Hödlmayr Logistics Belgium gaat voorzichtig optimistisch de herfst in

Tongeren, 29 september - De auto-industrie begint zich geleidelijk te herstellen na de dramatische maanden als gevolg van de coronapandemie. Ook de Hödlmayr-vestiging in het Belgische Tongeren, Hödlmayr Logistics Belgium, kijkt de herfst met voorzichtig optimisme tegemoet. Reactiesnelheid en het nodige aanpassingsvermogen laten de auto-experts ervan uitgaan dat de markt zich tegen eind 2020 weer zal stabiliseren op ongeveer 70/75 procent van het volume van vorig jaar. Om de slogan 'Steeds een stap vooruit' ook in moeilijke tijden waar te maken, komt de succesformule 'de hoogste kwaliteit en flexibiliteit voor een maximale klantentevredenheid' eens te meer centraal te staan.

“Ook onze medewerkers zijn teruggevallen op de mogelijkheid van economische werkloosheid – in totaal heeft 80 procent van ons personeelsbestand hiervan gebruikgemaakt. Daarnaast zijn we bij het merendeel van onze bedienden overgeschakeld op telewerk. Momenteel werken zij in groepen beurtelings een dag thuis en enkele dagen op kantoor. Bovendien hebben we alle aanbevolen veiligheidsmaatregelen ingevoerd in de onderneming. Zo is het verplicht om een mondmasker te dragen, hebben we dispensers met ontsmettingsgel en schermen in plexiglas voorzien, en om het personeel bewust te maken van het juiste gedrag om dit virus te bestrijden, hebben we zelf een communicatiecampagne gelanceerd. Ook voor de contacten met externe bezoekers zijn duidelijke regels opgesteld. De best mogelijke bescherming voor alle betrokkenen is en blijft onze hoogste prioriteit”, zo vat Michael Geschke, zaakvoerder van Hödlmayr Logistics Belgium, de afgelopen maanden samen. Hij voegt eraan toe: “Het eerste semester was sterk getekend door Covid-19. Als er zich in de herfst geen andere onvoorzienbare gebeurtenissen voordoen, kunnen we ervan uitgaan dat de markt ook tot rust zal komen.”

De focus blijft gericht op nieuwe zaken in de afdeling Remarketing
Naast de consequente klantenbinding zet Hödlmayr Logistics Belgium verder in op nieuwe zaken in de afdeling Remarketing. Sinds begin mei begeleiden de autodeskundigen bijvoorbeeld prestigieuze klanten in het segment van de tweedehandswagens. Alle voorbereidende werkzaamheden worden hierbij uitgevoerd: reiniging van het voertuig, eventuele herstellingswerken, de best mogelijke veilige opslag en het geautomatiseerd uploaden van foto's van de voertuigen die klaar zijn.

Michael Geschke, zaakvoerder van Hödlmayr Logistics Belgium
Michael Geschke, zaakvoerder van Hödlmayr Logistics Belgium

Hödlmayr Logistics Belgium
Hödlmayr Logistics Belgium is voor 100% in handen van Hödlmayr International AG en met 193 medewerkers een van de grootste werkgevers in de Belgische autologistiek. De onderneming beschikt over meer dan 81 gespecialiseerde car carriers en transporteert jaarlijks 432.000 voertuigen. De opslagcapaciteit bedraagt momenteel zowat9.500 plaatsen. In Tongeren is 50 procent daarvan overdekt met zonnepanelen, waarmee 1.200 gezinnen in de stad van stroom worden voorzien. De omzet van de Hödlmayr-dochteronderneming bedraagt ongeveer 47 miljoen euro (2019).

Hödlmayr International AG
Hödlmayr International AG is een familiebedrijf uit Schwertberg (Oostenrijk) dat internationaal actief is, met voertuiglogistiek als kerncompetentie. De onderneming is gespecialiseerd in de volledige bevoorradingsketen – vanaf de overname van het voertuigvanuit de fabriek/haven van ontvangst tot en met de aflevering aan de autohandelaars/vlooteigenaars. Jaarlijks worden ongeveer 1,75 miljoen voertuigen afgeleverd. Hödlmayr International AG en haar vestigingen in 16 landen tellen 2.000 medewerkers. In totaal beschikt de groep over 800 car carriers,15 bloktreinsystemen en een opslagruimte voor ca. 55.000 voertuigen. De omzet van de onderneming bedroeg het afgelopen jaar 300 miljoen euro.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be