MeetMatch wint gerenommeerde internationale award voor beste netwerktechnologie

Vlaamse business matchmaking-oplossing biedt alternatief voor traditionele, dure en inefficiënte marketing

Antwerpen, 21 april 2022 - MeetMatch, de unieke Belgische eventapp en business matchmaking-oplossing, heeft de Britse Digital Event Award voor best in-event netwerkmodel ter wereld weggekaapt. De Vlaamse scale-up won de prestigieuze award voor de technische ondersteuning die het met zijn platform biedt aan GDS Group, ‘s werelds meest vooruitstrevende eventorganisator. De prijs is een nieuwe speld op de borst van MeetMatch. Het bedrijf geniet wereldfaam in zijn sector en demonstreert met zijn groei en technologie voor een onevenaarbare netwerkefficiëntie hoe business matchmaking de marketingstandaard van de toekomst wordt.

MeetMatch biedt vandaag wereldwijd een tool voor geavanceerde business matchmaking, geautomatiseerde speednetworking én gepersonaliseerde eventervaringen. De oplossing is het geesteskind van Geert van Wonterghem, die MeetMatch als co-founder in 2015 op de kaart zette. Het ging meteen snel. In 2017 kreeg de ontwikkeling van het platform een enorme boost toen wereldspelers als Facebook en Google hun AI-code open source maakten, terwijl de technologie en oplossing zo uniek waren dat de start-up meteen kon mikken op grote klanten als Innovation Roundtable, wereldwijd de grootste organisatie van innovatiemanagers, de EU en DHL. Vandaag doet ook Informa een beroep op MeetMatch. Met zijn 11.000 werknemers is dit de grootste eventorganisator ter wereld.

Efficiënt en to-the-point
De sleutel van het succes van MeetMatch is AI. De engine van MeetMatch scant het internet op alle informatie over de aan de events deelnemende bedrijven. Op basis hiervan wordt een objectieve en heel concrete bedrijfsomschrijving gegenereerd. Dan volgt de matchmaking zelf. Deelnemers melden zich aan via LinkedIn of een ander kanaal en vullen daar enkele event-specifieke vragen in. Via een krachtig algoritme worden ten slotte matching scores berekend en zendt de app deelnemers naar meetings in duo, in groep, of naar interactieve tafelgesprekken.

“Efficiëntie is key”, vertelt Geert Van Wonterghem, co-founder en CEO van MeetMatch. “C-level professionals verwachten niets anders. In hun zoektocht naar partners, leveranciers en klanten hebben ze niet de tijd om rustig rond te kuieren op beurzen. Via onze oplossing gebeurt alles automatisch en to-the-point. Geen small talk. Onze klanten vertrouwen op de kwaliteit van onze matching en wij leveren die. Met een success rate van om en bij de 80%, bieden we een netwerkefficiëntie die wel veertig keer hoger ligt dan op traditionele beurzen.”

Gewoontedieren
Daar schuilt momenteel nog een groot potentieel. De Vlaamse scale-up is een wereldspeler, maar hoewel het businesslandschap snakt naar efficiëntie, wacht het concept van business matchmaking nog op de grote doorbraak. “Bedrijven zijn, net zoals de mensen die ze runnen, gewoontedieren. Leads genereren is het doel van marketing maar of dit nu gebeurt via pr, cold calling, conferenties of sociale media, de meeste pistes blijven duur en inefficiënt. Jaar na jaar besteden bedrijven dezelfde budgetten aan dezelfde beurzen. Niemand stelt dit intern in vraag. De kost is enorm maar de ROI bijzonder klein. De uitdaging bestaat erin om de bewustwording te creëren dat er met business matchmaking een veel betere aanpak bestaat.”

Digital Event Awards
Met de Digital Event Award voor beste in-event netwerkmodel ter wereld, onderstreept MeetMatch alvast het potentieel van zijn technologie. De Britse Digital Event Awards zetten de ontwikkelingen in de kijker die het afgelopen jaar de opmars van digitale evenementen hebben ondersteund. MeetMatch viel in de prijzen voor zijn technische ondersteuning van GDS Group, dat buyer-seller events organiseert voor verschillende sectoren zoals HR, retail, marketing … MeetMatch maakte de matchmaking op de buyer-seller events van GDS met zijn technologie nog efficiënter waardoor GDS sinds het uitbreken van de coronapandemie toch 30 procent per jaar wist te groeien. Ongezien in één van de sectoren die het zwaarst getroffen werden door corona.

Op basis van diepgaand onderzoek naar de deelnemende eventorganisatoren en feedback van deelnemers aan hun evenementen, kwamen in verschillende categorieën winnaars uit de bus. MeetMatch en GDS Group maakten indruk op de jury met de interactiviteit die het platform hun publiek kon bieden, ondanks de digitale vermoeidheid die velen ervaren door de pandemie. De keuze van de jury werd verder gemotiveerd door de hoge ratings van het platform door de deelnemers.

Sterke groei
Alle tekenen zijn dus gunstig voor de opmars van business matchmaking. Ook de eigen groei van MeetMatch toont dat het concept zal uitgroeien tot een nieuwe standaard in de marketing van de toekomst. De afgelopen jaren tekende de scale-up steeds een jaarlijkse groei op van om en bij de 400%. Het team telt inmiddels 21 leden die volledig remote werken. “Ook intern zit de drang naar efficiëntie ingebakken. Maar dit maakt het ook makkelijk om stappen te zetten in het buitenland. Met projecten en klanten in België, het VK, de VS, Zuid-Amerika en Afrika, kunnen we stellen dat onze technologie en business matchmaking vruchtbare grond vinden over de hele wereld. Het wordt zaak voor bedrijven om de trein niet te missen en deze booming trend ten volle te benutten”, besluit Geert Van Wonterghem.

Meer informatie over MeetMatch vindt u op www.meetmatch.biz

 

 

 

 

 

Contact
Geert Van Wonterghem, Co-Founder & CEO MeetMatch, M: 0478 662592, E: [email protected]

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be