Samenwerking Vélo Afrique en The Vandal: vrijwilligersorganisatie verkoopt sokken voor beter onderwijs in Afrika

Deelnemers maken kans op een mountainbikereis in Afrika ter waarde van 4.250 euro

Brussel/Antwerpen, 8 februari 2022 - Vélo Afrique, een vrijwilligersorganisatie die mountainbiketochten organiseert door én voor Afrika, slaat de handen in elkaar met de Belgische fietskledingproducent The Vandal voor een unieke sokkenverkoop. Met de opbrengst zal Vélo Afrique investeren in zijn projecten ter ondersteuning van het onderwijs in Afrika. Wie deelneemt aan de verkoop maakt bovendien zelf kans om een fietsreis te winnen ter waarde van 4.250 euro naar Rwanda. 

Al meer dan tien jaar organiseert Vélo Afrique, een fondsenwervingsproject voor de vzw Bonjour Afrique, mountainbike-avonturen in Afrika. Het hoofddoel van Vélo Afrique is om de schouders te zetten onder het onderwijs in verschillende Afrikaanse landen. Om dit jaar nog meer fondsen te werven, organiseert de Vélo Afrique een sokkenverkoop in samenwerking met The Vandal, een Belgische fabrikant van wielerkledij, die de sokken ontwierp.

“De afgelopen 10 jaar bouwden we samen met de lokale bevolking verschillende scholen in Senegal, Cameroun, Uganda en binnenkort ook in Rwanda”, vertelt Jeroen Leen, grondlegger en mede-oprichter van Vélo Afrique. “Al 2.000 kinderen krijgen dankzij de steun van de Vélo Afrique-deelnemers degelijk onderwijs. COVID-19 heeft wel zijn impact gehad op onze scholen. Zo zijn sommige scholen twee jaar lang gesloten geweest. De heropstart zal van ons een duwtje in de rug moeten krijgen. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen te werken met The Vandal om de fervente fietser te motiveren kinderen terug naar school te sturen. Met valentijn voor de deur is het een mooi cadeau zonder verliezers: je krijgt er een mooi paar sokken bij, je scoort bij jouw partner, je steunt een goed doel en mogelijk ga je zelf als ambassadeur naar Afrika!”

Unieke wedstrijdcode

Mensen die het goede doel steunen door een paar sokken te kopen, maken dus zelf kans op een onvergetelijk fietsavontuur. Ieder paar sokken bevat namelijk een unieke wedstrijdcode die de eigenaar dichterbij brengt naar een mountainbikereis ter waarde van 4.250 euro naar Senegal, Cameroun, Uganda of Rwanda. Die laatste bestemming is onlangs aan de lijst toegevoegd voor de twintigste editie van Vélo Afrique, waarin de deelnemers samen letterlijk en figuurlijk maar liefst 1.000 hellingen zullen overwinnen.

“Onze onvergetelijke fietsvakanties zijn ideaal om kennis te maken met de prachtige Afrikaanse cultuur. De fiets is hét transportmiddel bij uitstek om te kunnen genieten van de natuur en de 'couleur locale' te kunnen opsnuiven”, besluit Jeroen Leen.
“Doorheen de jaren hebben we verschillende connecties gelegd in het wielrennen en op die manier kwamen we in contact met Vélo Afrique”, voegt Toon Claessen toe, oprichter van The Vandal. “Aangezien we regelmatig goede doelen steunen en Vélo Afrique ook onze passie voor het fietsen deelt, is dit een perfecte match. We kijken dan ook erg uit naar de samenwerking en ook ik zal zeker een paar sokken aanschaffen. Een kans op een fietsavontuur in Afrika laat ik niet schieten!”

Hoe deelnemen?

Wie de actie van Vélo Afrique wenst te steunen, kan hier de sokken kopen.

Over Vélo Afrique

Vélo Afrique is een fondsenwervingsproject voor de vzw Bonjour Afrique die zorgt voor de coördinatie en de opvolging van de sociale projecten in Afrika. De organisatie brengt mensen bij elkaar die via een sportieve inspanning willen bijdragen aan beter onderwijs om kinderen in Afrika betere toekomstperspectieven te bezorgen.

Jeroen Leen

Over The Vandal 

The Vandal is een Belgische fietskledingproducent die in 2013 werd opgericht met een passie voor de koers en grafische vormgeving. Met een netwerk van 50 actieve dealers van de stille Kempen tot in Curaçao streeft de fabrikant naar een ecologische manier van werken. 

https://www.thevandal.be/

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be