Nieuw: bestel je auto online bij Leasys

Amsterdam, 3 april 2024 

  • De leidende Europese mobiliteitsspeler lanceert een nieuw e-commerceplatform in Nederland. 
  • Dankzij een volledig digitale customer journey, inclusief online ID- en kredietcheck, kunnen klanten nu ook buiten kantooruren hun private leaseauto van thuis uit bestellen.
  • De lancering is een belangrijke stap in de digitale transformatie van Leasys, een belangrijke driver in de groeiambities van de mobiliteitsspecialist.

Leasys, de joint-venture van Stellantis en Crédit Agricole Consumer Finance en een van de leidende Europese spelers in autoleasing, lanceert een nieuw e-commerceplatform in Nederland. Dankzij een volledig digitale customer journey kunnen klanten nu van thuis uit het volledige configuratie- en bestelproces van hun private leaseauto doorlopen, ook buiten kantooruren.

Van het model tot de motorisatie, de kleur, velgen en andere opties tot het aantal kilometers en de contractduur: alle details kunnen online geconfigureerd worden via het nieuwe platform van Leasys. Dankzij de geïntegreerde identiteits- en kredietcheck, in samenwerking met vertrouwde spelers als iDin en Centric, kunnen klanten hun nieuwe auto met een digitale handtekening veilig online bestellen, op nauwelijks een kwartier tijd.

Met het nieuwe e-commerceplatform van Leasys kunnen Nederlandse klanten hun private-leaseauto voortaan van thuis uit bestellen, met dank aan een volledig digitale customer journey die onder meer een online identiteits- en kredietcheck omvat.
Met het nieuwe e-commerceplatform van Leasys kunnen Nederlandse klanten hun private-leaseauto voortaan van thuis uit bestellen, met dank aan een volledig digitale customer journey die onder meer een online identiteits- en kredietcheck omvat.

Het e-commerceplatform van Leasys is veilig, gebruiksvriendelijk en 24/7 toegankelijk, waardoor het bestellen van een nieuwe private leaseauto eenvoudiger wordt dan ooit. Met meer dan zeventig dealers in het hele land kunnen mensen ook altijd ergens in de buurt terecht. Last but not least is er een afkoelingsperiode van 14 dagen in het geval mensen hun bestelling willen annuleren, ongeacht de reden. Dit alles is in lijn met Leasys' visie van een gemakkelijke, geïntegreerde en wereldwijde mobiliteit voor particulieren, professionals en bedrijven van elke omvang.

Met deze lancering zet Leasys een enorme stap voorwaarts in haar digitale transformatie, een strategische drijfveer in de groeiambities van de mobiliteitsspecialist. 

Arjan Schenk, managing director Leasys Nederland
Arjan Schenk, managing director Leasys Nederland
Om de beste klantenervaring te bieden, wil Leasys een voorloper worden op het gebied van digitale ervaring. De lancering van het e-commerce platform is slechts een eerste stap in die richting. Uiteindelijk willen we naar een naadloze digitale wereld voor al onze (potentiële) klanten, waar het niet alleen mogelijk is om een nieuwe auto te leasen, maar ook toegang te verkrijgen tot alle gegevens en inzichten over het contract en de auto, evenals alle mogelijke aanvullende diensten”, zegt Arjan Schenk, managing director Leasys Netherlands. ​ ​ ​ ​ 

 

 

Over Leasys

Leasys, een samenwerkingsverband tussen Stellantis en Crédit Agricole Consumer Finance, biedt mobiliteitsoplossingen aan die gaan van verhuur op middellange en lange termijn tot beheersystemen voor bedrijfsauto’s, die een efficiënte, rationele, veilige en duurzame mobiliteit garanderen. De nieuwe onderneming, dat is ontstaan uit de fusie van twee toonaangevende bedrijven in de sector, Leasys en Free2Move Lease heeft zich gevestigd als pionier van het nieuwe idee van vloeiende, geïntegreerde en wereldwijde mobiliteit voor particulieren, professionals en bedrijven van elke omvang. Leasys beschikt over 870.000 beheerde voertuigen en is operationeel in 11 Europese landen: Italië, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Nederland, Portugal, Polen, Luxemburg en Oostenrijk.

 

Voor meer informatie
Leasys Persbureau ​
+39 011 7732952 ​
press.office@leasys.com ​
www.leasys.com

 

Paul Geens

Paul Geens

Senior pr consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be