JAECOO kondigt introductie aan op Belgische markt met off-road SUV ‘J7’

Naast de Omoda 5 van autogigant Chery zal ook de J7 volgend jaar in dezelfde showrooms beschikbaar zijn

Wuhu, China, 11 december 2023 - De Chinese autogigant Chery bevestigt dat naast de eerder aangekondigde full-electric SUV Omoda 5, ook de urban off-road SUV ‘J7’ volgend jaar zijn opwachting zal maken op de Belgische wegen. Zowel het dochtermerk JAECOO als OMODA zullen kort na de lancering een gamma van drie wagens tellen en zullen bij dezelfde Belgische dealers verkocht worden. 

In een tijdperk van wereldwijde veranderingen en elektrische ontwikkelingen doen internationale automerken razendsnel hun intrede in België. Ook Chery kondigt officieel de lancering van twee automerken aan in België. Chery is een van de grotere autoproducenten in China met een jaarlijkse productie van 1,2 miljoen auto's en is de grootste auto-exporteur van het land door meer dan een derde van zijn productie te exporteren. 

Derek Du, Deputy General Manager European Region bij Chery, vertelt: “Naast Indonesië, het Midden-Oosten en Zuid- en Midden-Amerika, focust Chery zich nu ook volop op Europa. We zijn druk bezig onze Europese en dus ook Belgische lancering voor te bereiden en zijn nu in gesprek met verschillende Belgische dealers. Naast het op een relatief jong publiek gerichte OMODA met een full-electric SUV met een actieradius van 450 kilometer, brengt Chery ook het merk JAECOO naar België, wat meer robuustere auto’s zijn die ontworpen zijn om zich buiten de conventionele asfaltwegen te bewijzen.” 

Meer dan de klassieke SUV

JAECOO is het geesteskind van het Duitse 'Jäger' en het Engelse 'Cool' en betekent 'stoere jager'. De urban off-road SUV J7 van het dochtermerk heeft vierwielaandrijving, diverse veiligheidsvoorzieningen en verfijnde technologieën. De filosofie van het merk is ‘From Classic, Beyond Classic’. De hoge torsiestijfheid van 23.000 Nm/deg, doorwaaddiepte van 600 mm en andere prestatie-indicatoren voor off-road van het model weerspiegelen dan ook volledig zijn overeenkomst met de klassieke off-road SUV-modellen. Tegelijk bieden geavanceerde functies van de J7, zoals de Qualcomm Snapdragon 8155-chip, W-HUD, een 14,8-inch panoramisch scherm en het 540° transparante chassis, naast vier intelligente cockpittechnologieën, een breed scala aan configuraties die die van klassieke modellen overstijgt. JAECOO wil zich daarnaast ook inzetten voor een groenere toekomst in de off-roadwereld met zijn derde generatie plug-in-hybridetechnologie. 

Belgische lancering

J7 heeft zijn debuut al gemaakt in onder andere Oost-Europa met een lancering van 4.633 auto's wereldwijd in oktober. Het volgende model J8 maakt zich alvast klaar voor een wereldwijd debuut in februari. In België wordt de JAECOO 7 ICE en PHEV in het derde kwartaal van 2024 verwacht, gevolgd door de introductie van JAECOO 8, PHEV, in het vierde kwartaal. Zowel OMODA als JAECOO zullen vrij kort na de lancering een gamma van minstens drie wagens tellen. Met de lancering van nog een ander luxueuzer merk, Exlantix, is Chery voorlopig van plan in totaal drie dochtermerken in ons land te verkopen tegen de jaarwisseling 2024-2025. 

Diverse rijscenario’s 

Uitgerust met het zelfontwikkelde All-Terrain Intelligence System (ARDIS), kan de J7 zeven belangrijke rijscenario's doorstaan, waaronder zand en modder, zodat het model in elk scenario een ultieme rijervaring biedt. Met een 1.6TGDI motor bereikt de J7 een maximumvermogen van 145 kW en een maximumkoppel van 290 Nm, in combinatie met een DCT met natte koppeling met 7 versnellingen. Alle modellen van de J7 zijn gebouwd volgens een wereldwijde vijfsterrenveiligheidsnorm. Zo bestaat meer dan 80% van de carrosserie uit zeer sterk staal, in combinatie met een toonaangevend ADAS-systeem dat samen een solide wagen fort vormt om de veiligheid van de passagiers te garanderen. Bovendien houdt het ontwerp van de carrosserie rekening met comfort, duurzaamheid en sportiviteit en verbetert het de algehele stabiliteit van het voertuig. De carrosserie meet 450 x 187 x 168 cm en de wielbasis 265 cm. Het interieur is strak en ruimtelijk, met niveau 2-autonomie.

Genomineerd voor WWCOTY-verkiezing

Vorige maand ging de Women's World Car of the Year (WWCOTY) van start, de enige autoverkiezing die volledig wordt beoordeeld door vrouwelijke autojournalisten. De prijsuitreiking bestaat al 14 jaar en wil de invloed van vrouwen in het beslissingsproces over auto’s accentueren. De J7 werd genomineerd voor de categorie ‘World's Best Family Car of the Year’ en strijdt met 21 andere wereldwijde topmodellen om de prijs. Het gevoel van veiligheid en de luxueuze buitenkant zijn belangrijke factoren voor de nominatie. De nominatie is verder een belangrijke indicatie van de eerste positieve gebruikersreputatie en het merkimago van JAECOO op de wereldmarkt. Het model doorbreekt hiermee ook het stereotype dat off-road rijden een typisch 'mannelijk' domein is. De eindresultaten voor de prijs worden begin volgend jaar bekendgemaakt. 

Over JAECOO

Als gloednieuw off-road merk is de naam JAECOO geïnspireerd op een fusie van het Duitse woord "Jäger" en het Engelse woord "Cool". Die samensmelting weerspiegelt zowel het off-road als stedelijke karakter van het merk en geeft blijk van een verfijnde stijl en kwaliteit met een missie van moedige verkenning en standvastig doorzettingsvermogen. Met meer dan een decennium aan ervaring in joint ventures, volgt de groep de merkfilosofie ‘From Classic, Beyond Classic’. JAECOO is voortdurend gericht op innovatie en baanbrekende ontwikkelingen en zet de toon voor de nieuwe urban off-road trend met uitzonderlijke vierwielaandrijving, opmerkelijke veiligheidsvoorzieningen en vooruitstrevende intelligente technologieën. Het merk erft de genen van zorgvuldige luxe en combineert wijsheid met vakmanschap van ontwerpteams uit onder andere het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, waardoor het een nieuwe standaard zet voor urban off-road SUV's. In de toekomst zal JAECOO het concept van duurzame ontwikkeling actief promoten, door all-road capaciteiten te combineren met nieuwe energie-oplossingen, en zo efficiëntere en milieuvriendelijkere off-road prestaties te creëren om de stedelijke elite een comfortabelere en groenere reiservaring te bieden.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be