Gentse AI-specialist ML6 bij snelst groeiende Belgische bedrijven

Gentse AI-specialist ML6 bij snelst groeiende Belgische bedrijven

ML6-koepelbedrijf Skyhaus benoemd tot ‘Ambassadeur van Trends Gazellen’

Gent, 28 april 2021 – ML6, het Gentse technologiebedrijf gespecialiseerd in artificiële intelligentie en machine learning, mag zich een van de snelst groeiende middelgrote bedrijven van België noemen. Als bekendste onderdeel van koepelbedrijf Skyhaus werden de indrukwekkende evolutie en groei van het bedrijf beloond met de titel ‘Ambassadeur van de Trends Gazellen’.

Elk jaar rangschikt Trends de snelst groeiende bedrijven in België onder het keurmerk 'Trends Gazellen'. Nadat Skyhaus eerder deze maand de Oost-Vlaamse ambassadeur van Trends Gazellen werd genoemd, verzilvert het koepelbedrijf waarvan ML6 het bekendste lid is nu ook de Vlaamse ambassadeurstitel. 

Trends roemt de straffe groeicijfers die ML6 kan voorleggen, met een omzetstijging van maar liefst 800%. Doordat ML6 klanten heeft in diverse sectoren (onder andere Pfizer, GSK, UZA, TVH, Randstad, Procter & Gamble, ASML, Melexis, Bekaert, Belfius en ING) zorgde corona voor een beperkte rem op die groei. Het personeelsbestand van ML6 groeide het voorbije jaar met 87% tot een honderdtal werknemers, waarvan het merendeel werkt vanuit het hoofdkantoor vlakbij het station van Gent Sint-Pieters. ML6 heeft ook kantoren in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

AI als deel van bedrijfsstrategie

ML6 helpt klanten om een inhaalbeweging te maken op het vlak van technologie en innovatie. Daarbij wordt nagedacht over de rol die artificiële intelligentie kan spelen binnen de bedrijfsstrategie. Klanten worden verder begeleid om toekomstgerichte technologische keuzes te maken op het vlak van data en cloud-toepassingen. "COVID-19 heeft de digitale ommezwaai versneld”, zegt CEO Nicolas Deruytter. “Het is nu het moment om te resetten, veranderen en groots te denken. Data en AI zijn sleutels in deze transformatie, en het succes zit vooral in het oplossen van niet-technische uitdagingen.”

Het is niet de eerste keer dat ML6 in de prijzen valt. Julie Scherpenseel, Strategy Officer bij ML6, kreeg vorig jaar de award van Young ICT Lady of the Year van vakblad Data News. En Deloitte nomineerde ML6 afgelopen jaar voor de Technology Fast 50, de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van ons land.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel