Selecta introduceert dit najaar de verkoopautomaten van de toekomst in België en Nederland

Levensgrote touchscreens, dynamische aanbiedingen en gevarieerd aanbod zorgen voor persoonlijke ervaring en doen verkoop tot wel 165% stijgen

Boom/Dordrecht, 17 september 2024 – Selecta, de marktleider in koffie en foodtech-oplossingen, plant de uitrol van de Selecta Smart Vending machines in België en Nederland. Deze slimme verkoopautomaten werden al uitvoerig getest in Groot-Brittannië en staan momenteel ook op enkele testlocaties in de Lage Landen. Dit najaar zullen deze ook in het algemeen straatbeeld opduiken. De gepersonaliseerde ervaring speelt in op de hedendaagse verwachtingen van klanten, wat zorgt voor een stijging van 165% qua verkoop. Dynamische aanbiedingen leiden bovendien tot minder technische interventies, omdat de automaat bij storingen of uitverkochte producten automatisch andere items aanbeveelt.

Met meer dan 60 jaar ervaring in de verkoopautomatenindustrie introduceert Selecta een volledig nieuw type van automaten. De gloednieuwe Smart Vending Machines van de marktleider combineren intuïtieve touchscreens, dynamische prijsaanpassingen en een uitgebreide productselectie, waardoor ze perfect inspelen op de hedendaagse behoeften van de consument.

Unieke beleving

De slimme automaten bieden een breed assortiment tot maar liefst 48 producten, variërend van snacks en frisdranken. De machines zijn uitgerust met intelligente software en sensoren die in staat zijn om de demografische gegevens en het koopgedrag van gebruikers te analyseren, waardoor promoties en prijzen dynamisch kunnen worden aangepast. Dat betekent dat klanten altijd een gepersonaliseerde ervaring krijgen, waarbij producten en combinaties kunnen worden aanbevolen die aansluiten bij hun profiel.

Deze technologie maakt ook dynamische prijsstrategieën mogelijk, zoals happy hours en promoties tijdens daluren. Wanneer een product niet meer beschikbaar is of er onverhoopt een technisch defect is, worden automatisch alternatieve producten voorgesteld. Bovendien kunnen de prijzen en producten op afstand worden beheerd, wat resulteert in een hogere efficiëntie en lagere operationele kosten.

Uitrol na uitvoerig testen

In België en Nederland worden de toestellen momenteel uitgetest op vijftig locaties, alvorens ze in het straatbeeld opduiken. De eerste testresultaten uit het Verenigd Koninkrijk tonen alvast een indrukwekkende stijging van de verkoop met 165% en een daling van technische tussenkomsten met 30% in vergelijking met traditionele verkoopautomaten.

Met deze nieuwe generatie verkoopautomaten onderstrepen we onze ambitie om meer te zijn dan een leverancier van standaard koffie- en snackautomaten”, stelt Tim Goossens, algemeen directeur van Selecta België en Luxemburg. Door in te zetten op innovatie en klantgerichtheid, spelen we in op de snelle veranderingen in de markt en de veranderende behoeften van onze klanten. We zijn ervan overtuigd dat deze slimme verkoopautomaten een revolutie teweegbrengen in hoe consumenten aankopen doen onderweg. Het gemak, de snelheid en de gepersonaliseerde ervaring zorgen telkens voor momenten van geluk, precies waar Selecta voor staat.”

 

Over Selecta Group ​

Selecta Group, waarvan het hoofdkantoor sinds 1957 in Zwitserland is gevestigd, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend netwerk voor zelfbedieningsdistributie in Europa, dat innovatieve gemaksvoedselservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimten. We zijn actief in de foodtechbusiness en werken voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren we premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van €1,4 miljard hebben we ons succes te danken aan onze ca. 6.200 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde Selecta-medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor onze klanten en hun consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop we zaken doen, gericht op de belangrijkste gebieden waarin we een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com. 

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be