Salesexpert maakt komaf met klassieke verkooptechnieken

Salesexpert maakt komaf met klassieke verkooptechnieken

Jan Roel van Rhee onthult de geheimen van succesvol verkopen in RED-selling workshops

Leuven, 10 September 2019 - Jan Roel van Rhee, een van Vlaanderens beste salesexperten gaf de afgelopen maanden vier workshops in zijn trainingscentrum in Leuven. Hierbij werden de geheimen van topverkopers onthuld aan meer dan 60 salesprofessionals uit diverse sectoren. De technieken uit het RED-Selling boek van van Rhee maken komaf met het consultatieve, adviserende verkopen en zetten enthousiasme en het sluiten van de deal voorop. De deelnemers waren alvast unaniem overtuigd. 

Jan Roel van Rhee begeleidde als salesexpert reeds meer dan 800 zelfstandigen en bedrijven waaronder Aldi en Telenet, en behoort volgens VLAIO, het Agentschap Innoveren en Ondernemen van de Vlaamse Overheid, tot de 2,5% beste consultants van Vlaanderen. Eind april verscheen het boek ‘RED-Selling’, waarin Jan Roel van Rhee verkopen terug tot de essentiële elementen brengt. Om zijn ervaring verder te delen met het werkveld werden vier workshops ingericht in het trainingscentrum van van Rhee. 60 sales professionals uit zowel B2B- als B2C sectoren als software, digitale diensten, automotive, voeding, bouw en financiële diensten woonden de interactieve sessies bij en bleken nadien erg enthousiast. 

Niet vragen en informeren, maar focus op de deal

Jan Roel van Rhee: “De meeste verkopers volgen nog het boekje van consultative selling dat focust op open vragen te stellen over de noden van de klant. Consultative selling kende zijn opmars in de jaren ‘80, wordt tot op vandaag nog steeds gepredikt en bestaat vooral uit vragen stellen naar noden om daarna oplossingen te bieden. Dat werkt gewoon niet als je wilt verkopen. Het invullen van de noden van de klant is slechts een basisvereiste om te mogen meedingen naar een contract. En quasi elk bedrijf kan dat tegenwoordig. De topverkopers uit mijn research zijn succesvol door enthousiasme te creëren, de gevoelige snaar te vinden, de deal af te sluiten. Hoe ze dat doen, dat krijgen mensen mee in mijn boeken en workshops, maar geen van hen doet aan consultative selling.”

Succesformule 

De meerwaarde van de workshops werd duidelijk gekwantificeerd op basis van de bevraging nadien. Hierbij werd de net promotor score (NPS) ingezet, een managementtool om klanttevredenheid te meten aan de hand van de ultieme vraag: “In welke mate zou u deze workshop aanraden aan anderen?” Waar het gemiddelde cijfer in de trainingssector uitkomt rond de 30, scoren de ‘RED-selling’ workshops van Jan Roel van Rhee een NPS-score van 58,6. Dit betekent dat 58,6% van de deelnemers een 9 of 10 gaven en niemand minder dan een 7 gaf. Dit werd verder versterkt door de commentaren van de aanwezigen: “In tegenstelling tot vele andere workshops, geeft RED-Selling echt wel een andere kijk op verkopen” en “Jan Roel is als spreker bijzonder sterk.”

Het delen van kennis en expertise 

Voor Jan Roel van Rhee is het doel voornamelijk het delen van zijn jarenlange expertise die bovendien veel breder reikt dan enkel verkoop. Zo worden in het trainingscentrum op de Diestsevest in Leuven onder meer trainingen gegeven over leiderschap, klantgerichtheid en persoonlijke ontwikkeling. Voor van Rhee is er nog veel onontgonnen terrein in diverse B2B en B2C activiteiten: “Naast het verder uitbouwen van mijn trainingen werk ik aan een boek rond manipulatie en beïnvloeding in allerhande vormen van communicatie. Mensen zullen versteld staan hoe bijvoorbeeld politici boodschappen in heel minutieus uitgedachte vorm aan de man brengen. Ik kan aanleren hoe je in een debat de ware beweegredenen en argumenten kan distilleren. Kennis die de dag van vandaag voor iedereen nuttig is dus.”

Op 19 september is er opnieuw een gratis RED-Selling workshop in Leuven: www.nu-inschrijven.be/

JRvR.zip 15 MB

 

Jan Roel van Rhee Sales Expert at SB Management
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel