DRIVECO start nieuwe jaar met meer dan 12 miljoen euro aan bestellingen voor EV-laadinfrastructuur in België

Europese laadpaalspeler versterkt Belgische aanwezigheid met bijna 200 laadpunten op ongeveer 40 verschillende locaties

Brussel, 22 januari 2025 – DRIVECO, zal dit jaar zijn aanwezigheid in België verder uitbreiden met bijna 200 laadpunten op ongeveer 40 verschillende locaties. De toonaangevende Europese speler op het gebied van laadoplossingen voor elektrische voertuigen ontving voor meer dan twaalf miljoen euro aan nieuwe bestellingen. Ook in 2025 wil DRIVECO in België blijven groeien: tegen het einde van dit jaar wil het actief zijn op meer dan 80 locaties. Op die manier bouwt het verder aan zijn uitgebreid netwerk om elektrische mobiliteit te ondersteunen en duurzame energie toegankelijk te maken voor EV-rijders in ons land.

DRIVECO biedt als snelgroeiend bedrijf complete oplossingen voor het opladen van elektrische voertuigen, variërend van ontwerp en onderhoud tot financiering en installatie. Het bedrijf combineert gebruiksvriendelijke laadoplossingen met innovatieve technologie, ondersteund door een slimme mobiele app. Sinds zijn lancering in België in augustus 2024 heeft DRIVECO snel voet aan de grond gekregen, met samenwerkingen op prominente locaties.

Operationeel in mei

Na amper vijf maanden breidt de laadpaalproducent zijn netwerk in België nu fors verder uit. DRIVECO haalt voor meer dan 12 miljoen aan bestellingen binnen, steeds voor strategische locaties waar de behoefte aan elektrische laadmogelijkheden het grootst is. De nieuwe oplaadpunten zullen bijna gelijk verdeeld zijn over Vlaanderen en Wallonië en zullen voldoen aan de behoeften van alle bestuurders van elektrische voertuigen, met laadsnelheden van 22 kW tot 400 kW. De eerste laadpunten worden in het derde kwartaal van 2025 operationeel, waaronder een locatie met niet minder dan 16 laadstations langs een belangrijke verkeersader.

Strategische groei

In België werkt DRIVECO samen met toonaangevende partners, waaronder grote retailers zoals Spar, Delhaize en Carrefour, maar ook gespecialiseerde winkels zoals Action, CréaCorner, Poil & Plume, Trafic en Ixina, of hotels en winkelgebieden. Deze samenwerking ondersteunt niet alleen bedrijven, toeristen en reizende zakenmensen, maar versterkt ook de publieke infrastructuur in zowel stedelijke als landelijke gebieden.

"Met deze nieuwe investeringen versterken we onze missie om elektrische mobiliteit toegankelijker te maken voor iedereen", zegt Victor de Vilmorin, Country Manager van DRIVECO België. "De elektrische mobiliteitssector in België groeit in een indrukwekkend tempo, wat blijkt uit de forse toename van zowel laadpunten als geregistreerde elektrische voertuigen. Zo steeg volgens EV Belgium het aantal laadpunten met 83.111 (+72%) en maar liefst 127.750 nieuwe registraties van volledig elektrische auto's (+36%). Deze groei gaat gepaard met een stijgende vraag naar betrouwbare en goed bereikbare laadfaciliteiten. Daarom breiden we onze infrastructuur uit, niet alleen in grote steden, maar ook in kleinere gemeenten met toegankelijke verbindingswegen. Bedrijven, toeristen en zakenreizigers hebben allemaal behoefte aan een uitgebreid openbaar laadnetwerk. Ons doel is ervoor te zorgen dat EV-rijders altijd en overal kunnen rekenen op laadoplossingen die efficiënt, gebruiksvriendelijk en duurzaam zijn.”
Victor de Vilmorin, Country Manager van DRIVECO België
Victor de Vilmorin, Country Manager van DRIVECO België

Ambitie voor 2025

Tegen eind 2025 wil DRIVECO actief zijn op 80 locaties in België en zich profileren als dé specialist in laadoplossingen voor retailomgevingen. Met een sterke focus op verdere groei in Wallonië, waar de dekking van publieke laadpalen nog aanzienlijk achterblijft ten opzichte van het al goed uitgeruste Vlaanderen, speelt het bedrijf in op een cruciale behoefte in de markt.

DRIVECO is momenteel al gevestigd in Frankrijk, België, Luxemburg en Spanje en zet zijn Europese ontwikkeling verder met de opening van de eerste laadstations in Italië dit jaar. Deze uitbreiding versterkt de positie van het bedrijf als belangrijke speler in het Europese landschap van laadinfrastructuur.

'Terwijl we onze Europese aanwezigheid uitbreiden, blijft onze missie duidelijk: opladen toegankelijk en betrouwbaar maken op het hele continent', zegt Ion Leahu-Aluas, CEO van DRIVECO. 'De snelle groei van ons netwerk in België illustreert ons streven naar strategische expansie, en we zijn enthousiast om dezelfde aanpak naar nieuwe markten te brengen. Ons doel is om een uitgebreide oplaadinfrastructuur op te bouwen die de toenemende adoptie van elektrische voertuigen in heel Europa ondersteunt.'

DRIVECO blijft zijn Europese leiderschap versterken met een ambitieus ontwikkelingsplan voor 2025. Na succesvolle lanceringen in België en Spanje in 2024, en met aankomende activiteiten in Italië, streeft de groep naar 1.600 laadstations in heel Europa tegen het einde van 2025.

 

Over DRIVECO

Als toonaangevende aanbieder van laadoplossingen voor elektrische voertuigen, is het DRIVECO's missie om elektrische mobiliteit binnen ieders bereik te brengen. Het streeft naar de meest naadloze gebruikerservaring, het betrouwbaarste netwerk en het gebruik van hernieuwbare energiebronnen in het streven naar een groenere, meer duurzame samenleving. DRIVECO is een netwerk van 10.000 oplaadpunten in werking of in aanbouw, en vormt het grootste publieke netwerk van oplaadpunten in Frankrijk. Daar staat de marktleider bekend om zijn betrouwbaarheid. Sinds de oprichting hebben de oplaadpunten van DRIVECO het mogelijk gemaakt om elektrische voertuigen op te laden voor een rijbereik van 180 miljoen kilometer, wat overeenkomt met 4.500 keer rond de aarde rijden. Met meer dan 35.000 ton uitgespaarde CO2 heeft DRIVECO meer dan 30 miljoen kWh elektriciteit geleverd sinds de oprichting. 

Ga voor meer informatie naar www.driveco.com en LinkedIn

Over Victor de Vilmorin

Victor de Vilmorin is een specialist op het gebied van energie-infrastructuur met een diploma van een toonaangevende business school en een master in energie. Hij brengt een schat aan expertise mee naar de sector elektrische mobiliteit. Op basis van zijn ervaring met grote oliemaatschappijen en innovatieve oplaadoperatoren heeft Victor toezicht gehouden op de installatie van honderden oplaadpunten in Frankrijk en België. Zijn grondige kennis van de Belgische markt en zijn strategische visie moeten van Driveco een van de belangrijkste spelers in de sector maken.

Herlinde Rollez

Herlinde Rollez

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be