Hoe partnerschappen het volledige mobiliteitspotentieel toegankelijk kunnen maken

Brussel, 2 november 2022 - De wereld van de commerciële mobiliteit evolueert aan een ongekend tempo. Van het type voertuigen dat bedrijven gebruiken tot de brandstof die nodig is om ze te laten rijden en de regelgeving in de steden waar ze actief zijn: verandering is overal. Die ontwrichting brengt nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee, met een toenemende vraag naar mobiliteitsoplossingen die veiliger, efficiënter en duurzamer zijn.

Webfleet, de wereldwijd vertrouwde oplossing van Bridgestone voor wagenparkbeheer, gaat innovatieve partnerschappen aan met zowel nieuwe als traditionele dienstverleners om aan die vraag te voldoen. Door belangrijke voertuiggegevens te integreren in de oplossingen van zijn partners, biedt Webfleet nieuwe diensten aan hun klanten en creëert het bedrijf nieuwe bedrijfsmodellen. Samen ontsluiten ze de ware kracht van die oplossingen.

Waarom partnerschappen essentieel zijn

Voor een aanbieder van wagenparkdiensten die zijn huidige propositie ten volle wil benutten, is data een cruciaal onderdeel. Telematica is daarbij de sleutel die de datastroom toegankelijk maakt. Betrouwbare gegevens creëren een compleet beeld van de waardeketen. Die zichtbaarheid helpt aanbieders te bepalen waar en hoe zij in elke fase extra waarde voor hun gebruikers kunnen creëren. 

Een voorbeeld daarvan is Scoobic Urban Mobility, een bedrijf dat 100% elektrische voertuigen ontwerpt en produceert voor last mile en urban delivery. Scoobic ging in januari 2022 een partnerschap aan met Webfleet. Via deze samenwerking levert Webfleet real-time voertuiggegevens aan Scoobic-gebruikers, waardoor zij hun routes kunnen optimaliseren op basis van het resterende rijbereik van de batterij, onderhoud kunnen plannen en klanten kunnen informeren over levertijden. Op die manier verbetert de efficiëntie van de medewerkers tot 30%. 

Taco van der Leij, Vice President van Webfleet Europe: "Webfleet is al meer dan twintig jaar toonaangevend op het gebied van geïntegreerd wagenparkbeheer. Momenteel verbinden we wereldwijd meer dan 1,2 miljoen voertuigen. Samenwerken met ons is werken met experts en toegang tot geavanceerde technologie die gemakkelijk te integreren is. Het gaat om het leveren van gezamenlijke waarde aan onze klanten, zowel in onze markt als daarbuiten. 
Taco van der Leij, Vice President van Webfleet Europe
Taco van der Leij, Vice President van Webfleet Europe

De partnerschappen die Webfleet in 2021 en 2022 aanging

Webfleet is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om bedrijven te helpen grotere, betere mobiliteitsoplossingen te bouwen. De voorbije twee jaar heeft Webfleet een aantal krachtige partnerschappen gelanceerd. Hieronder worden enkele hoogtepunten aangehaald.

Sinds september 2021 is Webfleet de telematicapartner bij voorkeur van de toonaangevende leverancier van oplossingen voor de zichtbaarheid van de toeleveringsketen, project44. Met dit partnerschap kunnen klanten van Webfleet onmiddellijk hun gegevens delen voor realtime zichtbaarheid van zendingen.

Webfleet bouwde ook extra functionaliteit voor het platform van project44, waardoor de onboarding- en integratie-ervaring van de transporteur werd vereenvoudigd, zonder handmatige installatie of risico op verkeerde documentatie. Tegelijkertijd werd de databeveiliging verbeterd.

Scoobic ging begin dit jaar een partnerschap aan met Webfleet. Alle nieuwe voertuigen van Scoobic zullen worden uitgerust met Webfleet fleetmanagement-technologie en premium Bridgestone-banden. Die EV-oplossing biedt informatie over het batterijniveau, de oplaadtijd en het dichtstbijzijnde oplaadpunt, en helpt de klanten van Scoobic om hun activiteiten te beheren en te optimaliseren met een pay-per-use model.

In juni 2022 ging Webfleet een samenwerking aan met Muses, een fabrikant van eigen elektronische apparatuur uit de buurt van Parijs. Muses zal Webfleet installeren op al zijn Muses - een nieuw gamma elektrische lichte vrachtvoertuigen voor goederenvervoer in en rond steden. Het volledige pakket Webfleet-diensten voor elektrische voertuigen zal op verzoek beschikbaar zijn voor eindklanten, waardoor het mogelijk zal zijn het batterijniveau, het verbruik, de teruggewonnen energie, het resterende rijbereik en de oplaadtijd in real time te volgen. 

Chargylize is een andere leverancier van innovatieve oplossingen voor e-mobiliteit. Webfleet werkt samen met Chargylize aan een oplossing waarmee wagenparkbeheerders hun elektrificatieproces stap voor stap kunnen plannen met nauwkeurige telematicagegevens als leidraad. Chargylize simuleert de overstap naar geschikte e-alternatieven op basis van de werkelijke rij- en parkeerprofielen van de vlootvoertuigen en de bestaande laadinfrastructuur, terwijl Webfleet de telematicagegevens voor de elektrificatiecheck van de vloot levert. 

Hoe partnerschappen gezamenlijke klanten helpen 

Klanten staan centraal bij alles wat Webfleet doet. Het bedrijf is er om hen te helpen de prestaties van hun wagenpark te verbeteren. Elke samenwerking die Webfleet aangaat wordt gedreven door datzelfde doel: bedrijven met wagenparken in staat stellen hun doelen te bereiken, of het nu gaat om de vermindering van het brandstofverbruik, de verbetering van de veiligheid of de verhoging van de productiviteit. 

Taco van der Leij: "Deze samenwerkingen versterken ons marktleiderschap op het gebied van telematica en bieden onze klanten extra waarde. Dankzij partnerschappen met aanbieders als Scoobic, project44, Chargylize en Muses krijgen klanten toegang tot state-of-the-art technologie op een manier die anders niet mogelijk zou zijn.'
“Onze partners delen ook ons streefdoel om klanten een eenvoudige setup, gemakkelijke on-boarding en het hoogste niveau van gegevensbeveiliging te bieden”, vervolgt van der Leij. “Met dat in gedachten is het delen van data tussen de platforms van onze partners beperkt tot alleen wat nodig is om een optimale service te bieden.”

Conclusie 

Samenwerkingen als deze openen nieuwe mogelijkheden voor wat aanbieders van oplossingen op de markt kunnen brengen. Ze vormen de sleutel tot het ontsluiten van het volledige potentieel van mobiliteitsoplossingen, waardoor Webfleet en zijn partners betere oplossingen kunnen creëren, hun ecologische voetafdruk kunnen verkleinen en hun marktbereik kunnen vergroten. Het belangrijkste is dat deze partnerschappen de huidige vloten de service bieden die ze nodig hebben om te overleven en te gedijen in deze snel veranderende tijd.

Over Webfleet 

Webfleet is Bridgestone ‘s wereldwijd vertrouwde oplossing voor wagenparkbeheer. Meer dan 60.000 bedrijven over de hele wereld gebruiken het om de efficiëntie van hun wagenpark te verbeteren, chauffeurs te ondersteunen, de veiligheid te verbeteren, aan de regelgeving te voldoen en duurzamer te werken. Al meer dan 20 jaar geeft het wagenparkbeheerders inzichten op basis van gegevens waarmee ze hun activiteiten kunnen optimaliseren. 

Webfleet omarmt de missie van Bridgestone Mobility Solutions om de wereld naar een duurzame toekomst te leiden met data-gedreven mobiliteitsoplossingen en draagt bij aan de realisatie van The Bridgestone E8 Commitment. Deze brede, wereldwijde bedrijfsverplichting definieert duidelijk de waarde die Bridgestone belooft te leveren aan de maatschappij, klanten en toekomstige generaties in acht aandachtsgebieden: Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease en Empowerment. Zij geven richting aan alle strategische prioriteiten, besluitvorming en alle acties die het bedrijf ontplooit.

Bezoek voor meer informatie webfleet.com. Volg Webfleet op Twitter: @WebfleetNews. Bezoek voor meer informatie over Bridgestone in de EMIA-regio www.bridgestone-emia.com en de Bridgestone Newsroom.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be