Selecta introduceert CO₂-meetservice EcoJoy

Nauwkeurige en gebruiksvriendelijke uitstootregistratie helpt bij het nemen van efficiënte duurzaamheidsmaatregelen

Boom, 12 december 2024 – Selecta, de specialist in FoodTech-oplossingen, presenteert EcoJoy, een service die organisaties helpt hun CO₂-uitstoot te meten, te verlagen en, indien gewenst, te compenseren. De tool biedt organisaties een praktisch hulpmiddel om meer inzicht te krijgen in de ecologische impact van hun activiteiten en ondersteunt hen bij het nemen van gerichte duurzaamheidsmaatregelen.

Met EcoJoy wil Selecta bedrijven ondersteunen in hun ambities om duurzamer te worden, zonder daarbij te moeten inleveren op de kwaliteit van hun diensten. EcoJoy biedt een praktische oplossing voor organisaties die hun impact op het milieu willen verkleinen en helpt hen bij de voorbereiding op een toekomst waarin duurzaamheid een steeds belangrijkere rol speelt.

Meten en rapporteren

Selecta ontwikkelde EcoJoy in samenwerking met Climate Partner, een erkende autoriteit op het gebied van klimaatactie. De tool meet en rapporteert de CO₂-uitstoot van alle relevante facetten binnen Selecta’s dienstverlening voor de organisatie, zoals het energieverbruik van de apparatuur, het transport, de producten en het afvalbeheer. Die brede focus schept een compleet beeld van de ecologische impact van al deze processen. De gebundelde inzichten van EcoJoy stellen organisaties in staat om nauwkeurig te analyseren waar verbeteringen mogelijk zijn en om duurzame keuzes te maken op basis van objectieve data.

Via EcoJoy kunnen bedrijven een gedetailleerde analyse ontvangen van hun CO₂-voetafdruk, ondersteund door gecertificeerde rapporten. Deze rapporten geven inzicht in emissiebronnen en dragen bij aan het opstellen van realistische plannen voor emissiereductie. Voor organisaties die hun resterende uitstoot willen compenseren, biedt EcoJoy ook toegang tot duurzame projecten waarmee de CO₂-uitstoot gecompenseerd wordt.

Transparantie

Met EcoJoy speelt Selecta in op de groeiende behoefte van organisaties om transparanter en verantwoordelijker te opereren. De tool maakt duurzaamheidsinitiatieven beter meetbaar en zichtbaar in een overzichtelijk dashboard. Dat helpt bij interne strategievorming en versterkt het vertrouwen van klanten en andere belanghebbenden door middel van zichtbare resultaten.

”Met de gecertifieerde data van EcoJoy, kunnen wij onze klanten heel duidelijk maken wat de precieze CO₂-impact is van onze dienstverlening. Dankzij deze inzichten kunnen dan onderbouwde keuzes, met zichtbaar resultaat gemaakt worden”, aldus Christian Schmitz, CEO van Selecta. “EcoJoy is een onderdeel van onze bredere inspanningen om de industrie op een duurzame manier te transformeren. Of het nu gaat om ethisch geteelde koffiebonen of milieuvriendelijke verpakkingen: kwaliteit en duurzaamheid staan centraal bij alles wat we doen. Door samen te werken met gecertificeerde leveranciers en ons te houden aan strenge normen, zorgen we ervoor dat onze producten niet alleen goed smaken, maar ook een positieve bijdrage leveren.”
Christian Schmitz, CEO van Selecta
Christian Schmitz, CEO van Selecta

Over Selecta Group ​

Selecta Group, waarvan het hoofdkantoor sinds 1957 in Zwitserland is gevestigd, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend netwerk voor zelfbedieningsdistributie in Europa, dat innovatieve gemaksvoedselservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimten. We zijn actief in de foodtechbusiness en werken voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren we premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van €1,4 miljard hebben we ons succes te danken aan onze ca. 6.200 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde Selecta-medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor onze klanten en hun consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop we zaken doen, gericht op de belangrijkste gebieden waarin we een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com. 

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be