Selecta en Vrumona dringen aantal kilocalorieën in frisdrank-assortiment terug met 83%

Foodtechspecialist brengt gezonde dranken snel bij consument via groot netwerk van automaten

Dordrecht, 23 mei 2024 - Sinds 2020 verdeelt Selecta, Europees marktleider in onbemande oplossingen voor koffie, snacks en verse voeding, in zo’n 900 vendingautomaten in Nederland het assortiment van frisdrankproducent Vrumona. In die periode hebben de partners het aantal kilocalorieën in de geconsumeerde frisdranken weten terug te brengen met 83%. In de toekomst hopen Selecta en Vrumona het assortiment verder uit te breiden en het via het netwerk van automaten bij een breed consumentenpubliek te brengen dat een gezonde levensstijl alsmaar belangrijker vindt.

De consument gaat steeds vaker op zoek naar suikervrije frisdrank, caloriearme verfrissing en gezonde dorstlessers. Een gezonde levensstijl wordt steeds belangrijker. Vrumona is zich daar als frisdrankproducent zeer bewust van en komt met haar brede frisdrankportfolio tegemoet aan die vraag. In Nederland was Vrumona de eerste frisdrankproducent die laagcalorische frisdranken op de markt bracht. Als producent van onder meer Royal Club, Rivella, Crystal Clear, Sisi en Sourcy Vitaminwater en merken in licentie zoals Pepsi, 7UP en, Rockstar streeft Vrumona er naar zo om weinig mogelijk suikers te gebruiken zonder afbreuk te doen aan de smaak en produceert het voor elke frisdrank in het portfolio een laagcalorische variant met minder suikers.

In 2020 koos Selecta dan ook niet voor niets voor het assortiment van Vrumona om te verdelen in alle vendingautomaten verspreid over Nederland. De foodtechleverancier draagt duurzaamheid en gezondheid hoog in het vaandel en vond in Vrumona een ideale partner. De impact was enorm. In de afgelopen vier jaar daalde het aantal kilocalorieën van frisdranken in Nederlandse Selecta-automaten met 83%, goed voor 60% minder suikerklontjes. Via de 900 vendingautomaten komen die gezondere frisdranken zo terecht bij een breed publiek.

Toegankelijk

"We zijn erg blij met de samenwerking met Vrumona", zegt Sanne Warnaer, Trade Marketeer bij Selecta Nederland. "We delen de visie dat gezonde voeding voor iedereen toegankelijk moet zijn, zonder dat consumenten grote veranderingen in hun dagelijkse routine moeten maken. Door Vrumona-frisdranken met minder suiker in onze automaten aan te bieden, kunnen we onze klanten een breder scala aan gezondere opties aanbieden."
Ook Vrumona is blij met de samenwerking. Ronald van den Assem, National Account Manager Catering bij Vrumona, licht toe: “We werken al jaren hard aan het gezonder maken van onze frisdranken door de hoeveelheid suiker in onze recepten te verlagen. We zijn verheugd om via het partnerschap met Selecta ons aanbod te kunnen verdelen over heel Nederland en zo gezonde dranken bij een groot publiek te brengen. We kijken ernaar uit om die ontwikkeling in de toekomst door te zetten.”

Toekomst

De resultaten van de afgelopen jaren zijn indrukwekkend, maar Selecta en Vrumona blijven ambitieus voor de toekomst. Daar waar Vrumona het portfolio verder uitbreidt, kan Selecta het assortiment via het netwerk van automaten snel bij de consument brengen. Op die manier hopen ze samen zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de groeiende vraag van de consument naar meer caloriearme frisdranken.

Over Selecta Group ​
​Selecta Group, met haar hoofdkantoor in Zwitserland sinds 1957, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend routegebaseerd, zelfbedieningsdistributienetwerk in Europa, dat innovatieve convenience foodservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimtes. Selecta is actief in de foodtech business en werkt voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren ze premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van 1,2 miljard euro hebben ze hun succes te danken aan hun ca. 6.500 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor hun klanten en consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop het bedrijf zaken doet, gericht op de belangrijkste gebieden waarin ze een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com.

Over Vrumona
Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Sisi, Russell & Co en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rockstar en Rivella. Gedreven door de missie ‘Change drinking for the better’, biedt Vrumona een frisse blik op de frisdrankcategorie en weet te prikkelen. Niet alleen consumenten en klanten, maar ook haar medewerkers, toekomstige generaties en aandeelhouders.

Vrumona heeft sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdrankportfolio jaarlijks met 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels 64% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 5 Kcal per 100 milliliter.

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be