Digitalisering boven: ​
Testo scoort met roadshow

Overweldigende interesse in digitale oplossingen in het licht van nieuwe meldingsplicht

Ternat, 10 april 2024 - Vorige maand organiseerde Testo, de specialist in innovatieve meettechnologieën, voor het eerst een roadshow rond digitalisering, specifiek gericht op HVAC-installateurs en -techniekers. Met meer dan driehonderd deelnemers in vier verschillende steden was de eerste editie, die samen met IT-partners OutSmart, Simple-Simon, Visma Bouwsoft, ASAP-GROUP, Odoo en Teamleader georganiseerd werd, een groot succes. 

Izegem, Houthalen, Waterloo en Namen: op die plaatsen hield Testo in maart halt. De bedoeling van het gebeuren was om in dialoog te gaan met installateurs en techniekers overal te lande, maar ook en vooral om hen te informeren over de toenemende attestatie- en meldingsplicht, én over de digitale oplossingen die hen daarbij kunnen helpen. Opvallend: ook in Wallonië, waar de meldingsplicht nog niet van kracht is, is er sterke interesse vanuit de markt met betrekking tot de tijds- en efficiëntiewinsten die digitalisering kunnen bieden.

 

Gebruiksgemak en tijdswinst

De meldingsplicht voor cv-installaties is ondertussen zowel in Vlaanderen als in Brussel van kracht. Doordat we met Testo al in 2018 het digitale pad zijn ingeslagen, waren we optimaal geplaatst om daarop in te spelen, bijvoorbeeld met Testo Pro+, onze innovatieve app die het mogelijk maakt om het volledige metings- en attestatieproces voor verwarmingsinstallaties te digitaliseren”, zegt Jeroen Van der Kelen, managing director van Testo België.Begin dit jaar telden we al 3.800 actieve gebruikers en werden er al 725.000 digitale attesten afgeleverd, conform de regelgeving voor de drie gewesten. Naast verwarming en koeling, werken we momenteel aan nieuwe applicaties om het platform verder uit te breiden.

Concreet laat de Testo Pro+-app met cloudplatform installateurs centrale verwarming toe om alle metingen meteen digitaal te registreren, de klant- en installatiegegevens te beheren, en digitale attesten af te leveren conform de wetgeving van de drie gewesten. Behalve gebruiksgemak levert dat ook heel wat tijdswinst op. 

Nieuwe roadshow op andere locaties

Om nog meer installateurs vertrouwd te maken met de voordelen en mogelijkheden van haar digitale tools, plant Testo de roadshow volgend jaar te herhalen, maar dan op nieuwe locaties in andere provincies. 

Daarnaast wil Testo ook op andere vlakken blijven innoveren, door bijvoorbeeld de eerste digitale vacuümpomp te lanceren. Wordt dus vervolgd!

 

Over Testo

Testo, dat zichzelf in 1957 op de kaart zette met de ontwikkeling van de eerste elektronische thermometer, is wereldleider in innovatieve, high-precision meetoplossingen en -technologie voor HVAC/R (Heating, Ventilation, Air Conditioning and Refrigeration), voeding, farma en industrie. Het Duitse bedrijf, met wortels in het Zwarte Woud, telt vandaag 36 dochtermaatschappijen en 3.400 werknemers in 25 landen over de hele wereld. 

De producten, oplossingen en diensten van Testo maken het mogelijk om tijd en middelen te besparen en de kwaliteit van goederen te verbeteren, om zo bij te dragen tot de bescherming van onze gezondheid en het milieu. 

Momenteel draait het bedrijf een omzet van 400 miljoen euro, waarvan telkens een tiende in R&D geïnvesteerd wordt. De Belgische tak van Testo werd in 1986 opgericht door Jean-Pierre Van der Kelen en is, na Duitsland, het belangrijkste land van de groep, zowel in omzet als qua innovatie.

 

Paul Geens

Paul Geens

PR consultant, Evoke

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be