Intelligent luisterplatform Peakon wordt Workday Peakon Employee Voice

Intelligent luisterplatform Peakon wordt Workday Peakon Employee Voice

De introductie van Workday Peakon Employee Voice: waarom bedrijven bloeien als werknemers worden gehoord

Zaventem, 24 november 2021 - Na de overname van Peakon in maart 2021 introduceert Workday vandaag Workday Peakon Employee Voice. Dit platform maakt met behulp van machine learning intelligent luisteren op schaal mogelijk om feedback van werknemers in realtime te verzamelen en om te zetten in dialoog en concrete actie. De toonaangevend leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resource biedt daarmee een oplossing om werknemers beter te betrekken in de bedrijfsvoering, een noodzaak die sterk toenam door de pandemie.

Het is algemeen bekend dat betrokken werknemers gelukkiger en productiever zijn. Volgens een recent onderzoek van KPMG presteren organisaties die investeren in de employee experience namelijk 147% beter dan hun peers. Tijdens de coronapandemie en een tijdperk van verplicht thuiswerk, nam de nood aan betrokkenheid van medewerkers voor een succesvolle en bloeiende bedrijfsvoering bovendien significant toe. Met Workday Peakon Employee Voice reikt Workday bedrijven nu de mogelijkheid om de feedback van hun medewerkers ter harte te nemen en zo hun betrokkenheid te verhogen.

Feedback verwerken

“De digitale transformatie creëert voor organisaties de mogelijkheid om met intelligent luisteren een continu beeld te krijgen van wat er onder de werknemers speelt”, vertelt Phil Chambers, mede-oprichter van Peakon en nu General Manager bij Workday voor Peakon. “Via Workday Peakon Employee Voice zijn ze in staat om naar hun team luisteren en die feedback verwerken. Het gevolg is dat werknemers beter worden in hun werk.”

Het platform laat met behulp van natural language processing-technologie toe om zowel demografische informatie als 'perceptuele gegevens', zoals de mate van betrokkenheid, het sentiment en de productiviteit van werknemers, samen te voegen. Alle feedback, commentaren en opmerkingen worden verwerkt en duidelijk gepresenteerd. Zo wordt context gecreëerd en kunnen bedrijven tot inzichten komen die ze vervolgens kunnen omzetten in concrete acties door middel van gesprekken, persoonlijke dashboards, teamsamenwerking en contextuele leermiddelen.

In dialoog treden

“Workday Peakon Employee Voice helpt bij het creëren van een dialoog tussen werknemers en people leaders op een manier die totaal anders is dan wat er tot nu toe mogelijk was. Het is een enorm krachtige oplossing om aan de oppervlakte te brengen wat mensen bezighoudt en om die informatie om te zetten in actie. Die continue feedbackloop kan een organisatie als geheel helpen om veel wendbaarder te worden. De groeitrend van Peakon maakte reeds duidelijk hoe belangrijk de stem van de werknemer voor organisaties is”, verduidelijkt Phil Chambers.
David Somers, Product Manager bij Workday, voegt hieraan toe: “Verandering is de norm geworden. Daarom moeten organisaties veerkracht opbouwen en zich aanpassen aan voortdurend veranderende behoeften, vooral als we nadenken over toekomstige werkmodellen die voor iedereen werken. Om succesvol te zijn en te blijven moeten organisaties zonder wrijving kunnen schakelen. Dat is pas mogelijk als elke werknemer zich betrokken, veilig en gehoord voelt.”

Productintegratie

Workday Peakon Employee Voice is geïntegreerd in Workday Human Capital Management (HCM) met nieuwe 'reminders' op het startscherm van Workday HCM. Ook Workday Learning-content is geïntegreerd in het platform. Later dit jaar zal Workday ook een nieuwe look & feel voor Workday Peakon Employee Voice introduceren. Daarnaast zal het product geïntegreerd worden binnen Microsoft Teams, zodat werknemers kunnen reageren op feedbackverzoeken zonder dat ze hun favoriete werkomgeving hoeven te verlaten.

De productintegratie en combinatie van gegevens uit Workday Peakon Employee Voice en Workday HCM zullen de tijd tot actie en de manier waarop actie ondernomen kan worden, drastisch versnellen. Workday Peakon Employee Voice blijft daarnaast ook beschikbaar als een stand-alone product om tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van de klanten.

Over Workday

Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, die klanten helpt zich aan te passen en te gedijen in een veranderende wereld. Workday applicaties voor financieel beheer, Human Resources, planning, kostenbeheer en analytics worden wereldwijd gebruikt door duizenden ondernemingen in uiteenlopende industrieën – van middelgrote bedrijven tot meer dan 50% van de Fortune 500-ondernemingen. Ga voor meer informatie naar www.workday.com

© 2021. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het Workday-logo zijn

gedeponeerde handelsmerken van Workday, Inc. Alle andere merk- en productnamen zijn

handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen, onder andere verklaringen omtrent de verwachte prestaties en voordelen van de producten van Workday. De woorden "geloven", “kunnen”, “zullen”, “plannen”, “verwachten” en soortgelijke termen zijn bedoeld om aan te geven dat het om toekomstgerichte verklaringen gaat. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risicofactoren, onzekerheden en aannames. Indien de risicofactoren concreet worden of aannames onjuist blijken, kunnen resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die in deze toekomstgerichte verklaringen zijn genoemd. Risicofactoren houden onder meer in, maar beperken zich niet tot, de risicofactoren zoals beschreven in de bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde stukken, waaronder ons Formulier 10-K voor het fiscale kwartaal dat op 31 juli 2021 eindigde, en onze toekomstige verslagen die wij van tijd tot tijd aan de SEC zullen overleggen, waarin de feitelijke resultaten kunnen afwijken van de verwachte resultaten. Workday aanvaardt geen enkele verplichting en heeft op dit moment niet de intentie om eventuele toekomstgerichte verklaringen na publicatie te actualiseren.

Niet op de markt gebrachte diensten, kenmerken of functies die in dit document, op onze website of in andere persberichten of publieke verklaringen zijn genoemd en op dit moment niet beschikbaar zijn, kunnen naar goeddunken door Workday worden gewijzigd en kunnen niet als gepland of in het geheel niet worden geleverd. Klanten die diensten van Workday, Inc. aanschaffen, dienen hun aankoopbeslissing te maken op basis van de op dit moment beschikbare diensten, kenmerken en functies.

Steffy Bruyninx
Steffy Bruyninx Jr. PR Consultant, Evoke
Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel