Siemens Mobility levert CBTC signalering voor het eerste zelfrijdende metrosysteem in Kaohsiung, Taiwan

  • CBTC-signaleringssysteem en GoA4-automatiseringsgraad voor een traject van 22,8 km, in 23 stations en in 25 metrostellen
  • GoA4 maakt volledig geautomatiseerd metroverkeer zonder bestuurder mogelijk
  • Het geautomatiseerde signaleringssysteem zorgt voor meer beschikbaarheid, verbeterde werking en een betere passagierservaring 

17 oktober 2022 - Siemens Mobility kreeg, samen met de consortiumpartners ST Engineering en Stadler, een Electrical and Mechanical (E&M) turnkey-contract toegewezen voor de levering van de Yellow Line van de Metro van Kaohsiung. Siemens Mobility zal zijn geavanceerde CBTC-signaliseringstechnologie voorzien van GoA4-functionaliteit, die volledig geautomatiseerde treinbesturing (ATO) mogelijk zal maken. Bovendien zal Siemens Mobility zijn uiterst betrouwbare en nauwkeurige radiocommunicatiesysteem Airlink leveren voor installatie aan boord van de nieuwe metrostellen. Airlink staat in voor de communicatie tussen de signaliseringsapparatuur langs de lijn en aan boord. 

“We zijn verheugd dat we de kans hebben gekregen om onze beste technologie te leveren die de infrastructuur en duurzaamheid van de Metro van Kaohsiung zal helpen verbeteren. Met onze gedigitaliseerde en geautomatiseerde signaleringsoplossingen zal de Yellow Line kunnen werken met een hoger niveau van stiptheid, beschikbaarheid en passagierservaring. Langs de lijn is minder hardware vereist, waardoor het systeem betrouwbaarder en gemakkelijker te onderhouden is”, aldus Andre Rodenbeck, CEO van Rail Infrastructure bij Siemens Mobility. “Dit belangrijke project bouwt voort op onze leidende positie in het leveren van geautomatiseerde signaleringssystemen en breidt onze groeiende voetafdruk in Taiwan verder uit.”

Met een bevolking van ongeveer 2,72 miljoen inwoners is Kaohsiung het 3e dichtstbevolkte gebied in Taiwan en het economische centrum van het zuiden. De nieuwe Yellow Line in Kaohsiung zal bestaan uit 22 ondergrondse stations en 1 bovengronds station en de 22,8 km lange route zal aansluiten op het bestaande metronetwerk. Na voltooiing zal de Yellow Line een duurzaam, veilig en zeer betrouwbaar openbaar vervoerssysteem vormen, dat zes essentiële districten, universiteiten en scholen verbindt. Deze lijn zal uiteindelijk meer dan 40% van de bevolking van de stad bedienen. 

 

De eerste fase van de commerciële exploitatie is gepland voor 13 stations en één depot in december 2030. De ingebruikname van het volledige traject is voorzien voor januari 2034. De Yellow Line zal zorgen voor een gemakkelijke transfer naar de bestaande Red en Orange Line in Kaohsiung, die eerder werden geleverd door Siemens Mobility en in 2008 in gebruik werden genomen. 

De Siemens Mobility CBTC-oplossing Trainguard MT is het meest uitgebreide automatische treinbesturingssysteem ter wereld en wordt gebruikt door vele operatoren, waaronder Parijs, Peking, New York, Londen, Hongkong en Buenos Aires. 

Meer info vindt u op de perswebsite van Siemens.

Over Siemens Mobility
Siemens Mobility
, een onafhankelijk beheerd bedrijf van Siemens AG, is al meer dan 160 jaar toonaangevend in transportoplossingen. Het bedrijf werkt permanent aan de vernieuwing van zijn portfolio op het gebied van rollend materieel, spoorautomatisering en elektrificatie, kant-en-klare systemen en aanverwante diensten. Met digitale oplossingen stelt Siemens Mobility mobiliteitsoperatoren wereldwijd in staat om infrastructuur intelligent te maken, de waarde duurzaam te verhogen gedurende de gehele levenscyclus, de passagierservaring te verbeteren en de beschikbaarheid te garanderen. In het boekjaar 2021, dat eindigde op 30 september 2021, boekte Siemens Mobility een omzet van € 9,2 miljard en had het wereldwijd ongeveer 39.500 werknemers. Kijk voor meer informatie op: www.siemens.com/mobility.

Katrien Valkiers

Katrien Valkiers

Head of Communications, Siemens Belgium

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be