Mechelse modezaak krijgt groot digitaal reclamebord cadeau

Modezaak Cassari geselecteerd voor Telenet Business-initiatief ‘Scoor Lokaal Met Digitaal’

Wie vandaag vertoefde in de Mechelse binnenstad, kent nu ongetwijfeld de Mechelse modezaak Cassari. Daarvoor zorgde de DigiBuzz, het grote digitaal reclamebord op wielen van Telenet Business. Naast deze rijdende reclame, kreeg de winkel ook nog een Facebookcampagne en gedurende een week gratis digitaal advies met opvolging cadeau. Dit alles kadert in het initiatief ‘Scoor Lokaal Met Digitaal’, waarmee Telenet Business zoveel mogelijk Vlaamse ondernemers en KMO’s wil ondersteunen bij het online promoten van hun business.

Begin november kregen meer dan 25.000 lokale ondernemers de mogelijkheid om zich in te schrijven voor de Telenet Business-actie. Ook Philippe Casaert van Cassari schreef zich in en was bij de meer dan 200 ondernemers die werden geselecteerd. “Wij zitten al meer dan 30 jaar in het vak en ondervonden dus als geen ander hoe promo maken veranderde. Om digitaal bij te blijven hebben we al jaren een Facebookpagina, maar daarop hadden we tot nu toe nog geen advertentiecampagne gedaan. Het rondje van de Digibuzz is mooi meegenomen maar vooral de Facebookcampagne en het gratis advies komen dus goed van pas.”

Digitale plankenkoorts

“Scoor Lokaal Met Digitaal’ sluit aan bij De Digitale Versnelling, een campagne die in maart 2017 werd gelanceerd door Telenet Business. 15 experts worden op pad gestuurd om ondernemers en KMO’s digitaal advies te verschaffen. Uit Gfk-onderzoek* in opdracht van Telenet Business blijkt immers dat een vierde van de zelfstandigen geen tijd heeft om na te gaan hoe online toepassingen hun zaak zouden kunnen promoten of laten renderen. Maar liefst 43% heeft geen website, 56% heeft geen Facebookpagina en 34% geen van beide.

Stijn Vander Plaetse van Telenet Business: “40% van de ondernemers zit ook nog met vragen over hoe ze hun zaak kunnen promoten op sociale media. Nochtans bereik je zo zoveel meer potentiële klanten. Met de lancering van Scoor Lokaal Met Digitaal willen we de digitale plankenkoorts die nog steeds heerst, verlagen en ondernemers helpen om de stap naar online aanwezigheid te zetten.”

Online en offline aanwezigheid

Telenet koos bewust voor een combinatie van online advertising en een meer traditionele vorm van reclame. Het wil hiermee aantonen dat beide manieren van reclame maken elkaar niet in de weg hoeven te staan. De kracht zit hem net in de juiste mix van online en offline aanwezigheid van een zaak of onderneming. Philippe is alleszins heel tevreden met de actie: “We kregen in een mum van tijd heel wat fijne reacties op onze promo op de DigiBuzz. Hopelijk creëert de Facebookcampagne een even gunstig effect voor onze zaak. De campagne heeft drie dagen gelopen, binnenkort krijgen we een analyse van de Telenet Business-specialisten. We zijn heel benieuwd naar het resultaat.”

Ook andere Mechelse ondernemers krijgen in de loop van december een bezoek van de DigiBuzz. De volledige lijst van geselecteerde Mechelse KMO's vind je onderaan het persbericht.

* Representatief online onderzoek uitgevoerd door Gfk in opdracht van Telenet Business in januari 2017

 

Contacteer ons
Evelyne Nieuwland Telenet Business
Corneel Haine Evoke (CJ Communications BVBA)
Evelyne Nieuwland Telenet Business
Corneel Haine Evoke (CJ Communications BVBA)
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel