Leya gaat voortaan door het leven als Legora

Het juridisch AI-platform onthult productverbeteringen en onderzoek gericht op Agents

Brussel, 19 februari, 2025 – Het toonaangevende juridisch AI-platform Leya heeft vandaag aangekondigd dat het is omgedoopt tot Legora en dat het belangrijke nieuwe productfuncties lanceert die gericht zijn op het maximaliseren van de productiviteit en efficiëntie van gebruikers. De nieuwe functies omvatten een geavanceerde zoekassistent (Agentic Web Search), Microsoft Word add-in integratie en een verbeterde samenwerking in de grootschalige documentanalysetool waarmee gebruikers parallel prompts kunnen maken en tags kunnen aanbrengen.

Legora, opgericht in 2023 door CEO en Y Combinator-alumnus Max Junestrand, is een AI-gestuurde werkruimte die is ontworpen om een ongeëvenaarde samenwerking tussen advocaten en machine-intelligentie te bieden. Het platform wordt ingezet door meer dan 200 klanten in 15 landen.

“Legora's rebranding en nieuwe productverbeteringen markeren een mijlpaal in onze evolutie en weerspiegelen niet alleen onze groei, maar ook onze voortdurende inzet om de eerste echt collaboratieve AI-tool voor advocaten te leveren”, aldus Junestrand. “Nu we dit volgende hoofdstuk aanvatten, blijven we gefocust op innovatie en het leveren van AI-gedreven inzichten die advocaten een beslissend voordeel geven in een steeds competitiever wordende markt.”
Max Junestrand, CEO van Legora
Max Junestrand, CEO van Legora

Legora's baanbrekende AI-tool bevordert het vermogen van advocaten om end-to-end-taken sneller en nauwkeuriger uit te voeren, waardoor ze meer tijd overhouden voor het oplossen van complexe problemen en strategisch werk. Met de rebranding komen drie onlangs gelanceerde functies die naadloos integreren met Legora en de effectiviteit ervan verder verbeteren, zodat advocaten de AI van Legora samen kunnen gebruiken terwijl ze projecten in realtime beoordelen en opleveren. Productverbeteringen zijn onder andere:

  • Agent-gericht zoeken op het web: Legora kan nu als een agent op het web surfen om diepere inzichten te verschaffen. Na het indienen van een vraag formuleert Legora de optimale zoekopdrachten op het web en doorzoekt alle relevante bronnen om een gedetailleerd antwoord te genereren.
  • Microsoft Word add-in: Dankzij de integratie met Microsoft Word als add-in kunnen gebruikers vragen stellen over de inhoud van documenten, naadloos gebruik maken van playbooks in Word en Legora de opdracht geven om te bewerken op basis van opmerkingen en voorgestelde wijzigingen.
  • Verbeterde samenwerking: Legora-gebruikers kunnen vanaf nu moeiteloos samenwerken aan projecten, met real-time updates via de Tabular Review-functionaliteit. Legora integreert ook met bestaande technologie-infrastructuur en projectstructuren van advocatenkantoren, zoals iManage en Sharepoint.

Tot nog toe heeft Legora meer dan 35 miljoen dollar aan financiering opgehaald bij investeerders als Benchmark, Redpoint, SV Angel en Y Combinator. WIRED riep Legora uit tot een van de populairste startups van Stockholm in 2024.

Over Legora
Legora (voorheen Leya) is de eerste echt collaboratieve AI voor advocaten. Met kantoren in Stockholm en Londen heeft Legora een missie om uitzonderlijke advocaten in staat te stellen hun expertise optimaal te benutten. Het platform wordt in meer dan 15 landen ingezet door meer dan 200 klanten. Legora werkt samen met cliënten om hen te helpen efficiënter en nauwkeuriger te werken en meer tijd te besteden aan het oplossen van complexe problemen en strategisch werk met een grote impact.

Tom Weekers

Tom Weekers

Junior PR consultant, Evoke

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be