Luxury Outlet van topondernemer Steven Deduytsche schiet sterk uit de startblokken

Online outletplatform uniek in België door grootste aanbod en garantie op laagste prijs

Brussel, 8 november 2018 - Na een uitgebreide testfase draait het outletplatform Luxury Outlet van ondernemer en oprichter Steven Deduytsche inmiddels op volle toeren. Een veelbelovende start. Nog voor één artikel verkocht was, viel de webshop al in de prijzen op de Becommerce Awards. Inmiddels stijgt het aantal bezoekers en kopers enorm en steeg ook het aantal medewerkers naar 15. Het succesrecept volgens Deduytsche? Timing, het grootste aanbod van kwaliteitsartikelen en een garantie op de laagste prijs.

“De laagste prijs is nu belangrijker dan de winkelbeleving”, vertelt Steven Deduytsche, oprichter van Luxury Outlet. “Sinds de economische crisis in 2008 is de consument kortingsgevoeliger dan ooit. Het kuieren in winkelstraten en de sfeer in winkels primeert niet langer boven de beste deal. Vroeger had het begrip stockverkoop nog een minderwaardige bijklank, maar dat is niet langer het geval. Meer nog, de vraag naar stockartikelen zit in de lift. Waarom niet? Overstocks bestaan altijd uit spiksplinternieuwe artikelen van de laatste nieuwe of vorige collectie die op overschot zijn. Meer nog, vaak wordt de productie hier zelfs bewust op berekend.”

Deze groeiende vraag en goede timing werpen snel vruchten af voor Luxury Outlet. Hoewel het platform pas een half jaar geleden werd opgericht, groeit het zienderogen. “Ondanks het feit dat onze marketing nog niet op volle toeren draait, groeien we bijzonder snel. Momenteel verwelkomen we dagelijks meer dan 2.000 unieke bezoekers op onze website en dit aantal blijft stijgen. 60% van deze bezoekers en uiteindelijke kopers zijn Belgen. We willen wel snel de kaap van honderd transacties per dag ronden. We werken inmiddels met 15 medewerkers aan onze groei”, vertelt de ex-deelnemer aan het realityprogramma The Sky is the Limit.

Uniek in België
Het succes van Luxury Outlet is volgens Steven Deduytsche, die in 2007 het succesvolle modemerk SDD oprichtte, vooral te danken aan het enorme en betaalbare aanbod. “Dit maakt ons uniek in België”, vertelt Steven Deduytsche. Als webplatform hebben we het grootste aanbod in België gecombineerd met de goedkoopste prijs op de markt. Wat dat betreft hanteren we het Colruyt-principe. Ergens een artikel gevonden aan een lagere prijs? Dan passen we de onze aan.”

Boutique en Private Sales
In de Boutique van Luxury Outlet vindt de consument zowel de laatste nieuwe collecties als overstockcollecties en iets oudere collecties in een aanbod van meer dan 100.000 unieke afgeprijsde artikelen van verschillende aard. Van kleding en accessoires over parfum en andere cosmeticaproducten, tot zelfs elektronica, juwelen en decoratie. Voor mannen en vrouwen, jong en oud. “We hebben tal van topmerken in de aanbieding: Dolce&Gabbana, Armani, Gucci, Prada, ​ maar ook Samsung, Sony en binnenkort verwelkomen we Apple…, we hebben voor elk wat wils”, getuigt Steven Deduytsche.

Daarnaast biedt Luxury Outlet ook de Private Sales-formule. “Voor merken die hun stock op korte termijn willen verkopen, organiseren wij een vluchtige verkoop of private sales met grote kortingen die starten aan -50% en alsmaar toenemen. Nu lopen deze sales een week van maandag tot zondag en binnenkort komen er ook dagelijkse private sales. Momenteel doen we ongeveer 30, 35 private sales per week. Tegen december worden dit er 50 tot 55.“

Becommerce Awards
Dat Luxury Outlet sterk uit de startblokken geschoten is, werd ook duidelijk op de Becommerce Awards eerder dit jaar. Hoewel de outlet nog in een testfase zat en nog geen eigenlijke verkopen had gedaan, kaapte Luxury Outlet de publieksprijs weg in de categorie Lingerie en moest het op basis van een kwaliteitsstudie en beoordeling van de jury in de categorie Overall enkel New Pharma laten voorgaan. Daarmee laat de jonge outlet nu al concurrenten zoals De Bijenkorf en Vente-Exclusive achter zich.

Belangrijk in deze beloftevolle start is de website van Luxury Outlet. Uit een artikel van Retail Detail blijkt dat Luxury Outlet.eu nu al bij de tien best geoptimaliseerde websites van België behoort, in het gezelschap van gevestigde waarden zoals BNP Paribas, Ticketmaster en 50plusmatch.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be