresultaten te behalen. Het bedrijf richt zich voornamelijk op B2B professionals uit de IT-, consultancy- en telecomsector, die te maken hebben met een uitgebreid en complex productportfolio. 

Herlinde Rollez

Herlinde Rollez

PR Consultant, Evoke

 

 

 

 

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be