Duravit trekt high-end beleving van outdoor experience center NOA door in het kleinste kamertje

Kruisem, 20 juni 2023 - Renson, gespecialiseerd in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, opende eind vorig jaar “NOA outdoor living”, een uniek inspiratiepark voor buitenleven. In dit outdoor experience center ligt de focus op beleven, genieten en ontspannen. Ook bij een sanitaire pauze kunnen bezoekers dankzij de producten van designbadkamerfabrikant Duravit, de ideale (buiten)beleving doortrekken naar het kleinste kamertje.

In NOA, gelegen in het Oost-Vlaamse Kruisem, verkennen bezoekers op een terrein van 30.000 m2 realistische en inspirerende tuinen. Het doel van Renson is om hier het summum van buitenleven te presenteren als totaalbeleving. Bezoekers die hun mobiele telefoon bij de hand hebben, kunnen bij elk product een QR-code scannen voor meer informatie. Het outdoor experience center heeft heel wat in huis. Zo is er een grote residentiële tuin met een zwembad, maar zijn er ook kleine stadstuinen, een wellness, een evenementenplein, een office en zelfs een paviljoen op het water. Renson had de ambitie om de manier waarop producten worden gepresenteerd opnieuw uit te vinden en te breken met de traditionele showroom.

“Een woning zonder inrichting is eigenlijk helemaal geen woning”, vertelt Joost De Frene, innovatiemanager van Renson. “Om een realistisch beeld te scheppen over de gezelligheid en functionaliteiten die onze oplossingen brengen, vragen we daarom op beurzen steeds om meubilair van andere fabrikanten te lenen. Toen beseften we: iedereen is op zoek naar een totaalbeleving. Het volledige plaatje creëerden we in NOA door met meer dan 30 andere producenten samen te werken.”

Ideale match

De high-end uitstraling van het outdoor belevingscentrum wordt ook in de binnenruimtes doorgetrokken, zo ook in de sanitaire ruimtes op de site. De producten van Duravit, waaronder wandwc’s, urinoirs en spoelsystemen uit verschillende collecties, vormden de ideale match.

“Wanneer toestellen zoals ons douchetoilet SensoWash Starck f in een showroom staan, zegt dit misschien iets over het design, maar weinig over de gebruikservaring en het gevoel van zuiverheid en hygiëne die je tijdens en na het gebruik ervaart”, vertelt Steve Souverijns, marketing manager bij Duravit Belux. “NOA creëert een totaalbeleving, waardoor ook onze producten volledig tot hun recht komen. Het aanbod van Duravit biedt een oplossing voor elke sanitaire ruimte en eenieders smaak. We konden dan ook makkelijk een reeks producten aanleveren die perfect in het plaatje van het belevingscentrum passen en het toiletbezoek van de gasten naar een hoger niveau tillen.” 

Optimale beleving

Renson’s credo luidt “creating healthy spaces”, en wil onder dit motto ruimtes creëren waar je je onmiddellijk goed voelt. Dat sluit perfect aan bij de visie van Duravit, die elk badkamermoment zo perfect mogelijk wil maken. Ook op esthetisch vlak kon Duravit aan alle eisen voldoen.

“Bij het ontwikkelen van nieuwe producten besteden we bij Renson heel veel aandacht aan details,” gaat Joost De Frene verder, “alles is geïntegreerd en op elkaar afgestemd. Ook in het Duravit-gamma zien we dat de specialist verder gaat dan louter functionele producten, maar bijzonder veel aandacht heeft voor de afwerking, materiaalkeuze, gebruiksgemak en uitstraling.”

Een bezoek aan de sanitaire ruimtes is bij NOA een unieke ervaring. Gigantische ramen worden gecombineerd met donkere muren. Dat atypische ontwerp haalt de natuur naar binnen. Traditioneel opteert men voor lichte kleuren die het licht reflecteren en de ruimte groter laten lijken, maar helaas verdwijnt zo ook het contact met de omgeving. De donkere bruin- en groentinten daarentegen absorberen het licht en zuigen de omgeving als het ware naar binnen. De tijdloze designproducten uit het ME by Starck-gamma van Duravit verdienen zeker hun plaats in dit spraakmakende ontwerp van Binst Architecten. 

Bouwtechnische uitdagingen

Op architecturaal en technisch vlak zoekt NOA de limieten op. Hierdoor was ook de installatie van de Duravit-collecties niet altijd voor de hand liggend. Zo vroeg de integratie van de spoelsystemen in de 3,8m hoge stijlwanden wat extra aandacht wat betreft stabiliteit. Voor dergelijke bouwtechnische uitdagingen staken Renson’s bouwteam en Duravit de koppen bij elkaar om tot de best mogelijke oplossing te komen. 

“Er was niet enkel sprake van een goede match qua esthetiek en functionaliteit, ook op technisch vlak werden we steeds passend ondersteund. Duravit is een referentie in de markt. Dit hebben ze nog maar eens bewezen.”, sluit Joost De Frene af.

Over Duravit AG

Duravit AG uit Hornberg is een van de toonaangevende internationale fabrikanten van designbadkamers en is actief in meer dan 130 landen wereldwijd. Het productportfolio van de complete badkameraanbieder omvat sanitairkeramiek, badkamermeubels, douches en badkuipen, wellnesssystemen, douche-wc's, armaturen en accessoires evenals installatiesystemen van de hoogste kwaliteit. Naast interne ontwerpexpertise werkt Duravit AG bij productontwikkeling nauw samen met een internationaal netwerk van ontwerpers zoals Cecilie Manz, Philippe Starck, Christian Werner of Sebastian Herkner en Bertrand Lejoly, evenals getalenteerde nieuwkomers. Door de interactie van baanbrekende ontwerpen, compromisloze productuitmuntendheid, een scherp gevoel voor menselijke behoeften en verantwoord ondernemerschap, werkt Duravit AG ambitieus om het leven van zijn belanghebbenden elke dag een beetje beter te maken. Een belangrijke maatregel daarbij is de overkoepelende missie om in 2045 zonder uitzondering klimaatneutraal te zijn.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be