De ZF Aftermarket Portal-website, een essentieel hulpmiddel voor reparatiewerkplaatsen

De ZF Aftermarket Portal-website, een essentieel hulpmiddel voor reparatiewerkplaatsen

Brussel, 12 maart 2020 - ZF heeft zijn Aftermarket Portal volledig herzien en heeft vele nieuwe functionaliteiten toegevoegd. De website aftermarket.zf.com is gericht op alle spelers van de aftermarket, namelijk personen- en vrachtwagenwerkplaatsen, distributeurs van onderdelen van personen- en vrachtwagens, en ZF Service Partners en Service Points. In hun persoonlijke inlogruimte hebben de gebruikers toegang tot talrijke technische informatie en andere nuttige diensten. 

De spelers van de aftermarket zijn sterk afhankelijk van actuele informatie bij de dagelijkse uitvoering van hun verschillende taken. Werkplaatsprofessionals die gebruik blijven maken van gedrukte catalogi en montagehandleidingen verspillen niet enkel kostbare tijd, maar lopen ook het risico te vertrouwen op verouderde informatie of de verkeerde onderdelen te bestellen. Om hen te helpen, centraliseert ZF Aftermarket alle nodige informatie voor hun activiteiten, werkt die dagelijks bij en stelt die op zijn webportaal ter beschikking van de herstellers en de aftermarket.

Net om de dagelijks taken van de gebruikers te vergemakkelijken, heeft ZF Aftermarket onlangs zijn portaal geactualiseerd en geoptimaliseerd door talrijke nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Daarvan zijn sommige overigens toegankelijk voor alle bezoekers van de website. Wie zich op het ZF Aftermarket Portal registreert, logt in op een persoonlijke ruimte die toegang biedt tot een geïntegreerd communicatieplatform voor de uitwisseling van knowhow, gegevens met ZF en meer geavanceerde informatie. 

Aftermarketprofessionals kunnen op die manier installatieaanbevelingen en informatie over nieuwe technologieën en nieuwe producten voor alle merken van ZF, Lemförder, Sachs en TRW raadplegen.

Die informatie, beschikbaar op het Aftermarket Portal, is van essentieel belang voor de onafhankelijke herstellers om de voertuigen te kunnen onderhouden en te keuren in volledige overeenstemming met de specificaties van de fabrikant en zo de garantie te vrijwaren. 

In de rubriek ‘Technische informatie’ vindt de gebruiker instructievideo's voor installatie, interessante weetjes over verschillende materialen of ontwerpen, technische ondersteuning bij de montage en demontage van onderdelen, productinformatie (bv. veiligheidsinformatiebladen of lijsten van smeermiddelen), hulp bij autodiagnoses, tips om defecten te voorkomen en nog veel meer. Die schat aan informatie is gratis beschikbaar door eenvoudigweg te registreren via aftermarket.zf.com.

Het ZF Aftermarket Portal is een uitgebreide databank voor de werkplaatsen en distributeurs dankzij een breed scala aan extra functionaliteiten die de technische informatie aanvullen. Bovendien kan de gebruiker:

  • zich registreren voor het ZF [pro]Points-loyaliteitsprogramma, 
  • opleidingen boeken, 
  • via een zoekmachine de distributeurs van onderdelen en de werkplaatsen van de ZF Service Partners in de buurt vinden,
  • de nieuwsbrief en de blog raadplegen. 

Een nieuwe catalogus met uitgebreide zoekfuncties 
In de nieuwe slimme onlinecatalogus, die voor alle gebruikers toegankelijk is, kan worden gezocht op onderdeelnummer, fabrikant of kentekennummer. Op die manier vindt de gebruiker niet enkel het juiste onderdeel, maar ook het EAN-nummer, het originele onderdeelnummer en andere vergelijkingsnummers. De gebruiker kan ook foto's van het onderdeel bekijken of nagaan in welke andere voertuigen het kan worden geïnstalleerd. De catalogus bevat ook informatie over het eventuele specifieke gereedschap dat nodig is voor de installatie van alle reserveonderdelen van ZF, Lemförder, Sachs en TRW. 

Een informatieplatform voor de gehele aftermarket-sector
Het ZF Aftermarket Portal is meer dan alleen een communicatieplatform voor personen- en vrachtwagenreparatiewerkplaatsen. Zo biedt het gebruikersgroepen ook een individuele database met inhoud en functionaliteiten die op hun behoeften zijn afgestemd. ZF heeft bijvoorbeeld een bestelsite voor zijn klanten geïntegreerd, wat de bestellingen van producten eenvoudiger maakt.

De leden van ZF Service Partners en ZF Service Points, een wereldwijd netwerk van 650 bedrijven die verbonden zijn aan de groep en gespecialiseerd zijn in de reparatie en revisie van versnellingsbakken van ZF, ontvangen hun informatie ook via dit portaal. Bovendien vinden wagenparkbeheerders er de link naar connectiviteitsoplossingen. 

De website van het ZF Aftermarket Portal werkt optimaal op pc's, tablets en smartphones. Bovendien beschikt elke gebruiker over een gepersonaliseerde interface aangepast aan zijn of haar lidmaatschapsstatus en activiteit, die toegang geeft tot specifieke en relevante modules.

Dankzij het nieuwe, geoptimaliseerde webportaal biedt ZF Aftermarket een digitaal informatieplatform voor dagelijks gebruik aan alle personen- of vrachtwagenbedrijven. De website aftermarket.zf.com is namelijk ontworpen als een onmisbaar werkinstrument voor iedereen.

Legende:

  • De online productcatalogus kan worden geraadpleegd via pc, smartphone en tablet.
  • Het ZF Aftermarket Portal biedt montagehandleidingen en heel wat andere technische informatie over de producten van ZF, Lemförder, Sachs en TRW.
  • Het nieuwe ZF Aftermarket Portal zal in de nabije toekomst een essentieel instrument moeten worden voor de werkplaatsen.

ZF Friedrichshafen AG
ZF is een wereldwijd technologiebedrijf en levert systemen voor personenauto's, bedrijfsvoertuigen en industriële technologie, die de volgende generatie mobiliteit mogelijk maken. Met zijn uitgebreide technologieportfolio biedt het bedrijf geïntegreerde oplossingen voor gevestigde autofabrikanten, mobiliteitsaanbieders en startende bedrijven op het gebied van transport en mobiliteit. ZF verbetert voortdurend haar systemen op het gebied van digitale connectiviteit en automatisering, zodat voertuigen kunnen zien, denken en handelen.

In 2019 behaalde ZF een omzet van €36,5 miljard. Het bedrijf heeft wereldwijd 148.000 medewerkers in dienst met ongeveer 240 locaties in 41 landen. ZF investeerde zeven procent van zijn omzet in onderzoek en ontwikkeling.

Met geïntegreerde oplossingen en het volledige ZF-productportfolio garandeert de ZF Aftermarket divisie van ZF Friedrichshafen AG de prestaties en efficiëntie van voertuigen gedurende hun hele levenscyclus. De combinatie van gevestigde productmerken, digitale innovaties, op maat gemaakte producten en diensten en een wereldwijd servicenetwerk heeft van ZF een gewilde partner en nummer twee op de wereldwijde automotive aftermarket gemaakt.

Voor meer persinformatie en foto's kunt u terecht op: press.zf.com

 

 

 

 

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel