Selecta en FrieslandCampina verhogen kwaliteits- en duurzaamheidsstandaarden met strategisch partnerschap

Boom, 30 januari 2024 - Selecta, de Europese marktleider op het gebied van FoodTech, kondigt een strategisch partnerschap aan met FrieslandCampina, een wereldwijd zuivelbedrijf. Deze samenwerking, die zich uitstrekt over alle 16 markten waar Selecta actief is, vormt een belangrijke stap in hun gezamenlijke missie om koffie-ervaringen van de hoogste kwaliteit te bieden. 

In het kader van een uitgebreide overeenkomst zal FrieslandCampina drie essentiële productcategorieën aan Selecta leveren: vloeibare melk, creamers en het innovatieve LattizⓇ-systeem. Het LattizⓇ-systeem, een creatie van FrieslandCampina Professional, stelt Selecta in staat om met één druk op de knop melkschuim van baristakwaliteit te leveren, wat zorgt voor consistente prestaties en perfecte hygiëne bij elk kopje. 

Duurzaam ondernemen

Naast directe bedrijfsdoelen sluit de samenwerking aan bij een bredere missie. Zowel Selecta als FrieslandCampina erkennen het belang van milieuverantwoord ondernemen. FrieslandCampina investeert in programma's, ondersteunt boeren en ontsluit innovaties om de duurzaamheid van de zuivelproductie continu te verbeteren. Het merk LattizⓇ heeft zich bijvoorbeeld verplicht om in 2027 CO2-neutraal te zijn. Door samen te werken met klanten als Selecta kan FrieslandCampina verder investeren en de aangesloten melkveehouders belonen voor het terugdringen van de uitstoot. ​ 

Sjoerd Homminga, Head of Hot Drinks bij Selecta Group, uitte zijn dankbaarheid voor de samenwerking: "We zijn verheugd om samen te werken met FrieslandCampina, een erkende leider in de zuivelindustrie, die niet alleen bekend staat om zijn kwaliteit, maar ook om zijn inzet voor duurzaamheid. Deze samenwerking stelt ons in staat om consistente, hoogwaardige en duurzame zuivelproducten te leveren aan onze klanten en consumenten in alle 16 markten. Samen willen we een ongeëvenaarde en milieubewuste zuivelervaring ​ bieden.
Martina Müller, commercieel directeur QSR Coffee & Tea Specialists van FrieslandCampina, voegde hieraan toe: "Deze nieuwe stap in de strategische samenwerking met Selecta, stelt ons in staat om ons portfolio van consistente, hoogwaardige en duurzame zuiveloplossingen aan te bieden aan out-of-home consumenten in heel Europa. Dit partnerschap maakt beide bedrijven sterker in het realiseren van hun streven naar topkwaliteit, innovatie en milieubeheer." 

 

Over Selecta Group ​
Selecta Group, waarvan het hoofdkantoor sinds 1957 in Zwitserland is gevestigd, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend netwerk voor zelfbedieningsdistributie in Europa, dat innovatieve gemaksvoedselservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimten. We zijn actief in de foodtechbusiness en werken voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren we premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van €1,4 miljard hebben we ons succes te danken aan onze ca. 6.200 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde Selecta-medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor onze klanten en hun consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop we zaken doen, gericht op de belangrijkste gebieden waarin we een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com. 

Over Koninklijke FrieslandCampina N.V. ​
FrieslandCampina is een van de grootste zuivelondernemingen ter wereld met een coöperatieve traditie van meer dan 150 jaar. De onderneming verwerkt de melk van melkveebedrijven tot een breed assortiment zuivelproducten en ingrediënten. Zo voorziet FrieslandCampina dagelijks honderden miljoenen mensen over de hele wereld van waardevolle voedingsstoffen uit melk. ​ 

Koninklijke FrieslandCampina N.V. is volledig eigendom van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 15.137 melkveehouders in Nederland, België en Duitsland als leden. Via de coöperatie zijn deze leden-melkveehouders eigenaar van en oefenen zij toezicht uit op de onderneming. Samen met de leden-melkveehouders beheert FrieslandCampina de hele productieketen: van gras tot glas. 

FrieslandCampina voorziet consumenten van zuivelproducten, zoals melk, yoghurt, gecondenseerde melk, zuiveldranken, kaas, boter, kwark en room. De zuivelonderneming levert specifieke voeding aan bepaalde groepen consumenten, zoals kinderen, ouderen en sporters. Professionele afnemers, zoals bakkers, banketbakkers, chocoladebanketbakkers, chef-koks en cateraars, kunnen bij FrieslandCampina terecht voor een breed assortiment producten, zoals crèmes, boters, desserts en vullingen. Daarnaast levert de onderneming hoogwaardige ingrediënten aan internationale voedingsmiddelenproducenten en farmaceutische bedrijven. 

In 2022 leverden 9.927 leden-melkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België ruim 9,5 miljard kilo melk voor verwerking tot zuivelproducten en ingrediënten. FrieslandCampina heeft vestigingen in 31 landen en exporteert naar meer dan honderd landen wereldwijd. In 2022 werkten er gemiddeld 21.715 medewerkers (FTE) bij FrieslandCampina. Kijk voor meer informatie op onze website: www.frieslandcampina.com ​ 

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be