JDI ondersteunt leidinggevenden van Crelan met online coachingstraject

Interactieve ondersteuning voor het aansturen van een team in coronatijden

Neerijse, 26 mei 2020 - De Belgische bank en verzekeraar Crelan rekent op het consultancybedrijf JDI om hun leidinggevenden te ondersteunen om ook van op afstand hun team van medewerkers aan te sturen. De coronamaatregelen zorgden ervoor dat thuis- en telewerk de norm werd en dit vraagt andere technieken en tactieken wat betreft leiderschap. Dankzij interactieve online coachingssessies werden leidinggevenden begeleid in het behouden van een goede interactie met hun teamleden. Hiermee werkt Crelan verder aan hun leiderschapstraject dat steunt op de beleving van de leidinggevenden en de coöperatieve eigenheid en strategische ambities van Crelan.

De coronamaatregelen dwingen bedrijven te gaan nadenken over een arbeidscontext met een verhoogde focus op afstandswerken. Er wordt gezocht naar oplossingen om in deze omstandigheden de medewerkers gemotiveerd, betrokken, productief en gefocust te houden. Hierbij speelt het aspect van sterk leiderschap een belangrijke rol. De manier waarop leidinggevenden hun medewerkers aansturen moet door de maatregelen ook anders aangepakt worden. Leiderschap in coronatijden vereist namelijk andere technieken en tactieken en bovendien moet gewaakt worden over de balans tussen werk, privé en het nastreven van resultaten. Om de uitdagingen in deze moeilijke omstandigheden het hoofd te bieden lanceerde de Belgische bank en verzekeraar Crelan een leiderschapstraject. Hierin werden ze bijgestaan door het consultancybedrijf JDI dat bedrijven helpt om hun groeiambities waar te maken. 

Interactieve sessies
Om de bijna 80 leidinggevenden van Crelan te helpen werden online coachingsessies georganiseerd. Tijdens deze interactieve leermomenten werden ervaringen uitgedeeld en tips aangereikt om de band tussen leidinggevende en zijn team te laten groeien door in te zetten op vertrouwen en de menselijke connectie. Er werd gewerkt in kleine, persoonlijke groepjes van 5 leiders met een hoge betrokkenheid van iedereen. 

Marleen Van Gompel, Learning & Development Manager bij Crelan getuigt: “Het coronavirus creëerde een nieuwe dimensie. Plots werkt iedereen van thuis en is het nodig om van op afstand als leider snel te schakelen en de focus te houden op wat echt belangrijk is. Het is cruciaal dat alle teamleden zich goed voelen en de connectie onderling niet verliezen. Een stevige uitdaging die we door samen te werken met JDI recht in de ogen kijken.”

Leiderschapstraject
De online sessies met JDI zijn meteen ook het startschot van een leiderschapstraject waarin Crelan stapsgewijs groeit naar een inspirerende kijk op leiderschap die steunt op de beleving van leidinggevenden en de coöperatieve eigenheid en strategische ambities van Crelan. Bij JDI zijn ze alvast erg trots op de samenwerking met Crelan. Patrick Desaeyer, partner van JDI en Verantwoordelijk voor Talent & Organisatie: “We gaan altijd erg doelgericht te werk voor onze klanten met aandacht voor ondernemerschap en groei. Indien je als bedrijf wil groeien dan moet je strategie ook gedragen kunnen worden door je organisatie en talenten. Daarom noemen we onszelf ondernemers voor groei. Hard inzetten op de zachte waarden van een bedrijf. De samenwerking met Crelan vertrekt vanuit kwetsbaar leiderschap waarbij leidinggevenden hun onzekerheden blootgeven en samen oplossingen vinden. We zaten hier meteen op dezelfde lijn met Crelan.” 

Marleen Van Gompel staat hem hier bij: “De openheid, flexibiliteit en ondernemingszin van JDI om een traject uit te bouwen dat op een creatieve manier aansluit bij de dagelijkse realiteit van Crelan en onze leidinggevenden zijn doorslaggevend in onze samenwerking. Ook als partner in de begeleiding van onze agenten in het traject “Ondernemer 5.0” heeft JDI ons overtuigd van hun vermogen om kwaliteitsvol in te spelen op de eigenheid van onze organisatie.

Over JDI
JDI realiseert samen met ondernemers hun groeiambities via de vier groeihefbomen Strategie, Talent & organisatie, Sales 4.0 en Digitaliteit. Daarvoor
 staat een team van 25 ondernemende doeners klaar, die met een 'Just do it'-mentaliteit graag hun strategische, commerciële, organisatorische en/of menselijke kennis delen. ​

Hierbij 
denken we niet alleen mee uit, we doen het ook graag mee: we dagen onze klanten eerst uit om hun huidige manier van werken in vraag te stellen, ontwikkelen dan samen de juiste klantgerichte strategie, maken tactische plannen op en rollen deze operationeel mee uit – in cocreatie en als virtueel verlengstuk van hun organisatie. En dat alles zeer resultaatgericht. ​

JDI stelt zijn kantoorloften in de oude industriële melkerij te Neerijse ook als incubator ter beschikking voor enkele start-ups en organiseert samen met structurele partner liss.cc een totaal aanbod aan coaching, bootcamps en opleidingen rond de groeihefbomen.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be