Reparatie en onderhoud van voertuigen: LOCTITE en TEROSON lanceren nieuw promotieplatform voor distributeurs, monteurs, carrosseriespecialisten en autofabrikanten

Brussel, 19 oktober 2023 - Henkel, wereldleider in kleefstoffen, afdichtingsmiddelen en functionele coatings, lanceert een nieuw digitaal platform voor professionals op het gebied van reparatie en onderhoud van voertuigen, zoals distributeurs, monteurs, schadeherstellers en autofabrikanten die werken met de bekende LOCTITE- en TEROSON-producten. Het doel is om klanten een nieuwe, fijnere en meer praktische manier te bieden om met de merken te communiceren en op de hoogte te blijven van productontwikkelingen. Bovendien is het dankzij het toekennen van punten en beloningen de perfecte manier om klantenloyaliteit op te bouwen.

B2C-gebruik volgen om de relatie tussen klant en leverancier te optimaliseren

De distributiepartners en eindgebruikers van Henkel kunnen zich in slechts enkele minuten registreren op het platform, net zoals ze dat in het dagelijks leven zouden doen bij een vergelijkbaar loyaliteitsprogramma. Vervolgens hebben ze toegang tot alle content, kunnen ze communiceren met de merken, etc. Deze digitalisering van de relatie, geïnspireerd op B2C-codes, sluit volledig aan bij de verwachtingen en gewoonten van de distributeurs en eindklanten van het bedrijf (monteurs, schadeherstellers…). Het systeem werd dan ook al alom geprezen, nog voor de officiële lancering.

Gamificatie van informatiedistributie voor een grotere klantbetrokkenheid

Het nieuwe aftersalesprogramma voor de auo-industrie, ontwikkeld door de teams van Henkel Adhesive Technologies, gaat nog een stap verder. Het is ontworpen om veel meer te zijn dan een eenvoudige oplossing voor informatieverspreiding, waarbij interactiviteit wordt mogelijk gemaakt met een puntensysteem gekenmerkt door uitdagingen, quizzen, wedstrijden… Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor producten of ervaringen. Uiteindelijk moet het platform ook innovatie en de co-constructie van nieuwe oplossingen met B2B-partners en eindklanten stimuleren.

 

Over Henkel
Henkel is wereldwijd actief met een evenwichtig en gediversifieerd assortiment. Dankzij sterke merken, innovaties en technologieën bekleedt de onderneming met haar drie business units een leiderspositie in zowel de industriële als in de consumentensector. Henkel Adhesive Technologies is de wereldleider op de kleefstoffenmarkt, in alle industriële segmenten wereldwijd. In haar divisie Henkel Consumer Brands bekleedt Henkel wereldwijd leidende posities in tal van markten en sectoren. Henkel werd opgericht in 1876 en kan bogen op meer dan 140 jaar succes. In 2021 rapporteerde Henkel een omzet van meer dan 20 miljard euro en een aangepaste bedrijfswinst van ongeveer 2,7 miljard euro. ​ Henkel heeft wereldwijd meer dan 52.000 mensen in dienst – een gepassioneerd en zeer divers team, verenigd door een sterke bedrijfscultuur, een gemeenschappelijk doel om duurzame waarde te creëren, en gedeelde waarden. Als erkend leider op het vlak van duurzaamheid, bekleedt Henkel topposities in tal van internationale indexen en rankings. ​ De preferente aandelen van Henkel zijn opgenomen in de Duitse aandelenindex DAX. ​ Meer informatie vindt u op www.henkel.com.

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be