Swappie start b2b-verkoop van refurbished iPhones

Swappie start b2b-verkoop van refurbished iPhones

Finse speler van refurbished iPhones breidt uit naar bedrijfsmarkt

Brussel, 25 augustus 2021 – Swappie, de marktleider in de verkoop van refurbished iPhones, heeft voortaan ook een b2b-aanbod. Na de snelle groei op de particuliere markt in Europa, richt Swappie zich nu eveneens op bedrijven en zelfstandigen met zijn aanbod van btw-aftrekbare refurbished iPhones. Het wil daarbij vooral kmo’s aanspreken om te kiezen voor de meest duurzame en goedkopere keuze bij de aankoop van een bedrijfstelefoon. 

Met het sterke aanbod van een uitgebreid testproces voor verkoop en een garantie van 12 maanden voor alle bedrijven, werd Swappie op enkele jaren tijd Europese marktleider. Meer dan 500.000 personen schaften zich reeds via Swappie een refurbished iPhone aan. Onlangs zette Swappie de deuren van zijn Belgische webshop open en nu neemt het de volgende stap door uit te breiden naar de b2b-markt. 

Refurbished producten mét btw-vrijstelling

De aankoop van refurbished smartphones was tot voor kort voor bedrijven een dure optie die meestal niet werd overwogen. De meeste bedrijven die refurbished producten verkopen kunnen immers geen btw-vrijstelling bieden. Doordat Swappie echter de eigenaar is van het volledige refurbishmentproces en sommige van zijn telefoons inkoopt bij andere bedrijven, kan het refurbished iPhones aan bedrijven verkopen met die gegeerde btw-vrijstelling. 

Bovendien zorgt Swappie zo voor een hoge kwaliteitsgarantie, door enerzijds het gehele refurbishmentproces in handen te hebben en anderzijds dat proces nog te versterken met zijn bijkomende in-house kwaliteitscontrole met maar liefst 52 stappen. 

"We zijn ontzettend trots dat we bedrijven de mogelijkheid bieden om een goedkopere oplossing te vinden voor refurbished iPhones met hetzelfde kwaliteitsniveau als een nieuwe smartphone", vertelt Janne Korpela, Country Manager, New Markets bij Swappie. “Een refurbished iPhone van de beste kwaliteit is voor de bedrijfswereld nu niet alleen de meest duurzame, maar ook de goedkopere optie.”
Janne Korpela, Country Manager, New Markets bij Swappie
Janne Korpela, Country Manager, New Markets bij Swappie

Duurzaamheid voor de bedrijven van morgen

Bij het betreden van de bedrijfsmarkt richt Swappie zich vooral op kmo’s en freelancers, zodat de bedrijven van morgen vanaf het begin duurzaam kunnen zijn. Swappie ziet nu al dat kleinere bedrijven de voordelen beter begrijpen en sneller hun verantwoordelijkheid nemen. Kmo’s hebben een aandeel van 71% van de zakenverzoeken die Swappie ontvangt. Die bedrijven zijn actief in uiteenlopende sectoren, waaronder de reis-, onderwijs-, transport- en zelfs financiële dienstensector.

"We worden om de oren geslagen met burgerinitiatieven om duurzamer te leven. In het bedrijfsleven krijgt dat verhaal niet altijd dezelfde weerklank, hoewel bedrijven evenzeer een essentiële rol spelen op weg naar een duurzame toekomst”, aldus Janne Korpela. "Grote bedrijven hebben tijd nodig om over te stappen op nieuwe initiatieven, terwijl kleine bedrijven sneller kunnen schakelen. Net daarom willen we kmo’s ondersteunen om hen een voorsprong te geven op de grote bedrijven.”
Steffy Bruyninx
Steffy Bruyninx Jr. PR Consultant, Evoke
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel