Duravit introduceert met ‘Sustano’ zijn eerste recycleerbare douchebak

Sustano is vervaardigd uit nieuw duurzaam materiaal DuraSolid® Nature

Met ‘Sustano’ lanceert Duravit zijn eerste recyclebare douchebak. Tegelijk introduceert de designbadkamerproducent zo ook zijn nieuw duurzame materiaal ‘DuraSolid® Nature’, waaruit de douchebak gemaakt is. Sustano heeft een vlak geïntegreerde afvoerafdekking en een vlak, randloos design voor inbouw in de vloer. Het assortiment is dankzij zijn breed scala aan afmetingen en beschikbaarheid in zes kleuren ideaal voor een creatieve en persoonlijke badkamerinrichting en voor renovaties, en dat voor een aantrekkelijke instapprijs.

Sustano
Sustano

Nieuw duurzaam materiaal: DuraSolid® Nature

Met Sustano introduceert Duravit zijn nieuw ontwikkelde materiaal DuraSolid® Nature voor het eerst in de wereld van badkamerdesign. Het recycleerbare gegoten minerale materiaal van Duravit combineert uitstekende eigenschappen, zoals een laag gewicht, gemakkelijke aanpasbaarheid, mogelijkheid om op maat gesneden te worden op bouwplaatsen, robuustheid, gemakkelijke reiniging, aangenaam aanvoelend, UV-bestendigheid en antislip-eigenschappen op matte oppervlakken. Duravit noemt dit materiaal dan ook “het materiaal van de toekomst”. 

Eenvoudige installatie

Bij de installatie van douchebakken telt elke millimeter. De zelfdragende Sustano-douchebakken maken met hun zeer lage inbouwhoogte van slechts 30 mm een vlakke inbouw mogelijk, zelfs bij renovaties met een lage vloeropbouw. Als alternatief kunnen ze ook over elkaar heen of half ingebracht worden gemonteerd. Indien gewenst kunnen de douchebakken aan elke kant met 100 mm worden ingekort en ter plaatse individueel worden aangepast. Het lage gewicht vereenvoudigt daarnaast de installatie op bouwplaatsen. Zo kan een Sustano-douchebak zelfs door een enkel persoon worden geïnstalleerd.

Robuust, onderhoudsvriendelijk en elegant

De Sustano-douchebakken gemaakt uit DuraSolid® Nature hebben een hoge oppervlaktehardheid en dichtheid, waardoor ze relatief bestendig zijn tegen beschadigingen en vuil. Een zachte doek met wat warm water of een gewone huishoudreiniger volstaat om het oppervlak te reinigen. Het niet-poreuze oppervlak zorgt bovendien voor een elegante afwerking en een aangenaam warm gevoel. Bij matte kleuren ziet het oppervlak er fluweelzacht uit, bij glanzende kleuren eerder glad. De vlakke, eenvoudig te reinigen afvoerafdekking met roosterstructuur in dezelfde kleur als de douchebak past daarnaast onopvallend in de douchebak. Het deksel is optioneel ook verkrijgbaar in RVS.

Maximale veiligheid en toegankelijkheid

Door de speciale oppervlaktestructuur van het materiaal bieden Sustano-douchebakken met een mat oppervlak een maximale slipweerstand (klasse C) zonder extra coating. Dat is de hoogste classificatiegroep voor natte blootsvoetszones zoals doucheruimtes, en garandeert zo een maximale veiligheid. Het oppervlak van de glanzend witte variant is daarentegen vergelijkbaar met acryl douchebakken. Wanneer de douchebak, met een afmeting van 1200 x 1200 mm, vlak met het oppervlak wordt geïnstalleerd is die bovendien ook geschikt voor een barrièrevrije en rolstoeltoegankelijke badkamerplanning.

Diverse ontwerpmogelijkheden

Afhankelijk van de bouwkundige omstandigheden en individuele voorkeuren kan Sustano gelijk met de vloer, half verzonken of gelegd worden geïnstalleerd. Vooral bij een gelijkvloerse inbouw ontstaat een royaal ruimtelijk effect. De elegante vormentaal van de douchebak is perfect afgestemd op een modern badkamerdesign. In combinatie met 21 verschillende formaten is voor bijna alle nieuwbouw- en renovatieprojecten de optimale oplossing te vinden. Wat de kleur betreft biedt Sustano een breed scala aan mogelijkheden met de optie glanzend wit en vijf aantrekkelijke, matte kleuren - wit mat, crème mat, lichtgrijs mat, greige mat en donkergrijs mat. Sustano past op die manier bij elk badkamerontwerp.

Het belang van duurzaamheid en recycleerbaarheid

Duravit draagt respectvol met hulpbronnen omgaan en duurzame producten leveren hoog in het vaandel. 

“We leven duurzaamheid in onze waardeketen na met een sterke focus op de vier dimensies: water, hulpbronnen, klimaat en sociale betrokkenheid. Onze acties worden op alle strategische domeinen beoordeeld en geoptimaliseerd vanuit het oogpunt van duurzaamheid”, zegt CEO Stephan Tahy

Sustano-douchebakken zijn bijvoorbeeld door hun laag gewicht gemakkelijker te vervoeren, waardoor ze zo bijdragen aan de vermindering van CO2-uitstoot. De levensduur van het materiaal en de recycleerbaarheid na de gebruiksfase leveren een nog grotere bijdrage voor het milieu. Zo kunnen Sustano-douchebakken aan het einde van hun levensduur worden ingeleverd bij Duravit of een lokaal recyclingcentrum. De gerecycleerde materialen kunnen worden hergebruikt voor de productie van nieuwe douchebakken of voor industrieel gebruik, bijvoorbeeld in de productie van draailagers. 

Duravit AG

Het in Hornberg gevestigde Duravit AG is een van de toonaangevende internationale fabrikanten van designbadkamers en is actief in meer dan 130 landen over de hele wereld. Het productportfolie van deze badkamerfabrikant bevat sanitair keramiek, badkamermeubels, douchebakken en ligbaden, wellness-systemen, douche-wc's, kranen en accessoires evenals installatiesystemen van de hoogste kwaliteit. Naast zijn interne ontwerpexpertise, werkt Duravit bij productontwikkeling nauw samen met een internationaal netwerk van ontwerpers zoals Cecilie Manz, Philippe Starck, Christian Werner, Sebastian Herkner en Bertrand Lejoly, evenals getalenteerde nieuwkomers. Door de interactie van baanbrekende ontwerpen, hoge productkwaliteit, een scherp gevoel voor menselijke behoeften en verantwoord ondernemerschap, is het de ambitie van Duravit om het leven van de eindgebruikers elke dag een beetje beter te maken. Een belangrijk doel hierbij is de allesoverheersende missie om in 2045 volledig klimaatneutraal te zijn.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be