OMODA behaalt mijlpaal van meer dan 220.000 wereldwijde exportverkopen

Wuhu, China, 6 juni 2024 - OMODA, het merk van de Chinese autogigant Chery, bereikt een belangrijke mijlpaal: de verkoop van meer dan 220.000 auto’s binnen één jaar. OMODA heeft ook ambitieuze plannen om zijn dealernetwerken verder uit te breiden in Europa. Het bedrijf geeft aan dat zijn groei niet ten koste gaat van kwaliteit. Zo behaalde de OMODA 5 hoge veiligheidsprestaties met E-NCAP-scores van 87% en 88%.

Sinds de officiële lancering op 20 april 2023 heeft OMODA een sterke groei doorgemaakt. Na slechts vijf maanden bereikte het automerk de verkoop van 50.000 auto’s in het buitenland. In het afgelopen jaar heeft OMODA een netwerk van 873 verkooppunten opgebouwd in veertig landen en regio’s wereldwijd. De opening van de eerste Europese fabriek in Spanje in april luidde de start in van de Europese strategie van het autobedrijf, gericht op een uitbreiding naar markten als Italië, België en Nederland.

Blik op de toekomst

Uit de exportgegevens voor april 2024 van OMODA, bleek dat het merk alleen al die maand 18.177 voertuigen verkocht, wat een stijging van 28,7% op maandbasis en een stijging van 45% op jaarbasis betekent. Ook het exportvolume van het nieuwe energiemodel OMODA E5, blijft snel groeien, met een stijging van 40% op maandbasis. Met een wereldwijde export die de grens van 220.000 eenheden heeft overschreden, richt OMODA zijn blik op de toekomst.

Veiligheid voorop

“Ondanks de sterke groei van ons automerk, zullen we nooit concessies doen aan de kwaliteit waar het voor staat", stelt Derek Du, hoofd Benelux bij Chery International. “Zo behaalde de OMODA 5 uitstekende scores van 87% en 88% op de E-NCAP. Ook bij belangrijke tests als de Child Occupant Protection en de Safety Assist scoorde de OMODA 5 hoog.”

De wagen is uitgerust met intelligente technologieën voor rijassistentie, waaronder een 360° panoramische camera, ACC (Adaptive Cruise Control), AEB (Automatic Braking System), BSD (Blind Spot Detection), RCTA (Rear Cross Traffic Alert), LDW (Lane Departure Warning) en LDP (Lane Departure Prevention).

Robuuste carrosserie

De veiligheid van de OMODA 5 wordt mede mogelijk gemaakt dankzij zijn energieabsorberend ontwerp dat verwondingen door botsingen effectief reduceert. De robuuste carrosserie is voor 78% gemaakt van staal, met gebruik van thermisch gevormd (1500 Mpa) hoogsterkte staal, op kritieke impactpunten. Het geheel is afgewerkt met geavanceerde lastechnieken die voor stabiliteit en een naadloos uiterlijk van de carrosserie zorgen. Op die manier bevestigt OMODA een belangrijke norm in de auto-industrie, waar kwaliteit, veiligheid en innovatie voorop staan. 

Over Chery

Chery Group werd opgericht in 1997 en zijn dochteronderneming, Chery Automobile, is een van China's eerste automerken in eigen beheer die meer dan een miljoen voertuigen verkocht en internationaal actief is. In 2023 groeide de verkoop van Chery Group voor het twaalfde jaar op rij, met een cumulatieve verkoop van 1.881.316 voertuigen, goed voor een groeitempo op jaarbasis van 52,6%. In januari en februari 2024 behaalde de Chery Group een gecumuleerde autoverkoop van 348.019 voertuigen, 69,5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op dit moment heeft de Chery Group wereldwijd meer dan 13 miljoen klanten, waaronder 3,35 miljoen internationale gebruikers. Chery beschouwt onafhankelijke innovatie als zijn kernstrategie, door een productinnovatiesysteem op te zetten met een focus op technologische R&D en een kwalitatieve gebruikerservaring. Acht grote R&D-centra, waaronder die in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Europa, zijn met succes opgericht. Eind 2023 heeft Chery meer dan 29.000 patenten aangevraagd en meer dan 18.000 geautoriseerde patenten verkregen, waarmee het bedrijf zich in de voorhoede van de industrie positioneert. Chery is wereldwijd actief in meer dan 80 landen en regio's.

Over OMODA

OMODA verkent het slimme, elektrische autotijdperk. Het automerk is toegewijd aan het verkennen van innovaties in voertuigen en intelligente productie, intelligente auto-oplossingen en innovatie op het gebied van energie. OMODA zet zich in voor het bouwen van innovatieve bedrijfsmodellen waarin de bestuurder centraal staat, het verkennen van toekomstgerichte transporttechnologieën, het bouwen van duurzame groene ecosystemen en filantropie. OMODA streeft ernaar om wereldwijd hoogwaardige voertuigen en service aan te bieden. Momenteel verkent OMODA de nieuwe energiesector en werkt het een "Lifestyle of Health and Sustainability" (LOHAS) strategie uit die verder gaat dan auto's en tegemoetkomt aan het wereldwijde streven naar een beter leven.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be