Garandeer een hoge klanttevredenheid dankzij een tijdloos design, optimale hygiëne en duurzaamheid

Toni ElKadi, hoofd van Global Project Business bij Duravit AG, licht toe wat de voornaamste aandachtspunten zijn bij het ontwerpen van hotelbadkamers

De badkamer bepaalt vaak onze hotelkeuze en of we achteraf al dan niet een vijfsterrenbeoordeling achterlaten. Of het nu gaat om een driesterrenstadshotel of een vijfsterrenluxeresort: een comfortabele, hygiënische en tijdloze badkamer vormt een goede basis voor tevreden hotelgasten. Toni ElKadi, hoofd van Global Project Business bij Duravit AG en eerste contactpersoon bij gerenommeerde hotelexploitanten over de hele wereld, is zich hier als geen ander bewust van. Daarom maakt hij enkel gebruik van hoogwaardige duurzame producten die perfect passen in elke hedendaagse hotelbadkamer. 

In een tijdperk van online boekingen zijn positieve gastenbeoordelingen belangrijker dan ooit voor hoteliers. De badkamer is vaak het eerste waar gasten belang aan hechten en is dus een belangrijke factor voor klanttevredenheid en het verbeteren van de verblijfskwaliteit.

"Gasten zijn gevoeliger voor de staat van de badkamer dan voor andere ruimtes in het hotel omdat ze van geen enkele andere kamer in zo’n hoge mate een gevoel van rust, tijdloosheid en hygiëne verwachten", zegt Toni El-Kadi. “Daarom raden wij de hotelsector aan slimme badkameroplossingen te implementeren die aan elke standaard en alle noden van elke gast kunnen voldoen.”
Toni ElKadi, hoofd van Global Project Business bij Duravit AG
Toni ElKadi, hoofd van Global Project Business bij Duravit AG

Kwaliteitsvolle materialen en tijdloos design

Wat design betreft, raadt Toni El-Kadi hoogwaardige materialen aan die aan de specifieke behoeften van de omgeving en de gast tegemoetkomen:

"Rechthoekige badkamermeubels met open ruimte worden aanbevolen voor kleinere ruimtes in plaats van ovale of ronde stukken, omdat ze de bruikbaarheid van de ruimte kunnen vergroten. Bovendien versterken meubels met natuurlijke, authentieke kleuren het gevoel van comfort, en daarmee de algehele ervaring van een verblijf."

Vrijstaande badkuipen hebben daarnaast volgens Toni El-Kadi een speciale plaats in de harten van toegewijde hotel- en resorteigenaars.

“Rechthoekig, rond, ovaal of zelfs vierkant, ze nodigen gasten uit tot een unieke badbeleving die de meesten thuis niet zullen vinden. Hier bieden Duravit-series zoals Zencha, Luv of Cape Cod en het innovatieve DuraSolid® A-materiaal veel inspiratie voor een unieke gebruikerservaring.”
Zencha
Zencha

Voor oppervlakken in hotelbadkamers is de kwaliteit van het product de beslissende factor, naast het design. Toni El-Kadi kiest hierbij voor producten die speciaal gemaakt zijn voor natte en vochtige omgevingen en die gemakkelijk schoon te maken zijn.

"De innovatieve matte lakoppervlakken van Duravit zijn bijvoorbeeld bijzonder krasbestendig en onderhoudsvriendelijk. Bovendien laat de anti-vingerafdrukcoating vingerafdrukken verdwijnen."

Hygiëne en duurzaamheid dankzij intelligente functies

Nu de wereld steeds digitaler wordt, vinden innovatieve producten die het comfort van de gebruiker verhogen ook hun weg naar de badkamer, met onder andere aandacht voor hygiëne en duurzaamheid. 

“Met slimme technologieën zoals het Duravit Rimless®-design voor toiletten kunnen hoteliers een hoge hygiëne garanderen tegen lage kosten en met weinig moeite. Het ontwerp met open rand bevordert namelijk niet alleen de hygiëne dankzij een krachtige waterstroom, maar vertegenwoordigt ook een kosteneffectieve oplossing voor het schoonmaakteam die de totale reinigingstijd vermindert. Daarnaast zorgt ook de HygieneFlush-spoeltechnologie voor een krachtige spoeling die de volledige binnenkant van het toilet optimaal reinigt”, vertelt Toni El-Kadi.

Ook handenvrije kranen, spiegels waarbij het licht zonder aanraking aangezet kan worden, en douchewc’s zijn een hygiënische en slimme oplossing voor openbare ruimtes.

“Het SensoWash® Starck f douche-toilet van Duravit maakt bijvoorbeeld wc-papier geheel overbodig en zorgt voor een comfortabele ervaring met optimale hygiëne.” 

Naast hygiëne is duurzaamheid een belangrijk criterium voor moderne hotels. Zo is onder andere waterverbruik in de sanitaire sector een grote duurzaamheidsoverweging.

“Alle wastafelkranen van Duravit zijn beperkt tot 5 l/min, en de MinusFlow-optie reduceert dit zelfs tot 3,5 l/min. Dat kan energie en kosten besparen, vooral bij grote projecten in de hotelsector", stelt Toni El-Kadi. “Daarnaast worden ook alle meubels van Duravit geproduceerd in de fabriek in het Zwarte Woud en zijn ze PEFC®-gecertificeerd, wat betekent dat ze gemaakt zijn van duurzaam beheerd boshout.”

Duravit AG

Het in Hornberg gevestigde Duravit AG is een van de toonaangevende internationale fabrikanten van designbadkamers en is actief in meer dan 130 landen over de hele wereld. Het productportfolie van deze badkamerfabrikant bevat sanitair keramiek, badkamermeubels, douchebakken en ligbaden, wellness-systemen, douche-wc's, kranen en accessoires evenals installatiesystemen van de hoogste kwaliteit. Naast zijn interne ontwerpexpertise, werkt Duravit bij productontwikkeling nauw samen met een internationaal netwerk van ontwerpers zoals Cecilie Manz, Philippe Starck, Christian Werner, Sebastian Herkner en Bertrand Lejoly, evenals getalenteerde nieuwkomers. Door de interactie van baanbrekende ontwerpen, hoge productkwaliteit, een scherp gevoel voor menselijke behoeften en verantwoord ondernemerschap, is het de ambitie van Duravit om het leven van de eindgebruikers elke dag een beetje beter te maken. Een belangrijk doel hierbij is de allesoverheersende missie om in 2045 volledig klimaatneutraal te zijn.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be