L'Universelle gaat automerken OMODA en JAECOO verdelen in Luik

Luik, 8 juli 2024 – Chery Automotive slaat de handen in elkaar met L'Universelle S.A. om de automerken OMODA en JAECOO te verdelen in Luik. Dit is na de Limburgse dealer Pagnotta de tweede lokale verdeler van voertuigen van deze merken. Deze samenwerking versterkt Chery's aanwezigheid in België en breidt het gamma van toekomstbestendige wagens van L'Universelle uit.

Sinds haar oprichting in 1970 door Salvatore Giaccone, heeft L'Universelle zich ontwikkeld tot een gevestigde waarde in de Luikse automobielsector. Met zes officiële concessies vertegenwoordigt L'Universelle merken zoals Hyundai, Mazda, Suzuki en MG. Daarnaast biedt de organisatie een gecertificeerd aanbod van multimerk tweedehandswagens aan.

“L’Universelle staat bekend om zijn uitstekende klantenservice en deskundige adviseurs die klanten helpen bij het vinden van de ideale auto, gaande van benzine en diesel tot elektrische en waterstofvoertuigen”, motiveert Taylor Zhang, Country Director België en Luxemburg bij Chery, de keuze om met L’Universelle samen te werken.

Betrouwbaarheid

In 2024 zal L'Universelle twee nieuwe merken van Chery Automotive verwelkomen: OMODA en JAECOO. Deze toevoegingen versterken de positie van L'Universelle als verdeler van Aziatische automerken. Daarbij onderscheidt Chery Automotive zich qua betrouwbaarheid en aantrekkelijke garantievoorwaarden, die oplopen tot zeven jaar.

Onder leiding van Franca en Pascal Giaccone, de huidige bestuurders, blijft L'Universelle trouw aan de visie van oprichter Salvatore Giaccone: mobiliteit moet toegankelijk zijn voor iedereen.

"Mobiliteit betekent vrijheid en daar dragen de voertuigen van OMODA en JAECOO zeker toe bij. Het zijn allebei betaalbare merken met een sterke prijs-kwaliteitsverhouding en een toekomstbestendig aanbod dankzij de hybride en elektrische modellen", aldus Franca en Pascal Giaccone.
Van links naar rechts: Françoise Giaccone, Bedrijfsleider van l'Universelle sa, Salvatore Giaccone, Oprichter van l'Universelle sa en Pascal Giaccone, Managing Director van l'Universelle sa
Van links naar rechts: Françoise Giaccone, Bedrijfsleider van l'Universelle sa, Salvatore Giaccone, Oprichter van l'Universelle sa en Pascal Giaccone, Managing Director van l'Universelle sa

Lokale aanwezigheid

Taylor Zhang is blij met de nieuwste samenwerking. “Dankzij L’Universelle krijgen bestuurders uit de omgeving rond Luik de kans om dichtbij huis kennis te maken met de kwaliteit van OMODA en JAECOO. Deze lokale aanwezigheid past binnen onze visie om kwalitatieve voertuigen, een snelle levering en een uitstekende service aan te bieden.”

 

Over Chery

Chery Group werd opgericht in 1997 en zijn dochteronderneming, Chery Automobile, is een van China's eerste automerken in eigen beheer die meer dan een miljoen voertuigen verkocht en internationaal actief is. In 2023 groeide de verkoop van Chery Group voor het twaalfde jaar op rij, met een cumulatieve verkoop van 1.881.316 voertuigen, goed voor een groeitempo op jaarbasis van 52,6%. In januari en februari 2024 behaalde de Chery Group een gecumuleerde autoverkoop van 348.019 voertuigen, 69,5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op dit moment heeft de Chery Group wereldwijd meer dan 13 miljoen klanten, waaronder 3,35 miljoen internationale gebruikers. Chery beschouwt onafhankelijke innovatie als zijn kernstrategie, door een productinnovatiesysteem op te zetten met een focus op technologische R&D en een kwalitatieve gebruikerservaring. Acht grote R&D-centra, waaronder die in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Europa, zijn met succes opgericht. Eind 2023 heeft Chery meer dan 29.000 patenten aangevraagd en meer dan 18.000 geautoriseerde patenten verkregen, waarmee het bedrijf zich in de voorhoede van de industrie positioneert. Chery is wereldwijd actief in meer dan 80 landen en regio's.

Over OMODA

OMODA verkent het slimme, elektrische autotijdperk. Het automerk is toegewijd aan het verkennen van innovaties in voertuigen en intelligente productie, intelligente auto-oplossingen en innovatie op het gebied van energie. OMODA zet zich in voor het bouwen van innovatieve bedrijfsmodellen waarin de bestuurder centraal staat, het verkennen van toekomstgerichte transporttechnologieën, het bouwen van duurzame groene ecosystemen en filantropie. OMODA streeft ernaar om wereldwijd hoogwaardige voertuigen en service aan te bieden. Momenteel verkent OMODA de nieuwe energiesector en werkt het een "Lifestyle of Health and Sustainability" (LOHAS) strategie uit die verder gaat dan auto's en tegemoetkomt aan het wereldwijde streven naar een beter leven.

Over JAECOO

JAECOO leidt de nieuwe stedelijke off-roadtrend met een uitzonderlijke vierwielaandrijving, opmerkelijke veiligheidsfuncties en toekomstgerichte intelligente technologieën. Het merk combineert luxe met het vakmanschap van internationale ontwerpteams, waardoor een nieuwe standaard wordt gezet voor SUV's. In de toekomst zal JAECOO duurzame ontwikkeling actief promoten, door all-road capaciteiten te combineren met nieuwe energie-oplossingen, en zo efficiëntere en milieuvriendelijkere off-road prestaties creëren om stedelingen een comfortabelere en groenere reiservaring te bieden.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be