Testo lanceert ProCool: ook koeltechniekers kunnen nu aan de slag met digitale attesten via mobiele app en cloudplatform testo Pro+

Een jaar na de lancering al 1.600 abonnees en sterke buitenlandse interesse voor testo Pro+

Ternat, 30 juni 2022 - Nadat Testo België, de Belgische tak van de wereldleider in innovatieve high-precision meetoplossingen, in 2021 al ProHeat lanceerde voor verwarmingsinstallateurs en -techniekers, breidt het zijn geïntegreerde cloudplatform Pro+ nu uit met een module voor de koelsector: ProCool. Testo, en Testo België in het bijzonder, blijft zo pionieren, getuige daarvan de interesse voor Pro+ uit Nederland, Australië, de VS en het VK.

Digitaal is the way forward, en dat hebben ze bij Testo België goed begrepen. Nadat het bedrijf begin jaren ‘90 als eerste met digitale meetapparatuur kwam, innoveert het nu opnieuw met volledig digitale oplossingen voor de HVAC/R-sector. Met de mobiele ProCool-app zijn ook koelinstallateurs en -techniekers voortaan in staat om al hun metingen meteen digitaal te registreren, alle klant- en installatiegegevens te beheren, en digitale attesten af te leveren. Net als ProHeat is ProCool geen losstaande oplossing, maar een app die deel uitmaakt van Testo Pro+, de geïntegreerde cloudomgeving die in België ontwikkeld en gelanceerd werd.

“Een jaar na de lancering telt testo Pro+ al meer dan 1.600 abonnees en is er interesse vanuit andere landen zoals Nederland, maar ook Australië, het VK en de VS. Dit bewijst dat onze strategie de juiste is, en dat onze inspanningen, die vaak ook een stuk evangelisatie inhouden, hun vruchten afwerpen”, verklaart Jeroen Van der Kelen, managing director van Testo België en zoon van oprichter Jean-Pierre Van der Kelen. “Belangrijk daarbij is dat digitalisering voor ons nooit een doel op zich is geweest. We gaan voor oplossingen die het werk van installateurs en techniekers substantieel vereenvoudigen. We zijn dus heel enthousiast om met ProCool nu ook in de koelsector te kunnen opstarten en zo de traditionele muren tussen verwarming en koeling verder te slopen.” 

Betrouwbaarheid en service

Maar, die drang naar innovatie betekent niet dat andere zaken erbij inschieten: ook betrouwbaarheid en klantgerichtheid blijven voor Testo prioritair. 

“Onze slogan is ‘Be sure’, en dat is niet zonder reden: betrouwbaarheid is de basis, zowel voor onze oplossingen als de metingen die ermee gebeuren. Scheelt er toch iets, dan zetten we met onze klantendienst alles op alles om de juiste ondersteuning te bieden en zo snel mogelijk voor een oplossing te zorgen. Ook daarin proberen we trouwens te digitaliseren, bijvoorbeeld met webinars en online meetings in plaats van fysieke afspraken”, besluit Van der Kelen. 

Over Testo:

Testo, dat zichzelf in 1957 op de kaart zette met de ontwikkeling van de eerste elektronische thermometer, is wereldleider in innovatieve, high-precision meetoplossingen en -technologie voor HVAC/R (Heating, Ventilation, Air Conditioning and Refrigeration), voeding, farma en industrie. Het Duitse bedrijf, met wortels in het Zwarte Woud, telt vandaag 36 dochtermaatschappijen en 3.400 werknemers in 25 landen over de hele wereld. De producten, oplossingen en diensten van Testo maken het mogelijk om tijd en middelen te besparen en de kwaliteit van goederen te verbeteren, om zo bij te dragen tot de bescherming van onze gezondheid en het milieu. Momenteel draait het bedrijf een omzet van 400 miljoen euro, waarvan elk jaar een tiende in R&D geïnvesteerd wordt. De Belgische tak van Testo, die midden jaren ‘80 opgericht werd door Jean-Pierre Van der Kelen en momenteel geleid wordt door zoon Jeroen, is na Duitsland het belangrijkste land binnen de groep, zowel inzake marktpenetratie als wat betreft innovatie. Zo ontwikkelde Testo België bijvoorbeeld testo Pro+, een innovatief cloudplatform dat ook in andere landen uit de groep furore maakt.

Paul Geens

Paul Geens

PR consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be