Leuvense Dataroots kijkt met aanwerving van twee AI-kleppers ambitieus naar de toekomst

AI-strategen zullen scale-up helpen verdere groei te consolideren en nieuwe markten aan te boren

Leuven, 16 februari 2022 — Bij het Leuvense AI bedrijf Dataroots zijn Wouter Baetens (ex-Cronos Groep) en Kevin Missoorten (ex-Deloitte Belgium) respectievelijk aan de slag gegaan als AI Strategist en als Lead Data & AI Strategy. Wouter zal zich voornamelijk bezighouden met de businessdevelopmentstrategie van Dataroots, terwijl Kevin aan het hoofd staat van de gloednieuwe ‘Data Strategy’ business unit. De aanwerving van deze door de wol geverfde AI-strategen zal Dataroots in staat stellen om de sterke groei die het doormaakt duurzaam door te trekken en nieuwe markten aan te boren.

Begin vorig jaar stond de teller bij Dataroots nog op veertig werknemers. Tegen het jaareinde was dat aantal aangedikt tot meer dan tachtig. Wouter Baetens was één van deze aanwervingen. In oktober maakte hij de overstap naar Dataroots, na een periode van meer dan vier jaar als managing partner bij Arinti, Wouters eigen AI start-up onder de vleugels van de Cronos Groep. Wouter: "Tijdens gesprekken met Dataroots-oprichters Jonas en Bart had ik snel door dat ik veel voor Dataroots kan betekenen. Er was ook een geweldige match met de cultuur en de waarden van het bedrijf.”

Drie business units
Een van de eerste opdrachten van Wouter was het mee uitbouwen van drie nieuwe business units. Het gaat om de ‘AI & Machine Learning’ unit, de ‘Data & Cloud Engineering’ unit en de ‘Data Strategy’ unit. Elk Dataroots-teamlid werd intussen binnen een van deze units ondergebracht, met aan het hoofd telkens een technische lead en een operationele lead - die hiërarchisch op hetzelfde niveau staan. Ook werden er coaches aangesteld, zodat junior profielen zeker voldoende ondersteund en omkaderd worden.

Wouter: “Het zijn vijf heel boeiende maanden geweest. Nu de nieuwe structuur in voege is, kijk ik ernaar uit om mij in 2022 verder te focussen op de businessdevelopmentstrategie en het contact met klanten en prospecten. Behalve actief te blijven binnen de finance sector, willen we met Dataroots ook fors inzetten op de sectoren farma en life sciences, manufacturing en energie. En omdat sport ook erg in ons DNA zit, hopen we hier ook wat sports-tech werk naast te kunnen plaatsen. Natuurlijk blijf ik verder ook de nieuwe structuur ondersteunen.”

Strategische focus
Ook Kevin Missoorten maakte zopas de overstap naar Dataroots na een carrière van bijna tien jaar bij Deloitte Belgium. Kevin timmerde mee aan de nieuwe structuur en is unit lead voor de ‘Data Strategy’ unit. Kevin: “In 2022 willen we volwaardig landen met deze unit. Samen met mijn team wil ik een strategische focus definiëren en een duidelijke richting bepalen op het vlak van te verwerven skills. We willen onze mensen gericht doen groeien. Daardoor zullen we een meer duidelijke offering naar de markt kunnen definiëren en klanten een betere service aanbieden.” Naast het uitbouwen van de data strategy unit, kijkt Kevin er ook erg naar uit om ook de verdere groei van Dataroots algemeen mee te helpen ondersteunen.

Dataroots-oprichter en CEO Jonas Tundo: “Door onze sterke groei kwamen de limieten van onze schaalbaarheid stilaan in zicht. Met onze nieuwe structuur maken we het niet alleen mogelijk om verder te groeien, het stelt ons ook in staat om veel strategischer met onze core business om te gaan en nieuwe markten aan te boren. We zijn dan ook verheugd met de komst van Wouter en Kevin en met het gewicht dat ze dankzij hun carrière in de schaal leggen. Dataroots zal zo een nog sterkere positie innemen als strategische kennispartner voor AI in België.”
Kevin Missoorten (links) en Wouter Baetens (rechts).
Kevin Missoorten (links) en Wouter Baetens (rechts).

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be