Siemens verwerft Senseye -predictief onderhoud en asset intelligence voor industriële bedrijven

  • Siemens breidt zijn portfolio voor Digital Enterprise-diensten uit
  • Senseye is een toonaangevende leverancier van AI-gestuurde oplossingen voor de prestaties en betrouwbaarheid van industriële machines
  • De toepassing van predictief onderhoud vermindert ongeplande stilstandtijd van machines, stuwt de productiviteit en verhoogt de duurzaamheid

Huizingen, 25 november 2022 - Siemens breidt zijn portfolio op het vlak van innovatief predictief onderhoud en asset intelligence verder uit met de overname van Senseye. Het wereldwijde softwarebedrijf voor industriële analyse heeft zijn hoofdkantoor in Southampton, in het Verenigd Koninkrijk. Senseye is een toonaangevende leverancier van resultaatgerichte oplossingen voor predictief onderhoud voor industriële en productiebedrijven. Met de oplossing van Senseye voor predictief onderhoud kan de ongeplande stilstandtijd van machines met tot 50 % verminderd worden en stijgt de productiviteit van het onderhoudspersoneel met tot 30 %. 

Bovendien kunnen oplossingen van Senseye helpen om de duurzaamheid van bedrijven te verbeteren door de levensduur van activa te verlengen en de hoeveelheid afval te verminderen. Sinds 1 juni 2022 is Senseye een volle dochteronderneming van Siemens holdings plc in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf is organisatorisch toegewezen aan Siemens Digital Industries en onderdeel van de Customer Services Business Unit.

“De op AI gebaseerde oplossingen van Senseye vormen een aanvulling op ons portfolio van digitale diensten en zorgen voor efficiënt en schaalbaar predictief onderhoud. Zo kunnen we uiterst flexibele oplossingen aanreiken om onze klanten in tal van sectoren te helpen de toekomstige toestand van hun machines te bepalen en zo de algemene efficiëntie van hun apparatuur te verhogen”, zegt Margherita Adragna, CEO van Customer Services for Digital Industries, Siemens AG.
Simon Kampa, CEO van Senseye, voegt eraan toe: “Samen kunnen we het volle potentieel van Senseye’s innovatieve predictieve technologie en diepgaande expertise vergroten. De wereldwijde aanwezigheid en uitgebreide industriële kennis van Siemens zullen ervoor zorgen dat onze huidige en toekomstige klanten kunnen profiteren van innovatieve, naadloos geïntegreerde Industry 4.0-oplossingen om meetbare bedrijfsresultaten te stimuleren.” 
Senseye is een toonaangevende leverancier van resultaatgerichte oplossingen voor predictief onderhoud voor industriële en productiebedrijven. Senseye vestigt de aandacht op activa die uw aandacht vereisen.
Senseye is een toonaangevende leverancier van resultaatgerichte oplossingen voor predictief onderhoud voor industriële en productiebedrijven. Senseye vestigt de aandacht op activa die uw aandacht vereisen.

Sinds zijn oprichting in 2014 heeft Senseye zich gericht op schaalbare en duurzame Software-as-a-Service-oplossingen (‘SaaS’). Senseye gebruikt geavanceerde, speciaal ontwikkelde machinelearning en artificiële intelligentie om een wereldwijd schaalbare oplossing te bieden die predictief onderhoud mogelijk maakt en zo helpt om ongeplande stilstand te verminderen en duurzaamheid te verbeteren. De oplossing sluit naadloos aan bij bestaande en nieuwe infrastructuurinvesteringen door gegevens over machines, onderhoud en gedrag van onderhoudspersoneel te gebruiken om inzicht te krijgen in de toekomstige gezondheid van machines en wat menselijke aandacht vereist. De oplossing is ontworpen voor onderhoudspersoneel en vereist geen eerdere achtergrond in gegevenswetenschap of traditionele controle.

Meer info vindt u op de perswebsite van Siemens.

Over Siemens DI
Siemens Digital Industries (DI)
 is een innovatieleider op het vlak van automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met partners en klanten, stuurt DI de digitale transformatie in de proces- en maakindustrieën aan. Met zijn Digital Enterprise-portfolio biedt DI ondernemingen van om het even welke omvang een omvattend End-to-End-aanbod van producten, oplossingen en diensten om de volledige waardeketen te integreren en te digitaliseren. Geoptimaliseerd voor de specifieke behoeften van elke industrietak, ondersteunt DI's unieke portfolio klanten bij het realiseren van hogere productiviteits- en flexibiliteitsniveaus. DI breidt zijn portfolio voortdurend verder uit met innovaties om de meest geavanceerde, toekomstgerichte technologieën te integreren. Siemens Digital Industries heeft zijn internationale hoofdkantoor in Nürnberg, Duitsland, en heeft wereldwijd zo’n 76.000 medewerkers in dienst.

Over Siemens AG
Siemens AG
 (Berlijn en München) is een technologieonderneming met focus op de domeinen industrie, infrastructuur, transport en gezondheidszorg. Van zuinige en ecologische fabrieken, veerkrachtige toeleveringsketens en slimmere gebouwen en stroomnetten tot groenere en comfortabelere vervoersoplossingen en geavanceerde gezondheidszorg, ontwikkelt de onderneming doelgerichte technologie die voor haar klanten meerwaarde creëert. Door de reële en digitale wereld te combineren, biedt Siemens haar klanten mogelijkheden om hun bedrijfssectoren en markten te transformeren en hen zo te helpen het dagelijkse leven van miljarden mensen te verbeteren. Siemens heeft ook een meerderheidsparticipatie in de beursgenoteerde onderneming Siemens Healthineers, een wereldwijd toonaangevende leverancier van medische technologie die vormgeeft aan de toekomst van de gezondheidszorg. Hiernaast behoudt Siemens een minderheidsparticipatie in Siemens Energy, een wereldleider op het gebied van elektriciteitstransmissie en -productie. In boekjaar 2022, afgesloten op 30 september 2022, genereerde de Siemens-groep een omzet van € 72,0 miljard en een nettowinst van € 4,4 miljard. Op 30 september 2022 had de onderneming wereldwijd zo’n 311.000 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op het Internet op www.siemens.com.

Katrien Valkiers

Katrien Valkiers

Head of Communications, Siemens Belgium

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be