Inventive Designers lanceert online klantcommunicatietool Xribe

Gebruiksvriendelijkheid voor meer operationele efficiëntie en geïndividualiseerde, relevante en interactieve communicaties

Antwerpen, 20 november 2018 - Inventive Designers, toonaangevend leverancier van customer communication management software, introduceert Xribe. Deze nieuwe cloudoplossing voor klantcommunicatie blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid en legt de mogelijkheden meer dan ooit in de handen van marketeers en andere business users, los van IT. Het resultaat zijn meer operationele efficiëntie en geïndividualiseerde, interactieve en relevante communicaties op maat van de noden van de eindklant. Met Xribe opent Inventive Designers de poort naar klantcommunicatie van de toekomst.

“Business enabling blijft voor veel bedrijven een uitdaging”, vertelt Jim Verbist, CEO van Inventive Designers. “Ondanks het feit dat business en marketing teams het contact met klanten onderhouden, hebben zij lange tijd weinig of geen impact gehad op klantcommunicatie. Dit komt omdat veel corporate communicatietools te sterk gedreven zijn door IT. Xribe is daarentegen geschoeid op de leest van de business user en daarom toegankelijk voor iedereen op de werkvloer. Met een ander business model dat gebaseerd is op verbruik (prijs per communicatie), richten we ons met Xribe op het mid en high market segment.”

Daarnaast zijn de verwachtingen van de klant sterk geëvolueerd. Klanten verwachten dat je hen als bedrijf individueel benadert en dat je hun noden en voorkeuren kent en relevant communiceert. Alleen zo voelen ze zich gewaardeerd en kan je een langdurige klantenrelatie smeden. “Xribe gebruikt klantendata uit verschillende bedrijfsafdelingen die medewerkers snel en overzichtelijk in communicatietemplates van bijvoorbeeld facturen, contracten of nieuwsbrieven kunnen gieten. Zo stelt Xribe bedrijven in staat om elke communicatie maximaal toe te spitsen op de individuele noden en verwachtingen van de ontvanger.”

Relevante, interactieve en geïndividualiseerde communicatie
Xribe pakt als designoplossing in de cloud uit met een ongeziene gebruiksvriendelijkheid. Eenvoudig te gebruiken en intelligente en gesofisticeerde functionaliteiten vergemakkelijken templatedesign en ook de integratie van HTML-widgets zoals afbeeldingencarrousels verloopt snel en eenvoudig. Op die manier kunnen business users zonder IT-kennis toch geïndividualiseerde, relevante en interactieve communicaties samenstellen”, vertelt David Geleyn, CTO van Inventive Designers.

Bovendien laat Xribe toe om communicatietemplates eenvoudig te hergebruiken voor verschillende kanalen in plaats van ze steeds van nul te moeten heropbouwen, wat fouten en inconsistentie in de hand werkt. Dit boost zowel de operationele efficiëntie als de consistentie in bedrijfscommunicatie met communicaties die ‘on brand’ blijven ongeacht het kanaal.

Cross- en upselling
Ondanks investeringen in digitale programma’s moeten nog veel bedrijven vaststellen dat slechts een fractie van hun klanten de digitale overstap maakt. Xribe stelt bedrijven in staat om hun klanten en doelpubliek te triggeren met interactieve content en biedt tal van mogelijkheden voor cross- en upselling. Digitale frictie wordt weggefilterd waardoor de drop-out rates dalen en klanten worden aangezet om hun customer journey helemaal te doorlopen.

Ecosysteem
Dankzij Xribe kunnen bedrijven meer dan ooit handelen vanuit een klantenperspectief en hen benaderen op de manier dat zij het wensen en wanneer ze er nood aan hebben, ook wanneer ze dit niet beseffen. “Stel je gaat naar het buitenland maar weet niet dat je Mastercard voor dit land nog niet geactiveerd is. Het is perfect mogelijk dat je op basis van je locatie via de smartphone hiervan op de hoogte gebracht wordt en de vraag krijgt of je je Mastercard wilt activeren. Met een simpele druk op de knop. Zo openen we met Xribe de poort naar de customer communications van de toekomst”, vertelt David Geleyn.

“Met het oog op deze toekomst werken we samen met partners en koppelen we Xribe als communicatiehub aan de kracht van IoT, AI en data-analytics. Zo kunnen we in een breder ecosysteem customer engagement naar een hoger niveau tillen en het potentieel van interactieve communicatie ten volle benutten”, aldus Jim Verbist.

 Meer info: www.xribe.eu

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be