Selecta plaatst deze zomer duizend nieuwe koffieautomaten in België

45.000 automaten in België bij onder meer Agfa Gevaert, Katoen Natie, Audi en AG Insurance

Boom, 7 augustus 2023 - Selecta, de Europese marktleider in onbemande oplossingen voor ​ koffie, frisdranken, snacks en verse voeding, plaatst deze zomer zo’n duizend nieuwe koffiemachines in België, waaronder een groot aantal op locaties van Agfa Gevaert, Katoen Natie, Audi en AG Insurance. Op die manier kunnen hun medewerkers op kantoor steeds van een duurzaam en kwaliteitsvol kopje koffie genieten. Het totaal aantal geïnstalleerde automaten en onbemande oplossingen ​ in België staat ondertussen op ongeveer 45.000.

Katoen Natie en Audi waren dankzij een eerdere samenwerking al overtuigd van de service en kwaliteit die Selecta levert. Ze bestelden meer dan 100 automaten, waar hun medewerkers 24/7 gebruik van kunnen maken. Ook bij Agfa Gevaert en AG Insurance worden samen bijna 100 machines geplaatst. Naast de levering en installatie van de automaten omvat de service van Selecta ook regelmatige technische controles, opvulling en deskundig advies.

Koffieoplossing op maat

Als één van de grootste leveranciers van onbemande oplossingen in Europa, ondersteunt Selecta dagelijks duizenden organisaties met een oplossing op maat, van kleine kantoren tot grote internationale bedrijven. Voor kleinere teams tot vijf personen zijn bijvoorbeeld andere machines geschikt dan voor grote afdelingen van twintig personen of meer. Daarnaast heeft elke koffieautomaat specifieke pluspunten. Zo kan er gekozen worden voor een eenvoudige oplossing met een snelle kop koffie, of voor koffiespecialiteiten met verse melk, die steeds populairder worden.

Hoewel elke automaat verschillend is, koppelen ze stuk voor stuk gebruiksgemak aan een lage ecologische voetafdruk. “We zijn niet alleen toegewijd aan het leveren van een eersteklas service, we doen dat ook op een duurzame manier. We besteden daarvoor onder meer veel aandacht aan het respect voor het milieu, gezonde en duurzame producten en duurzaamheid in onze toeleveringsketen”, vertelt Tim Goossens, gedelegeerd bestuurder Selecta Benelux & export.
Tim Goossens, gedelegeerd bestuurder Selecta Benelux & export
Tim Goossens, gedelegeerd bestuurder Selecta Benelux & export

Breed aanbod voor een brede markt

In België plaatste Selecta tot dusver ongeveer 45.000 warmedrankautomaten, daar telt het er na deze zomer dus nog eens duizend bij. De automaten van Selecta zijn naast de bedrijfswereld ook in de horeca en op publieke en semi-publieke plaatsen te vinden. Zo voorziet Selecta bijvoorbeeld ook 95% van alle tankstations in België en Nederland van heerlijke koffie.

Naast volautomatische koffiemachines, biedt Selecta bovendien een flexibel alternatief voor de klassieke kantine met een shop&go Delhaize micromarketconcept, waar werknemers 24/7 terecht kunnen voor verse, gezonde voeding. Het resultaat is een succesvol alternatief voor traditionele catering, waar in ons land reeds een 100-tal bedrijven voor kozen.

“We verdelen met trots een aantal topmerken. Naast Starbucks, Lavazza, Nescafé en Illy, bieden we met Pelican Rouge ook ons eigen merk aan”, sluit Tim af. “Met dit uitgebreide aanbod kunnen we perfect inspelen op de individuele behoeften van elke organisatie.” 

Over Selecta Group ​
Selecta Group, met haar hoofdkantoor in Zwitserland sinds 1957, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend routegebaseerd, zelfbedieningsdistributienetwerk in Europa, dat innovatieve convenience foodservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimtes. Selecta is actief in de foodtech business en werkt voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren ze premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van 1,2 miljard euro hebben ze hun succes te danken aan hun ca. 6.500 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor hun klanten en consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop het bedrijf zaken doet, gericht op de belangrijkste gebieden waarin ze een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com.

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be