Skip to Content
Goede doelen krijgen platform van 15.000 kijkers via YouTube-kanaal Webhero

Goede doelen krijgen platform van 15.000 kijkers via YouTube-kanaal Webhero

Websiteplatform zet goede doelen in de kijker met videoreeks

Aarschot, Brecht, Hasselt, Leuven; 21 september 2021 - De Leuvense websiteontwikkelaar Webhero zet ondernemersverhalen in de kijker via video’s op de eigen website en YouTube-kanaal. In een nieuwe reeks video’s gaat Webhero-oprichter Jo Deferm op bezoek bij vier goede doelen. Op die manier wil Webhero die nobele initiatieven onder de aandacht brengen bij de 15.000 mensen uit de Webhero-community. Vandaag verscheen de vierde en laatste aflevering uit de reeks.

Als toegankelijk en flexibel websiteplatform helpt Webhero heel wat ondernemers aan een performante website. Enkele van die ondernemers zijn bovendien de initiatiefnemers van verschillende goede doelen. “Met Webhero komen we met veel ondernemers in contact. We merken dat ondernemers vaak ook goede doelen steunen, en we zijn blij dat we met onze websites hun werking kunnen ondersteunen” weet mede-oprichter van Webhero Jo Deferm. Bij wijze van sponsoring bouwde Webhero een gratis website voor elk gesteund goed doel.

Met een reeks filmpjes die te bekijken zijn op de eigen website en via het YouTube-kanaal worden die goede doelen in de kijker gezet. “Op deze manier kunnen we onze appreciatie voor hun inzet tonen”, legt Jo uit. “We laten de mensen achter de vzw’s zelf aan het woord. Zo kunnen we onze waardering tonen en iets terugdoen voor hen. Via ons platform bereiken ze gemiddeld 15.000 mensen, wat fantastisch is voor hun naamsbekendheid.”

Van kalender tot webshop
De vier goede doelen die aan bod komen in de videoreeks zijn in chronologische volgorde Zorgcirkels Jongdementie uit Leuven, Een Warm Hart Voor Senegal uit Aarschot, Huis Erika Thijs uit Hasselt en Getekend Voor Het Leven uit Brecht. Webhero bouwde voor hen een website die helemaal beantwoordt aan de noden van de werking van de vzw’s dankzij de aanwezigheid van informatieve pagina’s, een evenementenkalender en een webshop.

Persoonlijke band
Met sommige goede doelen heeft Webhero een heel nauwe band. “We werden van dichtbij geconfronteerd met jongdementie”, vertelt mede-oprichter Sander Claes. “Daarom hebben we een heel persoonlijke relatie met de vzw Zorgcirkels Jongdementie, die in Vlaams-Brabant mensen met jongdementie en hun omgeving ondersteunen. We zijn dus heel blij dat we hun werking kunnen ondersteunen met een website.”

Bekendheid vergroten
Net als bij ondernemers blijkt een website essentieel te zijn voor de werking van goede doelen. “De website heeft ons geholpen om de bekendheid van de vereniging te vergroten”, vertellen Myriam Laporte en Luc Van Audenhove van de vereniging Een Warm Hart Voor Senegal. “We worden nu vaak gecontacteerd door mensen die giften willen doen. Bovendien kunnen we zelf makkelijk zaken aanpassen op de website.”

“Sinds ik in 2018 een website voor een fietsevenement liet ontwikkelen, heeft Webhero mij gigantisch gesteund. Ook nu hebben de ontwikkelaars op een paar weken tijd mijn filosofie doorgetrokken naar een website, en dat is perfect verlopen”, aldus Yves Vandeputte van Getekend Voor Het Leven.

De vier video’s zijn intussen te bekijken op het YouTube-kanaal van Webhero of via de website www.webhero.be

Over Webhero
Webhero is een Leuvens platform, gespecialiseerd in websites, webshops en hoger scoren in Google. Het team van digitale helden focust zich specifiek op zelfstandigen en KMO's. In mei 2014 rolde de eerste Webhero website de digitale wereld in. Het startschot van een stevig succesverhaal met intussen meer dan 3.000 klanten die bewust kozen voor een betaalbare website die je zelf eenvoudig kan beheren zonder je zorgen te maken over technische aspecten.

Jo Deferm
Jo Deferm Mede-oprichter, Webhero
Mattias Goossens
Mattias Goossens PR Consultant, Evoke

 

 

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel