SoftwareOne lanceert Cloud Competency Centre in Maleisië 

Expertise in Amazon Web Services zal helpen digitale modernisering te stimuleren met generatieve AI en cloudtechnologieën

Brussel, 24 Oktober 2024 - SoftwareOne Holding AG, vooraanstaand aanbieder van software- en cloudoplossingen wereldwijd, heeft een SoftwareOne Cloud Competency Centre gelanceerd in samenwerking met Amazon Web Services (AWS) in Kuala Lumpur, Maleisië.

Het nieuwe centrum ondersteunt bedrijven in heel Zuidoost-Azië met lokale expertise op het gebied van AWS cloud services. Hieronder vallen generatieve artificiële intelligentie (AI)-tools Amazon Bedrock, een volledig beheerde service die een enkele API biedt voor toegang tot en gebruik van hoogwaardige funderingsmodellen van vooraanstaande AI-bedrijven, en Amazon Q, een generatieve AI-assistent voor bedrijven en ontwikkelaars, om digitale transformatie te stimuleren. Met de vestiging van het SoftwareOne Cloud Competency Centre in Maleisië breidt SoftwareOne zijn wereldwijde leveringsnetwerk in snelgroeiende technologiemarkten verder uit om lokale bedrijven te helpen innoveren met de nieuwste technologische ontwikkelingen. De opening van het SoftwareOne Cloud Competency Centre volgt op AWS's eigen recente aankondiging van uitbreiding van de cloudinfrastructuur in Maleisië.

Lokale toewijding in Azië

"Als AWS Premier Tier Services Partner zijn we verheugd om onze samenwerking met AWS voort te zetten met de opening van ons nieuwe SoftwareOne Cloud Competency Centre in Maleisië", zegt David Tan, Regional Services Leader, APAC bij SoftwareOne. "Dit ligt strategisch in lijn met AWS's focus op Azië en maakt SoftwareOne's wereldwijde expertise en middelen gemakkelijk toegankelijk voor lokale klanten. Bedrijven kunnen hun digitale trajecten efficiënter versnellen en profiteren van ondersteuning ter plaatse op het gebied van cloudmigratie, applicatiemodernisering, end-user computing en FinOps."

"AWS stelt wereldwijde organisaties in verschillende sectoren in staat om met de meest uitgebreide en breed toegepaste cloud- en AI-technologieën ter wereld te innoveren, te schalen en hun bedrijfs- en digitale transformatiedoelstellingen met efficiëntie en veerkracht te bereiken. De recente lancering van onze AWS-regio in Maleisië ondersteunt dit streven”, zegt Peter Murray, Country Manager, AWS Maleisië. “Als Premier Tier AWS-partner kan SoftwareOne bedrijven helpen bij het implementeren en optimaliseren van hun AWS-gebruik. De oprichting van het SoftwareOne Cloud Competency Centre in Maleisië sluit aan bij onze doelstellingen om cloudtoegankelijkheid en compliance-mogelijkheden lokaal uit te breiden voor klanten.”

SoftwareOne Landing Zone voor AWS

De experts binnen het SoftwareOne Cloud Competency Centre zullen klanten begeleiden bij het implementeren van de SoftwareOne Landing Zone voor AWS, een uitgebreid voorgeconfigureerd en geautomatiseerd framework dat een basis biedt voor het bouwen van een veilige, multi-account AWS-omgeving. Het is ontworpen om aan de hand van cloudinfrastructuur, beleidsregels en guardrails, inclusief centraal beheerde services, organisaties te helpen snel een veilige en schaalbare omgeving op te zetten met een consistente set van AWS best practices. 

Door gebruik te maken van Terraform, de infrastructure as code-tool, zorgt SoftwareOne Landing Zone voor AWS ervoor dat klanten binnen enkele dagen kunnen overschakelen van een zero footprint naar de inzet van AWS-workloads. Het helpt klanten ook de operationele efficiëntie van hun AWS-omgevingen te verbeteren met SoftwareOne's doorlopende beheer en expertise in het implementeren van patches en updates.

Wereldwijd aanbod

“We hebben een partner nodig die wendbaar is, dergelijke complexe omgevingen begrijpt en nauw kan samenwerken met ons interne team”, zegt Daniel Anand, hoofd technologie-infrastructuur en -architectuur van Sun Life Malaysia. “SoftwareOne helpt ons bij het implementeren van best-in-class oplossingen. Deze ​ zijn afgestemd op onze behoeften en zorgen voor een naadloze overgang naar de cloud. SoftwareOne helpt ons ook bij het opstellen van gedetailleerde business cases die voldoen aan de eisen van ​ raad van bestuur, en die in lijn zijn met het wereldwijde cloudraamwerk en de compliance van Sun Life.”

“De lancering van het regionale SoftwareOne Cloud Competency Centre toont SoftwareOne's voortdurende toewijding aan de digitale transformatie”, zegt Sean Pope, Global Leader, SoftwareOne Centre of Excellence for AWS. “Dit centrum zal een hoeksteen zijn in onze wereldwijde portfolio-ontwikkeling, waardoor we beter in staat zijn om geavanceerde oplossingen en ondersteuning te leveren aan bedrijven in Zuidoost-Azië. De innovaties en best practices die we hier neerzetten, zijn ook pijlers waarop we kunnen voortbouwen en waarvan andere regio's kunnen profiteren door ons wereldwijde AWS-serviceaanbod te verbeteren.”

Ga voor meer informatie over het SoftwareOne Cloud Competency Centre in Zuidoost-Azië en de ondersteuning van initiatieven op het gebied van digitale transformatie naar www.softwareone.com.

 

Over SoftwareOne
​SoftwareOne is een toonaangevende wereldwijde leverancier van software- en cloudoplossingen die een nieuwe definitie geeft aan de manier waarop organisaties alles in de cloud bouwen, kopen en beheren. Door klanten te helpen bij het migreren en moderniseren van hun workloads en applicaties, en parallel daarmee bij het navigeren en optimaliseren van de resulterende software- en cloudveranderingen, ontsluit SoftwareOne de waarde van technologie. De ~9300 werknemers van het bedrijf zijn gedreven om een portfolio van 7500 softwaremerken te leveren met een aanwezigheid in meer dan 60 landen. Het hoofdkantoor van SoftwareOne is gevestigd in Zwitserland en staat vermeld op de SIX Swiss Exchange onder het tickersymbool SWON. Bezoek ons op www.softwareone.com

SoftwareOne Holding AG, Riedenmatt 4, CH-6370 Stans

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be