OMODA bereikt record met 147.000 exportverkopen in 2023

Het Chinese automerk OMODA exporteerde vorige maand 13.677 auto's, een groei van 12,6% 

Wuhu, China, 15 januari 2024 - OMODA bereikt een mijlpaal van meer dan 147.000 cumulatieve exportverkopen in 2023. In december 2023 kwam de exportverkoop zelfs neer op 13.677 auto's, wat een maand-op-maand groei van 12,6% betekent. 2023 was een druk jaar voor OMODA, gekenmerkt door het debuut van zijn eerste zuiver elektrische model ‘OMODA E5’ tijdens het wereldwijde lanceringsevenement in april, gevolgd door de continue expansie buiten China en wereldwijde onderscheidingen. 

Om te voldoen aan de behoeften van de nieuwe generatie gebruikers, lanceerde OMODA tijdens het wereldwijde lanceringsevenement van het merk in april de OMODA E5, een full-electric BEV-SUV die geavanceerde nieuwe energietechnologie bevat om koolstofarme en milieuvriendelijke mobiliteit aan te moedigen. Daarnaast deed de OMODA C5 met succes zijn intrede in 15 markten in Oost-Europa, Centraal- en Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië. De OMODA E5 daarentegen zal vanaf dit jaar te koop zijn, met Spanje als eerste Europese land en later ook België. 

Wereldwijd erkend

Daarnaast was 2023 het jaar dat OMODA bekroond werd met diverse wereldwijde onderscheidingen. In het rapport ‘2023 China Initial Quality StudySM (IQS)’, gepubliceerd door het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeks- en adviesbureau J.D. Power, presteerde OMODA het best op het gebied van kwaliteit. Op de GAIKINDO Indonesia International Auto Show 2023 mocht OMODA de titel van ‘Best Test-Drive SUV’ in ontvangst nemen. Ook in Maleisië ontving OMODA een reeks onderscheidingen, waaronder de ‘Star Media Group eBest Mid-Size Crossover/SUVe Award’ en de 19e Malaysia Car of the Year Awards 2023 voor ‘Outstanding Warranty’.

In een wereld waarin groene mobiliteit en duurzame ontwikkeling steeds belangrijker worden, is OMODA bovendien proactief in contact met overheden in verschillende landen om waardevolle inzichten te verwerven in de evoluerende eisen van de lokale markten en krijgen de modellen zo wereldwijde erkenning.

Toekomstplannen

OMODA streeft ernaar een drijvende kracht te worden in de wereldwijde crossover SUV-markt.

“OMODA boekte in 2023 opmerkelijk succes op de wereldmarkt dankzij zijn voortdurende inspanningen en de versterking van zijn globale strategie. In de toekomst zal OMODA zich blijven ontwikkelen op het gebied van intelligentie, veiligheid, kracht en service en zijn merkecosysteem verder bevorderen, om tegemoet te komen aan de praktische behoeften van wereldwijde consumenten. Die inspanningen zullen de gestage groei van OMODA vergemakkelijken. Met een vernieuwd perspectief wil OMODA bijdragen aan de kwalitatieve ontwikkeling van de wereldwijde automarkt”, zegt Derek Du, hoofd Benelux bij Chery International.

Duurzaam ecosysteem

OMODA is zich ervan bewust dat het in een sterk concurrerende marktomgeving niet alleen essentieel is om uitmuntende producten en innovatie na te streven, maar ook om een diepgaande emotionele band met gebruikers te creëren. Daarom ijvert OMODA voor een ecosysteem van co-creatie, waarbij gebruikers voortdurend worden geholpen om hun horizon te verbreden. Zo kwamen op de ‘Global User Ecosystem Co-creation Conference’ in oktober gebruikersvertegenwoordigers van OMODA uit meer dan 30 landen en regio's bijeen. 

Bovendien werkt OMODA samen met diverse wereldwijde partners om deel te nemen aan filantropische initiatieven op het gebied van milieubehoud, zorg voor kwetsbare groepen en dierenbescherming. Via het fietsevenement ‘New Journey New Life - Embracing Green Living’ bundelde OMODA bijvoorbeeld de krachten met duizenden gebruikers wereldwijd om te pleiten voor koolstofarme mobiliteit en een groene levensstijl.

Derek Du legt uit: “Door een ecosysteem van co-creatie voor gebruikers op te bouwen en sociaal welzijn te bevorderen, ziet OMODA zijn merkmomentum voortdurend toenemen. Bovendien trekt het meer gelijkgestemden aan die zich inzetten voor een weg naar een betere toekomst.” 

Over OMODA

OMODA maakt deel uit van Chery Group, al 21 jaar op rij de grootste exporteur van China van personenauto's. In 2023 verkocht Chery Group 1.881.316 auto's, wat een jaar-op-jaar groei van 52,6% vertegenwoordigt. Daarnaast exporteerde het bedrijf 937.148 voertuigen, wat neerkomt op een groei van 101,1% jaar-op-jaar. Bijgevolg telt Chery Group nu meer dan 13 miljoen wereldwijde gebruikers, met 3,35 miljoen gebruikers in het buitenland.

In de naam ‘OMODA’ staat de ‘O’ voor verrassing en vitaliteit, alsook voor zuurstof (oxygen) en is ‘MODA’ afgeleid van ‘Modern’. Met een focus op jeugdigheid, individualiteit en globalisering, brengt OMODA stijlvol design, duurzame levensstijlen en futuristische technologie naar jonge gebruikers. Met het oog op een wereldwijde merkmentaliteit heeft OMODA het ecosysteemconcept ‘O-universe’ gecreëerd, een communicatiemethode tussen het merk en gebruikers. Het doel is om betere connecties aan te gaan met wereldwijde gebruikers, een meer diverse cultuur te omarmen en samen met gebruikers een aantrekkelijke LOHAS-levensstijl (Lifestyle of Health and Sustainability) te creëren.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be